BF3: Tekniska problem och lösningar

Permalänk

efter uppdateringen så hänger sig mitt bf3 och har ibland svårt att komma in på banor.
datorn rullar på som vanligt men bf3 slutar att fungera. sen kommer det upp att programmet slutade att svara.

innan uppdateringen så funkade det felfritt flera timmar i sträck
kan det vara något med servrarna eller är det fler som lider efter denna uppdatering?

kör det på en laptop msi gt780dxr +120gig ssd
i7 2.2
gtx570m 1.5gb
8gb ram

Permalänk
Medlem

kan inte gå in på servrar sen patchen kom ut =(. kommer aldrig förbi joining server. nån som vet vad som är fel ?

Visa signatur

dator 1: Cooler master Elite 430 || AMD 8120 || 8Gb corsair 1600MHz || ASUS radeon7950 dcu II || integera 500w ||
dator 2: Rasurbo BC-10 || Intel Core 2 Duo E7500 2,93GHz || 2gb corsair 800mhz || geforce 8600 gt || || Corsair cx430
ladtop: Samsung R580-JS03SE

Permalänk
Medlem

Kommer inte heller in på servrar efter patchen, fastnar på Initializing..

Permalänk

Jag ramlar genom golvet/marken i spelet å blir sen direkt utkastad till battleloggen där ja får ett felmeddelande i stil med "game disconnected" eller något liknande.

Hände vid enstaka sporadiska tillfällen innan patchen (kanske max 1 ggr/dag), nu händer det typ varannan bana...
Verkar ironiskt nog bara hända när de går bra, t.ex. när man har 20 kills å 0 deaths Å självklart försvinner all progress man låst upp

Dator i signaturen, har senaste drivrutinerna från AMD. GPU/CPU temperaturerna är ok.

Nån som har en aning om vad det kan vara?

Visa signatur

Dator [ MacBook Pro 13" late 2016 nTB | Core i5 6360U | 8GB RAM | 256 SSD ]
HTPC [ Apple TV (4th gen) 32GB ]
Mobil [ Nexus 6P 32 GB ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirGadden:

Jag ramlar genom golvet/marken i spelet å blir sen direkt utkastad till battleloggen där ja får ett felmeddelande i stil med "game disconnected" eller något liknande.

Hände vid enstaka sporadiska tillfällen innan patchen (kanske max 1 ggr/dag), nu händer det typ varannan bana...
Verkar ironiskt nog bara hända när de går bra, t.ex. när man har 20 kills å 0 deaths Å självklart försvinner all progress man låst upp

Dator i signaturen, har senaste drivrutinerna från AMD. GPU/CPU temperaturerna är ok.

Nån som har en aning om vad det kan vara?

Vet inte om det kan hjälpa men du kan testa att stänga av crossfire och köra.
Lycka till!

Edit:
Tror du har bärbar så den har nog inte 2 gpu'er.
Då vet jag tyvärr inte.

Permalänk

Om ni kör Telia smart så stäng ner brandvägg och portöppna så ska det lösa sig.
Fick samma att spelet frös och blev dissad ut i battlelog

Permalänk

Jag har 3 problem.

- Jag har samma FPS i 1920x1080 som i 1280x720.
- Kör jag i 1280x720 så får jag full screen men i 4:3. Dvs jag får svart på kanterna.
- Texturerna är fast vid Low. Kan inte få dom till Med, High eller Ultra.

Permalänk
Medlem

Hej alla!

Problem: Oavsett om man startar campaign eller joinar multiplayer så efter ca 2-5 sekunder så börjar musen snurra runt åt höger, ganska snabbt. Jag kan röra mig med piltangenterna och titta ner i golvet/upp i taket med musen. Spelet blir såklart helt ospelbart

Jag har provat att ändra ingame inställningarna (raw mouse ON / OFF m.fl) samt att både prova med senaste Qpad 5K mus drivrutinerna samt utan (enbart med windows egna), inget fungerar.

Har senaste BF3 patchen installerad.

Kvar att testa, med annan mus, dock ingen tillgänglig förrän måndag

Maskin:
Cpu: Core 2 Quad Q9550 @2,83GHZ (stock)
Minne: 4 * 2 GB PC6400 DDR2 (800MHZ, 5-5-5-18)
Grafikkort: Gigabyte Geforce GTX580 @stock
Mus: Qpad 5K laser

Lösning: Ingen ännu....

Någon som har träffat på detta problem ännu

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Skrivet av alexzpro:

Tror du har bärbar så den har nog inte 2 gpu'er.
Då vet jag tyvärr inte.

Stämmer bra att det är en bärbar, tack ändå!

Skrivet av Delcorona:

Om ni kör Telia smart så stäng ner brandvägg och portöppna så ska det lösa sig.
Fick samma att spelet frös och blev dissad ut i battlelog

Har förvisso Comhem men vilka portar ska man öppna? låter ju som en trolig orsak...

Visa signatur

Dator [ MacBook Pro 13" late 2016 nTB | Core i5 6360U | 8GB RAM | 256 SSD ]
HTPC [ Apple TV (4th gen) 32GB ]
Mobil [ Nexus 6P 32 GB ]

Permalänk

mitt problem löste sig efter att jag körde en installations reparation på battlefield den tankade hem 4 gig sen funkade de som de skulle igen helt felfritt

Permalänk
Medlem

Beskrivning av problem: Hög fps 70-120 med låg ping runt 20, ändå är bilden ryckig och spelet "laggar". Det här problemet uppstod efter att jag uppdaterat grafikkortens drivrutiner imorse samt installerat den nya patchen. Jag inbillar mig även att lagget minskar ju längre jag spelar. Sen om det faktiskt är så eller bara det att jag vänjer mig vid det vågar jag inte säga.

Speciell hårdvara
: Kör två fabriksöverklockade gtx 580 i 855mhz.

Mjukvara: Windows 7 x64 och nvidias senaste drivrutiner(296.10).

Lösning
: Efter att jag installerat drivrutinerna till grafikkorten så hoppade tydligen uppdateringsfrekvensen ner till 60hz. Efter att ha ökat till 120hz flöt allt som vanligt igen. Så enkelt var det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralle_81:

Hej alla!

Problem: Oavsett om man startar campaign eller joinar multiplayer så efter ca 2-5 sekunder så börjar musen snurra runt åt höger, ganska snabbt. Jag kan röra mig med piltangenterna och titta ner i golvet/upp i taket med musen. Spelet blir såklart helt ospelbart

Jag har provat att ändra ingame inställningarna (raw mouse ON / OFF m.fl) samt att både prova med senaste Qpad 5K mus drivrutinerna samt utan (enbart med windows egna), inget fungerar.

Har senaste BF3 patchen installerad.

Kvar att testa, med annan mus, dock ingen tillgänglig förrän måndag

Maskin:
Cpu: Core 2 Quad Q9550 @2,83GHZ (stock)
Minne: 4 * 2 GB PC6400 DDR2 (800MHZ, 5-5-5-18)
Grafikkort: Gigabyte Geforce GTX580 @stock
Mus: Qpad 5K laser

Lösning: Ingen ännu....

Någon som har träffat på detta problem ännu

har nu provat med en Microsoft Intellimouse 4.0 USB, och samma problem kommer efter ca 5 sekunder (campaign eller multiplayer).

Skall nu prova med att göra en ominstallation av windows 7 pro, och bara uppdatera drivrutinerna samt battlefield 3 och se om det fungerar....fungerar det inte då måste det ju ha ngt med spelet att göra.

Visa signatur

Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]

Permalänk
Skrivet av Ralle_81:

har nu provat med en Microsoft Intellimouse 4.0 USB, och samma problem kommer efter ca 5 sekunder (campaign eller multiplayer).

Skall nu prova med att göra en ominstallation av windows 7 pro, och bara uppdatera drivrutinerna samt battlefield 3 och se om det fungerar....fungerar det inte då måste det ju ha ngt med spelet att göra.

Du har ingen joystick installerad då?

Visa signatur

Intel Core i7 Quad Processor i7-2600K(4,5Ghz) // ASUS Sabertooth P67 // Corsair Vengeance "lowprofile" DDR3 1600MHz (16Gb) // Cooler Master Silent Pro M1000 1000W // CM Storm Trooper Gaming Big Tower Svart // Asus 27" LED VG278H// Samsung 840 EVO Series 250GB +2XCorsair Force 3 Series F120 // ASUS GeForce GTX TITAN 6GB PhysX CUDA// Logitech G930 // Corsair H100 Hydro // Logitech G19s Gaming Keyboard//

Permalänk
Medlem
Skrivet av KramgoaBalboa:

Du har ingen joystick installerad då?

Nope, men jag hade tydligen aktiverat tröga tangenter i tangenbordshjälpmedel i kontrollpanelen, tog bort den inställningen och vips så fungerar allting som d skall....:)

Hittade lösningen på youtube

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Ralle_81:

Nope, men jag hade tydligen aktiverat tröga tangenter i tangenbordshjälpmedel i kontrollpanelen, tog bort den inställningen och vips så fungerar allting som d skall....:)

Hittade lösningen på youtube

Gött

Visa signatur

Intel Core i7 Quad Processor i7-2600K(4,5Ghz) // ASUS Sabertooth P67 // Corsair Vengeance "lowprofile" DDR3 1600MHz (16Gb) // Cooler Master Silent Pro M1000 1000W // CM Storm Trooper Gaming Big Tower Svart // Asus 27" LED VG278H// Samsung 840 EVO Series 250GB +2XCorsair Force 3 Series F120 // ASUS GeForce GTX TITAN 6GB PhysX CUDA// Logitech G930 // Corsair H100 Hydro // Logitech G19s Gaming Keyboard//

Permalänk
Medlem

Mitt spel flyter på bra vanligtvis men när jag rör musen så laggar skiten men annars inte. Jag kör allt på LOW och har testat både med mouse input RAW on/off men samma sak.

Någon som vet vad felet är?

Mionix Naos 5000 mus

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Saker långt bort flimmrar, varför? Eller finns det någon inställning som förhindrar det?

Permalänk
Medlem

Någon som vet varför man nu mera själv måste trycka på BF3 ikonen för att komma till spelet efter att man tryckt på join? Står ju bara Loading level annars i evigheter.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Vad beror "Disconnected from EA Online" på?
Tycker det händer minst en gång varje kväll jag spelar. Inga poäng får man heller för den sessionen det händer.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Vad beror "Disconnected from EA Online" på?
Tycker det händer minst en gång varje kväll jag spelar. Inga poäng får man heller för den sessionen det händer.

Uppdatera punkbuster manuellt, brukar lösa det.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Uppdatera punkbuster manuellt, brukar lösa det.

Ska testa det, tack för tipset.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Har ytterligare ett problem.

Spelar campaignen, är på banan efter man har flygit. I den spelsekvensen där man skall kasta handgranater mot två st fiendunderstöd, där kraschar min grafikdrivrutin och spelet stängs ner.

Detta då ja kör på full hd (1920*1080p) och inställningarna på HIGH (utom AA som är off)

MEN ändrar jag till lägre upplösning 1368*768 men med samma inställningar (HIGH, AA = OFF) så hänger det sig inte.

Jag har välventilerad låda och grafikkortet håller sig runt 50-55 grader när ja spelar.

Hårdvara:
CPU: Core2Quad Q9550
RAM: Corsair DDR2 PC6400 (800mhz) 4*2 GB
Grafikkort: Gigabyte GTX580
H40 vattenkylning på CPU
4 fläktar IN, 3 fläktar UT
Fractal Design R3 chassi

Någon som kan ge sig på en gissning om detta beror på själva grafikkortet (köptes från fyndvaror på komplett, kan ju vara kasst från början) eller om det är drivrutinerna

Har provat med senaste NVIDIA, samt 295.73

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av meriax:

Saker långt bort flimmrar, varför? Eller finns det någon inställning som förhindrar det?

Får detta jag med. Lirar high med Meshes på Ultra.
Aning jobbigt när man sniprar>>' Alltid fått det, dock.

