Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_dubbdäck:

Oh jäklar. Vad är måtten på de packarna?

Jag hade ett experiment förr med att ladda telefonen från en navdynamo när jag cyklade. Funkade rätt bra faktiskt. Men den cykeln blev ju stulen sen.

Ca 9x6x2 cm uppskattar jag det till. Dock verkar batteriet inte känna av när telefonen har laddat fullt. Således har telefonen gått från 0-100% när jag laddat över natten, men så har packet varit tomt också. Behöver utvärdera det under en heldagsturf för att se hur bra det fungerar och om det verkligen är 12Ah.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Ok. Återkom med rapport.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem

Imorgon bitti så kommer det troligtvis att talas om Turf i morgonsoffan på SVT :). Det kommer iaf visas i SVT:s Västeråsnyheter kl 19:15 och kommer finnas tillgängligt på SVT Play

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Imorgon bitti så kommer det troligtvis att talas om Turf i morgonsoffan på SVT :). Det kommer iaf visas i SVT:s Västeråsnyheter kl 19:15 och kommer finnas tillgängligt på SVT Play

Är du inblandad eller? Fan att man missade starten på nya rundan, legat döförkyld nu under hela helgen och fortsättning följer Har du testat batteripacken du köpte? Jag antar att dom kommer från ebay, om fallet är så, lust att skicka en länk?

Permalänk
Medlem

Haha coolt! Turf börjar bli mainstream! Trist att man aldrig får behålla zonerna man tar mer än nån timme bara.

Batteripacken kan väl även vara från DealExtreme?

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchago:

Är du inblandad eller? Fan att man missade starten på nya rundan, legat döförkyld nu under hela helgen och fortsättning följer Har du testat batteripacken du köpte? Jag antar att dom kommer från ebay, om fallet är så, lust att skicka en länk?

Jag är inte själv inblandad, men känner de som syns i klippet och systers bror är kameraman i reportaget

Jag har själv inte hunnit testa det särskilt mycket, men har lånat ut en och personen som testat det verkar nöjd, har dock inte frågat honom om några detaljer på prestandan om det faktiskt kan vara 12 000 mAh. Jag anar att kylan kan påverka resultatet just nu också.

Själv har jag tagit det lugnt de senaste veckorna då jag känt mig lite krasslig. Av erfarenhet har jag lärt mig att om man fortsätter i vanligt tempo så blir man snart rejält sjuk om man redan börjat känna sig lite hängig. Så November månad har jag inga ambitioner för alls. Jag inväntar is och snö så ska jag pressa mina nya Schwalbe Ice Spiker Pro 29" ;).

De sitter på mtb:n just nu, håller på att "köra in" dubbarna så att de ska sitta bra. Fy jävlar vad det smattrar med 804st rejäla dubbar som slår i asfalten varje varv. Cyklar man i en tunnel låter det som ett flygplan :).

Tanken är att dra några motionsrundor på Mälaren när isen lagt sig och de har plogat upp för skridskoåkarna (Sedan finns det ett par zoner där ute också! Dock ingen Aquaman på vintern.

Haha coolt! Turf börjar bli mainstream! Trist att man aldrig får behålla zonerna man tar mer än nån timme bara.

Batteripacken kan väl även vara från DealExtreme?

Detta är packet jag köpte. Finns många olika.

http://www.ebay.co.uk/itm/12000mAh-External-Portable-Battery-...

I Västerås är det galet mycket folk. Knappt så att man får behålla en zon i mer än 31 minuter. Ibland när man ska hem är det blockat så att man får ta en omväg på 1-2 mil om man inte vill passera blockad zon (och då har jag 1.5km cykelväg ).

Här är reportaget:

http://www.svtplay.se/klipp/1582786/de-turfar-genom-stan

Här talar "Nanok" lite om trenden med hur appar och spel tas ut i och blandas med verkligheten.
http://www.svtplay.se/klipp/1582614/nanok-bie-om-trenden

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Oooh, vad är det för MTB du har skaffat? Är lite sugen på en själv... Och även sugen på downhill. Och att uppgradera datorn. Och en del grejer till bilen.. :S

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Oooh, vad är det för MTB du har skaffat? Är lite sugen på en själv... Och även sugen på downhill. Och att uppgradera datorn. Och en del grejer till bilen.. :S

Köpte denna på XXL:s öppningsrea för 8k (nedsatt från ca 14k). Ett riktigt kap.

http://www.evaldsmtb.se/focus-cykel-limited-10-29r-vit-2013-p...

Skivbromsarna är guld (hydrauliska 180mm ) och hela cykeln ger intrycket av att det är en stridsvagn man kör. Den rullar över det mesta och på asfalt rullar den förvånansvärt snabbt. Dämparna verkar grymma - tre lägen ("Descend", "Trail" och "Uphill") som justerar slaglängden. Motståndet verkar vara linjärt med slaglängden, att den blir hårdare ju mindre slaglängden är. Den blir aldrig helt stel. Dock så när jag kör på "Descend" vilket ger full slaglängd så kan jag på asfalt trampa på rejält utan att det svajar. Ställer jag mig upp däremot så att tyngden kommer på framhjulet blir det

Den är dock lite tyngre att accelerera vilket inte gör den helt optimal för turf. Jag saknar också att ha flera handpositioner (är ju van med bockstyre+aerobar vilket ger nästan 10 olika placeringar). Just nu har jag monterat på aerobaren så kan jag ligga lite på långa raksträckor, men jag kommer nog ta bort den då det nu oftast är mörkt och det kan vara svårt att se om marken är ojämn (vilket är otrevligt när man ligger framåtlutad och behöver ca 1 sekund på sig att byta position och komma åt bromsreglagen ).

Har kört en del singletrack med den och det är riktigt skoj. Och utmattande :). Min överkropp har mycket att ta igen när det gäller muskler nu efter kraschen för drygt ett halvår sedan. Jag blev förvånad över hur tufft det var för överkoppen att köra mtb, men det är ju iofs rätt naturligt då man hela tiden arbetar med balans samt manövrera när man kör i skogen :).

Hade funderat på att skaffa mig en heldämpad, men då blir det ganska kostsamt om man ska ha något vettigt verkar det som. Just nu kör jag denna till och från jobbet eftersom cx:en har fått sig en helservice i köket. Fixade nya vajrar och höljen då de mekaniska skivbromsarna inte ville lira ordentligt oavsett hur mycket jag justerade. Dock så var vajrarna jag beställde för korta (var nog ett paket för cyklar med rakt styre, saknades ca 30 cm) till bakbroms och växel. Så den är inte helt ihopmonterad än.

Jag vill också testa riktig downhill. Blev sugen på Järvsö efter att du pratat om det på fb. Hoppas på att kunna ta mig dit nästa år och testa. De håller också på att bygga ett downhillspår i Västerås i en slalomkulle med 50m höjdskillnad. Iallafall något :).

Visa signatur