TNT, otroligt oseriösa?

Permalänk
Medlem

Jag kan ju övertyga er om att lm chauffören ändå är på adressen så finns det ingen chaufför i världen som skulle ta tid på sig att skriva en aviseringslapp istället för att lämna över paketet. Som sagt så medför en avisering en massa extrajobb som ingen varken vill göra eller har tid med.

Och nej, en chaufför kan naturligtvis inte sitta och ringa runt till alla som inte uppgett portkod, det borde ni ju fatta själva. Eller tror ni att dom bara kör ert paket på en guldvadderad kudde inne i bilen och inget annat?

Permalänk
Skrivet av MrBoXon:

Jag kan ju övertyga er om att lm chauffören ändå är på adressen så finns det ingen chaufför i världen som skulle ta tid på sig att skriva en aviseringslapp istället för att lämna över paketet. Som sagt så medför en avisering en massa extrajobb som ingen varken vill göra eller har tid med.

Och nej, en chaufför kan naturligtvis inte sitta och ringa runt till alla som inte uppgett portkod, det borde ni ju fatta själva. Eller tror ni att dom bara kör ert paket på en guldvadderad kudde inne i bilen och inget annat?

Håller med angående att ingen chaufför bara skulle slänga ner en lapp, finns ingen anledning för dem att göra det. Oftast så hör folk helt enkelt inte, och om oobum nu har en bra ringklocka som inte går att missa så kan jag tänka mig att chauffören knackat istället för att ringa på (dumt att inte göra båda). Men vad vet jag, sista idioten är inte född än jag har bara oerhört svårt att tänka mig att någon skulle välja flera minuters extra arbete framför att få lämna paketet vilket tar ett par sekunder.

Däremot håller jag inte med angående att man inte hinner ringa till de som inte har uppgett portkod. Man hinner givetvis inte ringa på alla paket men om du nu vet att ett område har portkod eller bricka så brukar iaf jag ringa innan. Tyvärr så svarar inte folk när man ringer med skyddat.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av statsministern:

Bor man på landet så funkar allt med spedition asdåligt så länge det inte är lantbrevbäraren som kör ut (hon är fan guld alltså), Schenker, DHL, TNT, ALLA strular vansinningt.
Haft mååånga gånger dom uppgett att dom varit här men inte, ringer alltid och klagar, ber dom kolla gps-loggen för bilen och ge chauffören en åthutning.
Påpekar att han kör väl på ackord eller liknande åt er, han lurar ju er också, skit ska skit ha!
Antingen så kommer dom inte, eller så ringer dom och vill komma en annan dag/tid, eller så ringer dom och vill att jag ska köra och möta dom 1+ mil bort - har ju liksom betalat för hemleverans.
Sist ringde en från DHL och ville att jag skulle komma och möta honom 2 mil bort, sen ringde han och ville komma dagen efter, dagen efter ringde han och ville skjuta på det till måndag eller tisdag, gör som du vill svarade jag men nu ringer jag huvudkontoret och klagar, en halvtimme senare var han här och slängde av grejerna.
Riktiga muppar som kör sådana där transporter ibland. enda som är 100%ig är min lantbrevbärare, hon brukar tuta, är man inte hemma lägger hon sakerna vid garaget om dom inte går ner i brevlådan.

Lantbrevbäring är kanon, funkar perfekt som du säger. En av mina råkade dessutom bli bäst i Sverige 2013 och hon är riktigt färglad och trevlig! http://www.hemmetsjournal.se/Manniskor/HJs-stora-pris/Kanner-...

Min enda (dåliga) kontakt med TNT är att jag för några månader sedan fick ständiga samtal från okänt nummer i Malmö, svarade inte, ingen talade in på mobilsvar. Till slut tröttnade jag och ringde upp numret. Ingen där visste vad det handlade om. Efter diverse långa diskussioner lyckades de reda ut att det var deras säljare som gillade att trakassera folk över hela landet.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro