Fick du ett roligt eller awesome kill? Kom in och berätta!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Supertuba:

Okej då är det inte jag som knivade dig min data har ett 800xt som grafikkort och skulle förmodligen grillas om jag bara försökte ladda ner spelet ^^ men häftigt att du och jag hade samma upplevelse på samma dag

Tja nästan samma, i mitt fall fick jag en massiv streak och sedan en kniv i ryggen ^^

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av TheDaemon:

Tja nästan samma, i mitt fall fick jag en massiv streak och sedan en kniv i ryggen ^^

Hade varit sjukt coolt om det hade varit dig jag knivat så det äntligen hade hänt något här i livet x)

Visa signatur

| NZXT S340 Elite | i5 6600K @ 4.6Ghz | Vengeance LPX 16GB |
| ASUS 1070 @ 2.1Ghz | Z170 Pro Gaming | Samsung 850 pro 250GB |
| Western Digital Blue 1TB |

Permalänk
Medlem

OT: reagerade på ditt namn/nick Lilleman mitt gamla cs nick i ex antal år

ONT: på metro var jag attacker och skulle planta på MCOM 2 (de två efter de första två i början av tunnelbanan då) lyckades skjuta mig fram längs kanten och kom fram till en av MCOM och skjuter en som ligger och campar precis vid MCOM. Laddar om innan jag ska planta så dyker en fiende upp från ingenstans mitt framför nosen på mig och i ren reflex skjuter jag skallen av han och laddar om igen (har ett dåligt tix att jag måste ladda om så fort jag slösat en kula från fullt magasin) och igen dyker en ny upp mitt framför näsan på mig och hinner inte ladda klart så jag tänker fan de e kört. Men han står bara och tittar på mig så jag hinner skjuta han med XD, detta upprepas på 4 pers som då är deras squad då det låg som jag inte såg en mobile spawn vid den MCOM. Tillslut har dom fattat att jag är en fiende och skjuter mig innan jag hinner ladda om :P... priceless

Visa signatur

Lenovo y500 |....

Permalänk
Medlem
Skrivet av PapuPapu:

OT: reagerade på ditt namn/nick Lilleman mitt gamla cs nick i ex antal år

ONT: på metro var jag attacker och skulle planta på MCOM 2 (de två efter de första två i början av tunnelbanan då) lyckades skjuta mig fram längs kanten och kom fram till en av MCOM och skjuter en som ligger och campar precis vid MCOM. Laddar om innan jag ska planta så dyker en fiende upp från ingenstans mitt framför nosen på mig och i ren reflex skjuter jag skallen av han och laddar om igen (har ett dåligt tix att jag måste ladda om så fort jag slösat en kula från fullt magasin) och igen dyker en ny upp mitt framför näsan på mig och hinner inte ladda klart så jag tänker fan de e kört. Men han står bara och tittar på mig så jag hinner skjuta han med XD, detta upprepas på 4 pers som då är deras squad då det låg som jag inte såg en mobile spawn vid den MCOM. Tillslut har dom fattat att jag är en fiende och skjuter mig innan jag hinner ladda om :P... priceless

OT: Ville kalla mig Grynet (kallades det som nyfödd fast jag var störst på BB (5kg)) men syrran tyckte det var för gay...

OnT: Situationer som du beskrev nu tycker jag man hamnar i lite då och då. Folk är inte direkt uppmärksamma. Detta är dock mer till en nackdel då jag litar på mina lagkamrater för mycket som i slutändan inte täcker min rygg ändå.

Visa signatur

Asus P8P67 Deluxe B3 | Intel i7-2600k@3,4GHz | 16 GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz CL9 | Asus GTX 580 Matrix@900Mhz | Corsair Force GT 120GB | WD Caviar Black 1TB | Corsair 850 AX | Fractal Design R4 | Dell u2410 | Qpad MK-80 | QPad 5K

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Och så hör man Zeak härja bakgrunden

Visa signatur

2500K 4.5Ghz | Noctua NH-U12P SE2 PnP | MSI P67A-GD55 | Corsair 8GB 1600Mhz | MSI GTX 580 Twin Frozer II 900/1800/2100 | Fractal Design Arc | XFX XXX Edition 750W | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair Force 120 GB

***Gammla goda minnen med ovanstående som burk :) ***

Permalänk
Medlem

Imorse mellan 01.00-12.00 körde jag och en polare Helikopter hela natten tills betan dog på Caspian border ( vad annars ) för att testa Heli upgrades då betan skulle dö var man ju tvungen o va vaken.