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk

Lagg vid multiplayer, låg ping och 80-100 fps

Beskrivning av problemet: När jag spelar online så laggar spelet på nästan alla servrar, påminner om när jag spelade CS på 56k när det begav sig. Min ping är på runt 25 men ändå så laggar det, t.ex. så blir jag tillbaka slängd om jag sprungit framåt en bit eller så kan jag hinna tömma ett mag på någon innan det laggar till och det visar sig att jag blivit dödad. Helt ospelbart och inga problem alls i campaign.

Speciell hårdvara: Intel 3930K @ 4.3 GHz, Asus GTX680 ingen OC

Mjukvara: Windows 7 x64 Pro, senaste drivrutinern för allt, BF 3 inställd på Ultra

Försökt utan framgång: Olika servrar, olika grafikinställningar

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG MAXIMUS X CODE CPU: i7 8700K @ 4.8 GHz Kylare: Phanteks PH-TC14PE Svart Minnen: Corsair Vengence LPX 4x8 GB GPU: Asus GeForce GTX 980 TI med EVGA Hybrid cooler PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Lagring: Samsung 960 EVO 500GB M.2 + 2 x 2 TB WD Green RAID0 Chassi: NZXT H2 Svart OS: Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av knorrrhane:

Beskrivning av problemet: När jag spelar online så laggar spelet på nästan alla servrar, påminner om när jag spelade CS på 56k när det begav sig. Min ping är på runt 25 men ändå så laggar det, t.ex. så blir jag tillbaka slängd om jag sprungit framåt en bit eller så kan jag hinna tömma ett mag på någon innan det laggar till och det visar sig att jag blivit dödad. Helt ospelbart och inga problem alls i campaign.

Speciell hårdvara: Intel 3930K @ 4.3 GHz, Asus GTX680 ingen OC

Mjukvara: Windows 7 x64 Pro, senaste drivrutinern för allt, BF 3 inställd på Ultra

Försökt utan framgång: Olika servrar, olika grafikinställningar

Har du stängt av din bittorrent i bakgrunden?
Nämen, skämt åsido.. Kolla så att du inte har en massa skräpprogram körandes i bakgrunden. Kolla i Task Manager hur du ligger till på resurserna. Prova också fimoa real time scan på ditt antivirus.. Du har ju hårdvaran för å köra +60fps Ultra/High i HD utan problem.

Visa signatur

The burk: FD Define Nano S, 1 FD 140 & 1 Corsair 120 i fronten, 1st FD 120 bak || FD Ion SFX-L 500W || AMD Ryzen 3 3300x m. Wraith || Asrock Fatal1ty B450 gaming-ITX/ac || PowerColor Red Devil 5600XT || Toshiba OCZ RC500 500GB NVMe M.2 || 2*8GB Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz || Asus VE247H LED TN || Ducky Shine II MX-red green LED || Steelseries Sensei mus

Permalänk
Medlem

Vad är det för jävla idiotjävlar som står bakom dessa helt retarderade updates?...
Efter senaste uppdateringen av Origin vägrar mitt spel funka i mer än en minut.

Felmeddelandet lyder:
"Game disconnected: you were kicked by PunkBuster. Stated reason: PunkBuster kicked player 'bf3Jojje_' (for 0 minutes) ... This PB Server Requires (A1386 C2.291) - Error loading pbcl"

Läste runt på nätet och det ska tydligen vara Punkbuster som behöver uppdateras.
Sagt och gjort, och jag uppdaterade PB manuellt men nu inträffar samma problem.

Det stod "lyckad update" och jag startade om dator. Va fan...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralle_81:

Har ytterligare ett problem.

Spelar campaignen, är på banan efter man har flygit. I den spelsekvensen där man skall kasta handgranater mot två st fiendunderstöd, där kraschar min grafikdrivrutin och spelet stängs ner.

Detta då ja kör på full hd (1920*1080p) och inställningarna på HIGH (utom AA som är off)

MEN ändrar jag till lägre upplösning 1368*768 men med samma inställningar (HIGH, AA = OFF) så hänger det sig inte.

