Bor man på landet så funkar allt med spedition asdåligt så länge det inte är lantbrevbäraren som kör ut (hon är fan guld alltså), Schenker, DHL, TNT, ALLA strular vansinningt.
Haft mååånga gånger dom uppgett att dom varit här men inte, ringer alltid och klagar, ber dom kolla gps-loggen för bilen och ge chauffören en åthutning.
Påpekar att han kör väl på ackord eller liknande åt er, han lurar ju er också, skit ska skit ha!
Antingen så kommer dom inte, eller så ringer dom och vill komma en annan dag/tid, eller så ringer dom och vill att jag ska köra och möta dom 1+ mil bort - har ju liksom betalat för hemleverans.
Sist ringde en från DHL och ville att jag skulle komma och möta honom 2 mil bort, sen ringde han och ville komma dagen efter, dagen efter ringde han och ville skjuta på det till måndag eller tisdag, gör som du vill svarade jag men nu ringer jag huvudkontoret och klagar, en halvtimme senare var han här och slängde av grejerna.
Riktiga muppar som kör sådana där transporter ibland. enda som är 100%ig är min lantbrevbärare, hon brukar tuta, är man inte hemma lägger hon sakerna vid garaget om dom inte går ner i brevlådan.