Permalänk

Hjälp med 2500k

hejsan jag ska köpa en ny dator och vill kunna lira cod4 mw2 och blackops på max grafik. är i5 2500k rätt proccesor? jag ändvänder mig också av adobe after effects och sony vegas för att edita clips på cod.

Permalänk
Medlem

Ja..

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Skrivet av m1ntos:

vadå ja?

Permalänk
Antielefant
Skrivet av TruePulze:

hejsan jag ska köpa en ny dator och vill kunna lira cod4 mw2 och blackops på max grafik. är i5 2500k rätt proccesor? jag ändvänder mig också av adobe after effects och sony vegas för att edita clips på cod.

Den är rätt overkill för samtliga nämnda spel. Däremot säger du ingenting om vilket grafikkort du ska köra?

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zcenicx:

Den är rätt overkill för samtliga nämnda spel. Däremot säger du ingenting om vilket grafikkort du ska köra?

This
grafikdelen är viktig som tusan.

Permalänk
Medlem

mw2 går ju 1920x1080 max detail på en gammal amd athlon x2 och ett 9600GT

Så en 2500k fungerar, och kommer duga till alla CoD som kommer närmsta 5 åren.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Skrivet av silicon111:

This
grafikdelen är viktig som tusan.

Skrivet av Zcenicx:

Den är rätt overkill för samtliga nämnda spel. Däremot säger du ingenting om vilket grafikkort du ska köra?

jag har ett oöppnat Nvidia GeForce 9800GT

Permalänk
Antielefant

Finns inte en suck att en inbyggd grafikdel drar endera i max i 1080p i spelbar framerate. Snarare i bildspelsframerate.

I 1024x768 med lägsta grafiken, jämfört med ett 5570 för ~500:-

Inbyggda grafikkretsarna är INTE gjorda för spelande.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*

Trots att widL den 13 september uppmärksammade dig på att det är förbjudet att skapa mer än en tråd om samma sak, har du nu skapat ytterligare trådar om ditt datorinköp. Att vi har den här regeln beror på att vi tycker att det är viktigt att alla får samma chans att få sina trådar uppmärksammade. Om någon skapar mer än en tråd, trycks andras trådar undan snabbare, vilket blir orättvist.

I och med att du trots tillsägelsen från Aser i går brutit mot regeln igen, är jag rädd att jag nu måste låsa alla dina trådar om ditt datorinköp. Du får inte lov att skapa fler trådar om det efter att de här har låsts, så tyvärr har du förlorat din möjlighet att få hjälp med datorinköpet. Jag beklagar verkligen att det behöver bli så här, men tyvärr kan jag inte se någon annan utväg i det här fallet. Jag hoppas att du har förståelse för mitt agerande, även om det drabbar dig negativt.