Jag har välventilerad låda och grafikkortet håller sig runt 50-55 grader när ja spelar.

Hårdvara:
CPU: Core2Quad Q9550
RAM: Corsair DDR2 PC6400 (800mhz) 4*2 GB
Grafikkort: Gigabyte GTX580
H40 vattenkylning på CPU
4 fläktar IN, 3 fläktar UT
Fractal Design R3 chassi

Någon som kan ge sig på en gissning om detta beror på själva grafikkortet (köptes från fyndvaror på komplett, kan ju vara kasst från början) eller om det är drivrutinerna

Har provat med senaste NVIDIA, samt 295.73

Verkar som man har löst det, höjde volten med 0,025V via MSI afterburner....så sluta BF3 att krsacha

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av lacrits:

Har du stängt av din bittorrent i bakgrunden?
Nämen, skämt åsido.. Kolla så att du inte har en massa skräpprogram körandes i bakgrunden. Kolla i Task Manager hur du ligger till på resurserna. Prova också fimoa real time scan på ditt antivirus.. Du har ju hårdvaran för å köra +60fps Ultra/High i HD utan problem.

Tack för tipsen! Jag har 100/10 mbit som jag delar med 2 grannar men jag har aldrig haft problem med bandbredd tidigare. Det är klart att det skulle kunna vara det men jag tycker att pingen borde gå upp isf. Jag har inga skräpprogram körandes i bakgrunden, håller mig borta från sådant i den mån det är möjligt. Jag kör Microsoft security essentials och skall testa att inaktivera real time scan.

Jag körde på inets BF3 server igår och det var inga problem alls. Jag läste om lag compensation och jag misstänker att det skulle kunna vara något sådant. Hursom tycker jag det verkar som server-side problem, vad tror ni?

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG MAXIMUS X CODE CPU: i7 8700K @ 4.8 GHz Kylare: Phanteks PH-TC14PE Svart Minnen: Corsair Vengence LPX 4x8 GB GPU: Asus GeForce GTX 980 TI med EVGA Hybrid cooler PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Lagring: Samsung 960 EVO 500GB M.2 + 2 x 2 TB WD Green RAID0 Chassi: NZXT H2 Svart OS: Windows 10

Permalänk
Avstängd

Har ett problem...

Varför kan jag inte använda knapparna på min datormus i spelet...har Logitech G5 med drivers.

Min bror har logitech men kan använda knapparna på musen :(...

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

Kraschar random

Hej!

Beskrivning av problem: Mitt stora bekymmer då det kommer till BF3 är att det vill krascha lite hur det vill.
Först så körde jag på Originalklock på mitt 4870, då kraschade spelet nästan direkt (Trodde det var MemIO temp som var på cirka 95 grader), så jag sänkte till det lägsta som gick. Då kunde jag spela ganska mycket längre. Dock så avslutas spelturen med att det kraschar och ljudet hakar upp sig så att jag måste starta om datorn.

Errorkoden är "Fault Module dxgi.dll". Sökte på internet och det stod att man ska uppdatera drivrutiner och/eller sitt Operativsystem. Detta har jag gjort (12.3 CCC och Windows 7 64 bit SP1) Men får samma sak i varje spel.

Om jag nu vill spela singleplayer. Ja det är en helt annan historia. Då kan jag inte ens börja spelet utan det laggar fast och låter f*n från en 0.2s lång loop av ljudet. Errorkoden där är atidxx32.dll. Sökte på den men hittade inget vettigt svar. Endast "download *le shit if you want to repair atidxx32.dll blablabla".

Speciell hårdvara: 2% överklock på CPU för att få minnen i 1600mhz

Mjukvara: 12.3 ATI och Windows 7 Ultimate 64bit SP1

Försökt utan framgång: Uppdaterat windows, uppdaterat drivrutiner.

Lösning: Inget sofar..

Mvh Johan

Visa signatur

Dator : Intel i5 750 @ stock | ASUS P7P55D | A-Data 1600MHz+ | PC4870 1GB | 1.3TB | FD Newton R2 650W | FD Define R2 |
Laptop HP ProBook 4520s fr NTI-Gymnasiet.