Hursomhelst så gick det så sjukt jävla bra en gång jag satt under som chopper gunner och vi flög runt banan o skrev i chatten att alla skulle mata på Q o spotta så vi kunde träffa något, och det sluta med att vi flög i en Fyrkant runt hela banan flera varv aldrig mitt i där alla står med stingers, och vi landade utanför banan så det börjar räknas att man dör inom 10 sek om man inte kliver in i helikoptern igen annars dör man så reparerade vi efter blivit lite träffad av tunguska / Jets sen klev igen så försvinner 10 sekunders nedräkning vips

Det sluta med att jag körde 100% helt game endast i Helikopter och fick 3900 score och 17 kills i heli på första flygningen dog 1 gång och fick 25-30 kills totalt o vann Scoreboarden o mitt lag vann ( för dom hade aldrig tanks uppe hehe ). Så jäkla bra har det aldrig gått i Heli brukar alltid ha otur o bli skjuten i ryggen av jets så man inte hinner landa eller hoppa ur o alla vet hur hopplös heli är med låg armor och som en lerduva i luften för allt!

Blev lite lång text men jag önskade jag hade spelat in omgången på nått sätt om det går kommer aldrig gå så bra igen med heli

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexio:

Och så hör man Zeak härja bakgrunden

Hehe, jo. Tyvärr så spelades inte min röst in så man hör bara Zeaq. Kan däremot säga att det är ett mirakel att Zeaq inte blev döv ^^

Visa signatur

Asus P8P67 Deluxe B3 | Intel i7-2600k@3,4GHz | 16 GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz CL9 | Asus GTX 580 Matrix@900Mhz | Corsair Force GT 120GB | WD Caviar Black 1TB | Corsair 850 AX | Fractal Design R4 | Dell u2410 | Qpad MK-80 | QPad 5K

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

Jag plockade 2 killar med headshot med 1 kula som sniper.. TVÅ gånger under en enda match hände detta... Vad är oddsen på det

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk

Hade ett dödläge mot någon på Valparaiso (BFBC2). Hamnade nästan utanför banan i vattnet bakom några stora stenar och korrugerad plåt. Enda sättet in eller ut var att simma runt stenarna in mot land där en ensam fiende stod och lurade. Tröttnade efter ett tag och började simma varpå jag krockar med fienden som tänkt samma sak. Slutar med att båda tävlingssimmar in mot land och jag lyckas panikmörda fi Helt klart löjligaste spelsituationen hittils för mig.

Visa signatur

Ryzen 3600 | ROG STRIX X470-I | RTX 2070 8GB | Vengeance LPX 3600 16gb | Corsair Force MP600 | Corsair SF450 | Dragonfly black

Permalänk
Medlem

Jag spawnar som Ryss kommer med en tank kör från gasstation i gräset till höger mot antennen och ser en helli till vänster som precis åker över gränsen och är på väg mot hilltop och jag vänder om så snabbt det går 90 grader och siktar ~4cm framför den (på skärmen) och drar iväg ett skott som träffar klockrent och den krashar direkt snubben som satt vid MGn måste känt sig trygg med mig som förare just då

Permalänk
Medlem

Inget speciellt med killen i sig, men hela situationen var rätt kul, spawna på Hilltop på caspian border i ett rum där 3 andra personer är. Sitter där inne med dessa 3 i ca 1 minut och dödar 1 fiende på utsidan, sedan inser jag att dom jag suttit o tryckt med där inne även dom är fiender. Så blir kniven på 2 och ett headshot på den tredje då han vänder sig om. Det är bra att jag inte var den enda som var ouppmärksam där

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem

tja ny hära,

kan säga att jag körde som defender på Op Metro. och stod och vaktade A (tror jag var den som var till höger från defender sidan)
och siktade med med min kära Sv98 med 18x balistic scope och hade lite svårt att träffa han som stod med sin SKS vid stenen som bara spotta ur kulor mot mig..och sen från ingen stans så träffade jag honom..

och 3 st andra som precis sprang upp bakom honom.. Haha

sen ett par death efter det så var jag på samma ställe. och samma sak igen. fast denna gång tog jag bara 2. och han som jag sköt på hann också skjuta.. så jag dog också

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Asus P6X58D-E | i7-950 @ 4Ghz | Corsair H70 |ASUS GTX TITAN| Corsair XMS3 1600mhz 12gb | Corsair TX 750w | Intel x25-m SSD 80gb OS disk
framtida uppgraderingar
Custom vattenkylning

Permalänk
Medlem

Kolliderade med en spelare på fallskärm med en jet, animationen när han träffar jet rutan och sedan står det is no more i högra hörnet haha.

http://watch?v=QqbX3gMZaX4

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Spelade som recon på en bana (minns inte vilken) så såg jag en fiende inne i ett hus. Siktade noga och drog i väg ett skott, precis då dök en av hans vänner upp i skottlinjen. Så fick 2 headshots med 1 kula

Visa signatur

[AMD Ryzen 7 2700X][MSI X470 GAMING PRO CARBON] [Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB ] [MSI Radeon RX 5700 XT Mech OC] [Fractal design Define R2] [Asus VP278] Logitech G502][Razer Ornata chroma]

Permalänk
Medlem

Bazooka-kill så nära mig själv att det var löjligt.
Han låg på asfalten när jag kom runt ett hörn på en kontainer och skjöt uppåt på mig. Av nån anledning missade nästan varje kula och jag visste att om jag drar upp pistolen nu så kommer det här kulregnet döda mig, nästan point blanc. Så eftersom bazookan var det jag höll i så var det bara att luta sig neråt och dra av en raket. Detta hände och var över innan en hel sekund passerat och jag fick en microshock där jag funderade på vad som just hände, när hans polare kom och gjorde slut på mig...

Sen är det lika roligt varje gång man har pansar och de inte har annat än sina handeldvapen och kanske en granat och desperat försöker döda mig fast de vet att det oundvikliga kommer att hända...
Nästan så att man vill dra ut på det lite!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Caspian Border, Hilltop, satte C4 runt det minsta "skjulet", en granat lyckades knuffa mig in framför entrén av byggnaden och då såg jag att det satt tre soldater där inne och tryckte. Utan att tänka så smällde jag av C4an och fick samtliga plus att granaten hade knuffat mig tillräckligt långt bak att jag klarade mig med livet i behåll. Kanske inte så speciellt men det gav en rejäl kick att fortsätta med C4an.

Annan rolig C4-historia var när jag, i en pressad situation, hoppade tre våningar rätt ner på en stridsvagn, i luften hade jag fått iväg två C4 också så när jag landade på tanken klibbade de samtidigt fast sig på taket av fordonet. Hoppade in tillbaka i byggnaden, tryckte på avlösaren och fick två härliga kills.

Permalänk
Medlem

Tokchansade iväg en RPG mot en attackhelikopter i rörelse en bit bort och kastade mig in bakom en stor sten. Några sekunder senare blev jag förvånad när jag fick poäng för "vehicle disabled". Tittade fram och såg helikoptern brinnande falla till marken. Sen boom och två kills, destroying vehicle OCH roadkill. Var väl nån som försökte hoppa ut och blev ihjälklämd så då fick jag en roadkill för det

Detta var alltså caspian border. I början av nästa runda tog jag som US jeepen och drog ner till checkpoint. Då ser jag en fiendejeep komma och krascha in i en byggnad. Drog iväg smaw och fick 795 poäng när jag träffade den. Var en jäkla massa olika poäng som räknades upp. 3 kills, triple kill, defending flag, savior mm. Vet inte riktigt allt. Bra start på rundan i alla fall.

Visa signatur

Fractal Design R3 | Corsair HX850 | i5 2500k 3,3 GHz | ASUS Sabertooth Z77| GTX 970 | 16GB RAM Corsair | 120GB SSD

Permalänk
Medlem

Synd att man inte får stats när man sniprar med tanks. Detta hände mig nyss, i shit you not!

Var på Caspian Border. Från en kulle sänkte jag en hel del träd så det blev fri sikt till Gas Station. Därifrån skjöt jag sönder byggnader för att få in siktet. Jag hade *3 siktet och snabb omladdning. Sen ser jag en gubbe, siktar in och drar iväg ett skott, missar men hade det varit större "splash damage" hade han dött..
Han tittade sig omkring som en galning, han kan inte ens ha hört varifrån jag skjöt. Hade kompenserat droppen med fyra steg, lutningen på kullen gjorde att skotten gick liiite till vänster, vilket underlättade siktandet, då det är "tomt" där. Hade det vart mitt på hade jag inte sett gubbarna lika bra, då kornet är så grovt. Sitter en halvmeter ifrån min 40" för att se de små pixlarna som utgör en gubbe på det avståndet.

Nästa skott var en direkt träff. Sååå sjukt tillfredställande kill. Killen spawna på Gas Station igen, hans misstag. Han sprang mot mig, så han måste sett mig i killcam och var ute efter hämnd. Behövde inte justera mycket, drar iväg ett skott till, tar han på första träffen. Så mycket har jag inte ägt nån sen jag började spela BF3. Tänk er själva, fyra stegs drop, killen i rörelse! Fatta hur lycklig jag var! Dessutom samma kille, så i hans värld var det två kills på tre skott. Han spawnade inte där igen, och ja, han tog hämd senare, men det tog ett bra tag för han att komma bakom mig.

Jag höll min spot och strax därefter kom en pansarvagn på vägen nerför. Han såg mig tillslut och svarade på elden, men han var inte i närheten. Hans skott slog upp jord, gräs och rök en bra bit framför mig. Vid det här laget viste jag exakt var mina skott skulle landa, så behövde bara kompensera för tiden. Visste att jag skulle ta han lätt, vilket jag gjorde. Satt med ett flin klistrat, kunde inte sluta le, men det blev bättre ändå, för en heli landade en bra bit bakom stationen, på gräset, för att reparera. Tog två skott att få in siktet, och det tredje träffar mitt på. Vilket kalas det var, skulle så gärna ha det i mina stats. "Längsta träff på heli med pansarskott" Han trodde dessutom att han var säker, då en byggnad täckta han från de andra. Men från min höjd såg jag nästan hela helin i siktet. Killen hade nog aldrig drömt om att bli träffad på det avståndet...

Efter den här händelsen vill jag börja spela in vad jag gör, har noll erfarenhet av det. Vill fånga det på film, det bästa av allt är att de inte kan svara på elden(just då). Ingen bazooka har ju zoom, hehe...

Detta slog allt, fick min första medalj för ett tag sen och hade en perfekt runda där jag plockade jag över 11.000 poäng, innan ens ribbons osv började räknas in, kommer inte ihåg vad det slutade på, men det var en riktigt skön känsla, samtidigt plockade jag MVP, ACE och hamnade överst i listan. Det händer inte mig ofta kan jag säga. Men inget slår detta än så länge. Skulle inte byta ut det mot ett headshot på 1000 meter.

Sånt här som gör att man vill "spela lite till" och glömmer helt vad klockan är. BF3 saknar motstycke!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Har väl gjort klassikern som många andra gissar jag. När man som Recon håller höger eller vänster gång på Damvand Peak brukar det bli lite grötigt. Engineers har en förkärlek att hoppa ut och slussa iväg div p-skott. Händer rätt ofta att man får sursöt doubble kill där. Man plockar lagmedlemmen som hoppar ut och fienden man tänkt skjuta med samma kula :/

Kan inte låta bli att se det lite komiskt, då det händer från tid till annan och absolut inte är meningen!

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

caspian borders conquest, jag ligger och lurar vid forrest (vår) och ögnar mot hiolltop (fi), vi har 2 baser, dom 2....

jag ser ingen, men misstänker att någon ligger och lurar, jag testar att tokspringa över vattnet och ser något i övervrån, öppnar eld hej vilt varpå någon annan knivar mig bakifrån.

arg som ett bi spawnar jag igen vid forrest, tittar ut över vattendraget och ser bägge dessa två är på väg åt mitt håll, jag siktar, väntar en sekund och när dom är i linje med varandra öppnar jag eld, tror inte att jag fick båda med samma kula med båda blev headshot på och således "5 headshot på samma bana" banner

att vi senare förlorade omgången när dom bara hade 3 tickets kvar gjorde inte så mycket, jag va rätt nöjd att jag fick revansch

Visa signatur

problem händer, adelsmärket är hur man löser dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akiba90:

Hade en sån röta, var 3 eller 4 st bakom en typ stenmur nere i tunnelbanan, knivade alla 4 en i taget, och dom andra märkte inget. kände mig som en kung efteråt med ett flin

Edit: lyckades smyga bakom dom och göra det.

Lyckats med exakt samma sak på BC2, sjuk känsla ahaha började veva med handen vände mej om för att se om någon annan skådat denna triumf men icke.

Visa signatur

Intel i5 750 @ 4,2Ghz | EVGA P55 FTW | WesternDigital Black 640GB | 4GB OCZ Cl7 @ 1866 | 6950Crossfire w/ 6970bios @ 840Mhz | Cougar CM 700W | Lancool K-62

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jymden:

caspian borders conquest, jag ligger och lurar vid forrest (vår) och ögnar mot hiolltop (fi), vi har 2 baser, dom 2....

jag ser ingen, men misstänker att någon ligger och lurar, jag testar att tokspringa över vattnet och ser något i övervrån, öppnar eld hej vilt varpå någon annan knivar mig bakifrån.

arg som ett bi spawnar jag igen vid forrest, tittar ut över vattendraget och ser bägge dessa två är på väg åt mitt håll, jag siktar, väntar en sekund och när dom är i linje med varandra öppnar jag eld, tror inte att jag fick båda med samma kula med båda blev headshot på och således "5 headshot på samma bana" banner

att vi senare förlorade omgången när dom bara hade 3 tickets kvar gjorde inte så mycket, jag va rätt nöjd att jag fick revansch

Vilken härlig revanch, den bannern har jag inte än, grattis!

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Avstängd

Fick en ganska rolig utan att jag tänkte på det

Permalänk

Hoppade ut ur ett flygplan på ganska hög höjd. Under mig står 3 motståndare på ett berg och sniprar. I luften (med fallskärm) kastar jag en granat på ena (träffar), skjuter den andra från fallskärmen och den tredje blev knivad när jag väl hade landat =D Kände mig ganska awesome

Permalänk
Medlem

Har en som jag är lite stolt över, devamand peak lr vad banan heter, byggnaderna innan man kommer in i tunneln så var jag ryss, en helikopter åkte och terroriserade min squad så drog fram min rpg mest på skoj och hoppade fram och avlossade en raket, tro på fan att jag lyckades träffa helikoptern perfekt och dödade de två som var inne och sedan seglar den till backen och exploderar.

EDIT, glömde bort min första jet vs jet fight igår... som jag dessutom vann.
Flög in bakom och han fintade men jag lyckades hänga på otroligt nog och tillslut tog jag honom med kulsprutan.

Om sådant kunde hända lite oftare.

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Medlem

En ganska rolig, totalt misslyckad kill jag fick idag:

Ligger och kampar vid D på caspian border när fienderna har den (skulle försöka ta den, men vill rensa lite först).
Jag skjuter en fiende och börjar kubba in bakom ett berg när jag krockar med en person. Både jag och han stannar till och tittar på varandra (tyckte det var konstigt att vi krockade och inte bara sprang igenom varandra som man brukar). Efter en stund (kändes rätt lång) skjuter jag han och det visar sig att det var en fiende

Permalänk
Medlem

inte gjort något liknande sen dess :(, Va under betan på 360, spelar på pc atm

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk

Inte hänt nått speciellt i BF3 än men i Badcompany2 på Panamacanal kom jag upp bakom en snubbe som stog framför B mellan några containers.
2 teammates spawna bakom honom kniva alla 3

Permalänk

rätt säker på att support har ammolåda

Permalänk
Medlem

Sköt nyss emot en felikopter med stinger, och fick den så att den blev disablad, (både piloten och andrepiloten baila) sedan blev de mosade av helikoptern när de hade landat..

Servern bytte bana till den i tunnelbanan, den banfan blev ju mer som en vanlig rocketmatch på q3..