Köpt ny dator... vilka säkerhetsprogram behöver jag?

Permalänk

Köpt ny dator... vilka säkerhetsprogram behöver jag?

Hej,

har precis ställt upp en Inet Vox i7 på skrivbordet. Kommer användas till bl.a videoredigering av mig + spel/surfande av ungarna.

Nu till frågan: Räcker det att köra de säkerhetsprogram som tillhandahålls av Microsoft, dvs. nätverksbrandvägg + Microsoft Security Essentials? Behöver jag nåt mer?

Permalänk

avast! antivirus kan jag rekommendera. men även superantispyware och antimalwarebytes om du vill vara riktigt säker

Visa signatur

"What is it that makes a great soldier? Is it his brain or his heart?" S/Sgt. Matthew Baker 1944

Permalänk
Medlem

Router är väll ganska bra att ha för Microsofts egna brandvägg är ingen höjdare.
Själv kör jag utan antivirus o dylikt, då jag inte behövt eller rättare sagt anser att de i onödan har dragit ner på prestandan på min dator. Å andra sidan, så kan det vara klokt att vara rädd om sin nya i7a, då den kostar lite, själv har man Intel Pentium D

Håller med föregående talare, avast är bra att ha, sen hade jag kört på Microsoft Security Essentials.

Lycka till med nya burken!

Permalänk

Hej,

tack för era svar, Superantispyware hade jag glömt, det har jag haft installerat på gamla burken.

Avast har jag hört är bra, men kan man köra det samtidigt som Microsoft Security Essentials? Blir inte det "kaka på kaka"?