Skärmen slocknar och blir svart OCH gröna fläckar under BF3 rundor.

Permalänk

Skärmen slocknar och blir svart OCH gröna fläckar under BF3 rundor.

Problem: Spelar och skärmen blir svart och ljudet försvinner. Har skett för många gånger har lagt upp trådar som inte blir lösta. Tröttnat på detta och om det går inte att lösa så kommer jag ge mig.

Dator: GTX 570, Stealth x Stream 2 700W, Intelcore SB 2500K, Fractal Design Define R3 USB 3.0, Svart, Gigabyte moderkort GA-P67A-UD3-B3, 4GB kingstonramminne(tror, men 4 GB ram har jag).

Försökt: Har besökt moderkortets och grafikkortets hemsida, Gigabyte för att hitta senaste uppdatering. Fann något till grafikkortet som installerades men hjälpte inte, utan det hjälpte från början när jag såg inge mark och efter installationen kunde man se marken.

Har rensat damm från burken, hjälpte inte, och inte åt det gröna fläckar som kommre fram då och då.

Folk säger att man ska göra något åt ljudkortet, men jag har det på moderkortet och det finns inget som kan installeras. Har gjort det för ca början av året men nu finns det inget.

Är 700 W corsair för dålig för min dator? Har gått igenom kravlistan och den passerar jag bra.

Behöver lösning. Ber om hjälp, jag går på knän.

Permalänk

Har installerat realtek audio för som vissa har nämn kan behövas.

Permalänk
Medlem

Inga som verkar ha svar, jag har samma problem och vi har lika moderkort. Gröna fläckarna brukar komma om man kör SLI.

Jag har också försökt få svar på varför det crashar mm. Men detta ligger hos Dice för tillfället, vi får vänta några patchar tills det kommer fungera OK kan jag tänka mig.

Visa signatur

Intel Core i7 2600K 4,2GHz OC-- Gigabyte GA-P67A-UD7 REV B3 -- MSI GTX 780 TI Gaming 3 gb OC-- Samsung SSD 850 EVO 250 GB -- 2TB Seagate Barracuda Green -- Corsair 20 GB 1600MHz DDR3-- Corsair Cooling Hydro H70 CPU-kylare -- 4x Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1450rpm -- EVGA Supernova G2 1300W, 80+ Gold -- Fractal Design Define R3, Svart -- Acer XB270HU Predator

Permalänk
Medlem

Inaktivera ljudkortet, löser det för många.

Men dina gröna fläckar låter som överhettning. Kolla temperaturerna och återkom sen.

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av isbjoern:

Inaktivera ljudkortet, löser det för många.

Men dina gröna fläckar låter som överhettning. Kolla temperaturerna och återkom sen.

Jag har bra temp 60-70 och får problem som dessa:

http://www.youtube.com/watch?v=FjyL4cUyfE8 (dock inte så kraftigt över hela skärmen, utan mer vågräta ränder och endast ibland lite snabbt blinkar det till, på vissa ställen på banorna.)
http://www.youtube.com/watch?v=a5BaZJDrX14

Visa signatur

Intel Core i7 2600K 4,2GHz OC-- Gigabyte GA-P67A-UD7 REV B3 -- MSI GTX 780 TI Gaming 3 gb OC-- Samsung SSD 850 EVO 250 GB -- 2TB Seagate Barracuda Green -- Corsair 20 GB 1600MHz DDR3-- Corsair Cooling Hydro H70 CPU-kylare -- 4x Scythe 120mm Gentle Typhoon, 1450rpm -- EVGA Supernova G2 1300W, 80+ Gold -- Fractal Design Define R3, Svart -- Acer XB270HU Predator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvarnan:

Jag har bra temp 60-70 och får problem som dessa:

http://www.youtube.com/watch?v=FjyL4cUyfE8 (dock inte så kraftigt över hela skärmen, utan mer vågräta ränder och endast ibland lite snabbt blinkar det till, på vissa ställen på banorna.)
http://www.youtube.com/watch?v=a5BaZJDrX14

Okej, första videon kan du glömma, det får alla. Blinkande grönt och konstiga texturer när man zoomar in, det är spelets fel. Och majoriteten av alla spelare har det, inklusive undertecknad.

Däremot den andra videon, det har jag inte sett innan, det ser betydligt värre ut.

Tyvärr har jag ingen lösning att komma med, men om du vill fixa krasherna så prova att inaktivera ditt ljudkort.

Visa signatur

9800x3d | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 32" G80SD OLED

Permalänk
Medlem

Har oxå dessa blinkningar men mina har varit både gröna och oranga. Trodde först att det berodde på överhettade kort men som det verkar beror det på spelet.

Visa signatur

Min Dator: [Låda: Cosmos 2] [Nätagg: Corsair AX PRO GOLD 1200Watt] [Processor: I7 3770 Stock] [Moderkort: Asus ][Ram: 16Gb Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz][Grafikkort: 2 st EVGA GeForce GTX 580 i SLI][Lagring: 4st SSD 240 Gb (Windows) + 1,5 TB]

Permalänk

Isbjoern --> Hur inaktvierar man ljudkortet?

Processorn brukar ligga run 60-70% under spelrundan.

Permalänk

Pratade med en EA supporter som sa att jag skulle göra dessa steg. Dock sa han inte varför.

Jag skulle gå till akteveringscenter och välja task manager, vet dock inte vad det är så jag kunde inte fixa detta. Sedan att han vill att jag ska välja CPU 1 förstår jag inte, är det vilken disk som spelet är sparad? Jag har två diskar en SSD disk med 80 Gb som har tyvärr inte plats med spelet så jag valde till min samsung 1 TB disk. Om det är problemet. FEL DISK?

Log in to origin.
Chinmay: Go to the "Process tab" in task manager
Chinmay:
Chinmay: Right click on Origin.exe
Chinmay:
Chinmay: You will get the option of "set affinity", click on it
Chinmay:
Chinmay: You wil get CPU 0, CPU 1, CPU 2 and CPU 3 options.
Chinmay: You need to select CPU 1.
Chinmay: Click on "Apply" and then "OK"
Chinmay:
Chinmay: After this please launch the game from Origin.
Chinmay:
Chinmay: Then you will be automatically redirected to Battlelog.
Chinmay:
Chinmay: When you reinstall the game select your prefer language.
Chinmay: Click on "Multiplayer" on Battlelog
Chinmay: Browse all servers
Chinmay: Select any one server
Chinmay: You will be able to join the server. After joining the server select "Alt+ Enter" to run the game in full screen mode
Chinmay: Let me know after done.
Chinmay: You can change the download directory by clicking on the setting button in origin.

Permalänk

ta och bioflasha din ram

Permalänk

bioflasha? Jag är helt värdelös när det gäller datorer. Vet ej hur man bioflashar och vet inte hur man ska gå till ram minnet för att bioflasha det.

Permalänk
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Prison-Mike:

ta och bioflasha din ram

Sluta snacka skit om du inte vet vad du snackar om!

Testa att ändra lite i Nvidias kontrollpanel för grafikkortet.Tripplebuffer är ett exempel. En annan kan vara V-sync.Sen finns det en option som har med Multicpu support att göra(Kommer inte ihåg vad den hette).Samt prerender frames eller vad det hette.Dessa 4 kan du testa att leka med.Jag hade samma problem i BFBC2 och genom att aktivera tripplebuffer tror jag det va så löste det sig.Men testa en och en i taget

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.