Vilken tablet är bäst enligt dig?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jörlanda
Registrerad
Okt 2009

Vilken tablet är bäst enligt dig?

Tjena!

Jag skulle vilja veta vilken av dessa surfplattor ni tycker är bäst?
Samsung Galaxy Tab 10.1
Motorola Xoom
HTC Flyer
Samsung Galaxy Tab 7

Funderar nämligen på att köpa en men vill veta vad deras nackdelar och fördelar är, därför vänder jag mig till er SweClockers-medlemmar

Har en fråga angående Samsung Galaxy Tab 10.1 är det någon som vet om det följer med en HDMI-Kabel eller är man tvungen att införskaffa sig en dockstation?

Tack på förhand!

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2010

Aww, man kunde inte väla iPad.

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jörlanda
Registrerad
Okt 2009

Hehehe, tyvärr så erbjuder inte Telia det, kan nämligen välja till en surfplatta till mitt bredbands abonnemang

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lite här och där
Registrerad
Feb 2011

Om Ipad hade varit ett alternativ hade det varit ett solklart val, men nu måste jag säga Samsungs 10 tummare!

Ryzen 1700 @ 3.85 GHz
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
1,4 TB SSD lagring.
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2009
Skrivet av Mostwanted:

Har en fråga angående Samsung Galaxy Tab 10.1 är det någon som vet om det följer med en HDMI-Kabel eller är man tvungen att införskaffa sig en dockstation?

Så länge paketeringen är densamma som i USA, så följer det inte med någon HDMI.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2006

Av dom plattorna skulle jag utan tvekan ta en Samsung 10.1. Den verkar ha allt som Xoom och mer därtill och av bättre kvalitet och är dessutom betydligt billigare.
Samsungs 7 tummare är ju i princip en första betaversion av surfplatta med ett gammalt OS. Dessutom är den alldeles för liten för att bekväm att göra något med.
HTC Flyer vet jag faktiskt inte så mycket om, men om jag minns rätt är den också liten och har ett "gammalt" OS.

Namn : Jesper | Ålder : 40 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : PhD i matematik + lite annat

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2005

Asus Eee Pad Transformer hade jag valt

i2500k@4.6GHz, 8gb, 7970@1.131V/1125/6000
Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jörlanda
Registrerad
Okt 2009

Stämmer det att Samsung galaxy har stöd för sim-kort? Låter lite konstigt att jag kan ringa från den samt smsa. Isåfall är det ett måste att använda sim kort?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av Mostwanted:

Stämmer det att Samsung galaxy har stöd för sim-kort? Låter lite konstigt att jag kan ringa från den samt smsa. Isåfall är det ett måste att använda sim kort?

Många plattor med android är telefoner med stor skärm. Jag har en ZTE light som jag dock säljer nu. Den kan jag använda "exakt" som en vanlig android telefon förutom att jag måste använda högtalartelefon eller handsfree för att ringa.
Men du kan troligtvis ringa osv utan sim i men då är det bara nödsamtal eller skype liknande tjänster typ.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jörlanda
Registrerad
Okt 2009
Skrivet av jOnÄTÄn:

Många plattor med android är telefoner med stor skärm. Jag har en ZTE light som jag dock säljer nu. Den kan jag använda "exakt" som en vanlig android telefon förutom att jag måste använda högtalartelefon eller handsfree för att ringa.
Men du kan troligtvis ringa osv utan sim i men då är det bara nödsamtal eller skype liknande tjänster typ.

Okej men jag har hört att ett sim kort är ett måste annars så kommer det vara konflikter med Market?
Eller är jag helt ute och snurrar?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av Mostwanted:

Okej men jag har hört att ett sim kort är ett måste annars så kommer det vara konflikter med Market?
Eller är jag helt ute och snurrar?

Det var inget måste på ZTE lighten i alla fall. Jag kunde använda den till allt utan ringa/sms när sim inte satt i nödsamtal gick dock ringa. Hur det är på andra märken kan jag inte säga men jag antar att det är typ samma.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bohus
Registrerad
Mar 2004

Asus Transformer eller Acer Icona a500 eller a501 om du vill ha 3g.

Silverstone | ASUS Z170 PRO GAMING ATX | Intel Core i5 6600K Skylake @ 4500 Mhz | Corsair H75 Hydro cooling |Asus Geforce GTX 970 med NZXT Kraken g10 kylning | Corsair 8GB (2x4GB) DDR4 2133Mhz Vengeance LPX | PS Corsair TX850W | SSD 3x Samsung 850 EVO 120/250GB/500 GB | Samsung c32hg70 144hz | Logitech g603 wireless gamingmouse| Logitech g613 wireless gaming keyboard| Corsair Vengance 2000 Headset| Samsung Galaxy Note 8|LG OLED 55B7v, Nintendo Switch, Microsoft Surface Pro.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skogås, Stockholm
Registrerad
Maj 2003

Asus Transformer. I'd say.

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn