Permalänk
Medlem

Eyefinityfoten eller "I have too many legs"

Min kompis och kollega skaffade för ett tag sedan tre st likadana skärmar och sparkade igång eyefinity men tyckte inte om att se alla tre fötterna på bordet. Planen var att skaffa sig ett skärmfäste för tre skärmar. XFX har ett sådant fäste men 4000:- för ett sådant är kanske lite häftigt. Efter lite skämtande fram och tillbaka i ämnet var det klart. Jag skulle göra ett skärmfäste för tre skärmar. I MDF.

Jag är absolut ingen finsnickare eller virtuos när det kommer till fixande i MDF utan hankar mig fram så gott jag kan.
Nu har det gått ett tag och skapelsen är klar. På sina ställen är det 60mm MDF men vanligast är 40mm.
Det har gått åt en hel del skruv och en skvätt glasfiberspackel ihop med vanligt spackel.

Allt avslutades med svart lackfärg med 10 i blankhet/matthet.
Den slutgiltiga bilden väntar på sig då monstret ska fraktas till kompisen under morgondagen men lite byggbilder kan jag kasta upp.

Kostnad för allt?
MDF: 300:-
Spackel: c:a 100:-
Slippapper: hade sedan tidigare
Skruv: hade sedan tidigare
Fästen: 3x98:- = 294:-
Summa: 7-800:_ beroende på hur mycket av allt man har
Lite billigare än XFX

Uppdatering på bilder kommer...
Beklagar kvalitén på bilderna. Allt taget med HTC Desire.
Tycker du att det ser lite stökigt ut i min källare? Det är bara förnamnet!
Jag beklagar detta och lovar att jag ska städa efter det att jag renoverat vespan från -74

Eyefinityfoten eller "I have too many legs"

Permalänk
Medlem

jävligt awesome! snyggt jobbat, klar 5a

Visa signatur

Main Setup: Antec P193 | ASUS Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1090T @ 4.0 GHz | CORSAIR XMS3 8GB 1600MHz 7-8-7-20 | Powercolor 5870 PCS+ 1 Gb GDDR5 | Crucial RealSSD C300 128 Gb SATA3 | Samsung F3 HD103SJ 1000 Gb | Corsair AX 850W | Windows 7 Professional x64 |
Laptop: Acer Aspire 5740G | Intel Core i5-430M | 4 GB DDR3 1333 MHz | ATI Radeon HD5650 | Windows 7 Professional x64 |

Permalänk
Medlem

Rätt snyggt men inställningsmöjligheterna känns inte direkt utvecklade. Men gör man det rätt på en gång så funkar det väl. Kan dock säga att jag aldrig skulle kunna använda den där då jag vill ha mer vinkel på mina sidoskärmar. Men smaken är som baken och passar det för dig så kan du va nöjd

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Medlem

Snyggt gjort 5p,, har gått och funderat på nått liknande efter att jag har kollat på XFX färdiga Eyefinity skärmhållare
kika gärna på mitt galleri så får du se hur jag löste mitt bord Skulle dock vela ha skärmarna
utan fötterna då det är svårt att städa när man måste plocka ner skärmarna för att komma åt överallt.

Visa signatur

if it ain't broke, don't fix it

Permalänk
Medlem

4p och en extra bara för inspirationen då jag funderar själv på hur jag skall göra min egen
Slutbild där den står på plats kommer senare eller?

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Snyggt jobbat
Antar att denna hänger med under armen när du åker på Lan?

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem

Schysst jobbat! Får man lägga en beställning

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av nanosec:

Snyggt gjort 5p,, har gått och funderat på nått liknande efter att jag har kollat på XFX färdiga Eyefinity skärmhållare
kika gärna på mitt galleri så får du se hur jag löste mitt bord Skulle dock vela ha skärmarna
utan fötterna då det är svårt att städa när man måste plocka ner skärmarna för att komma åt överallt.

Tack för 5:an! Jag hoppade in o lade en 5:a på ditt bord. Jag måste skaffa mig en överhandsfräs jag med i framtiden. Snyggt!

Skrivet av RainesX:

4p och en extra bara för inspirationen då jag funderar själv på hur jag skall göra min egen
Slutbild där den står på plats kommer senare eller?

Tack Jajjamensan, den ska över till kompisen imorgon där den ska riggas och sen kommer det slutbilder

Skrivet av Forbidden:

Snyggt jobbat
Antar att denna hänger med under armen när du åker på Lan?

Tackar! Jag kan inte svara på hur kompisen tänker göra om det är LAN-dags, men den väger en del

Skrivet av Batman:

Schysst jobbat! Får man lägga en beställning

Bästa betyget man kan få, tack. Jag vet inte om jag är mogen att ta mig an beställningar på den ännu

Permalänk
Medlem

det var galet snyggt, gav mig en hel del inspiration för mig:)
Det var väldigt smart gjort också, och resultatet kan ju inte bli annat än 5 poäng!:)

Riktigt snyggt:D

5/5

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt blev det! Undrar en sak bara, kommer det inte bli jobbigt med alla kablar från skärmarna? Det blir ju en del kablar

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av onYYx:

Riktigt snyggt blev det! Undrar en sak bara, kommer det inte bli jobbigt med alla kablar från skärmarna? Det blir ju en del kablar

Det som inte finns på plats nu är kabelhållare på baksidan som kommer att samla upp kablarna. kommer inte synas en enda kabel från framsidan.

Permalänk
Medlem

Ser mycket snyggt ut, är den stabil?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

fick lite fina idéer från de här till mitt eyefinity som kommer snart

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3570k 4,6 MHz | MODERKORT:Asus maximus v formula| GPU: XFX Radeon HD 6870 1GB edition - Sapphire Radeon HD 6870 1GB | PSU: corsair AX850 80+ | CHASSI: cooler master II| RAM: corsair xms3 12GB | OS: Windows 7 64 bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Ser mycket snyggt ut, är den stabil?

Tackar Den är väldigt stabil. Vi får se om det ändras med lite dämpkuddar/tassar.

Skrivet av söderström123:

fick lite fina idéer från de här till mitt eyefinity som kommer snart

Kul att höra

Permalänk
Medlem

Tuuuuuff!

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Hamna inte skärmen i mitten lite för högt upp?

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem

nu fick man lust att bygga en egen

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddyfresh:

håller med länk till delarna du använde?

Visa signatur

[Moderkort: ASUS Rog Strix Z390-F] - [CPU: Intel i7 9700k] - [Minnen: Corsair 16GB CL15 Vengeance] - [GPU: Palit Geforce RTX 2080 OC] - [SSD: Samsung EVO 120GB] - [PSU: Corsair AX1200] - [Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG278QR] - [Skärm: Samsung SA700]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mordarosten:

Hamna inte skärmen i mitten lite för högt upp?

Det är nog en synvilla. Idag monterades det upp hos kompisen och de ligger perfekt i våg alla tre skärmarna.

Skrivet av freddyfresh:

Vad roligt. Fråga om det är nåt du undrar

Skrivet av Copsi:

håller med länk till delarna du använde?

Delarna?
Monstret i sig: 20mm MDF från byggmax http://www.byggmax.com/se-sv/prod/pid-09223.aspx
Glasfiberspackel, finspackel, olika finheter på sandpapper, från 100 till 1200 våtslippapper och skruv.
Fästen: Handlade från sege import, http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=496320
Skärmar: 3st ACER 23" http://www.dustinhome.se/acer-v233haobd-23-wide-tft-black/pro...

Permalänk
Medlem

otroligt snyggt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CLBAS:

otroligt snyggt.

Tack

Permalänk
Medlem

sjukt bra bygge, skulle dovk ha gjort foten liiite längre framåt, ser ut som om det skulle välta framåt om man går in i bordet eller nåt.
blev riktigt sugen på att bygga en själv, men har varken plats, material eller kunskap för det.
Känns mest som om jag skulle vara livrädd att något ramlar och går sönder så jag inte ens vågar sitta vid datorn länrge om jag skulle göra en egen eyefinityställning

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

Fruktansvärt snyggt bygge! 5/5

Visa signatur

|Fractal Design XL|MSI Z77A-GD65|MSI GTX 660Ti 2GB|Corsair 4GB Dominator DHX+|Intel Core i5 3570K 4.5GHz| Noctua NH-D14|Samsung SSD 830-Serien 128 GB + 250 GB|Samsung DVD±RW SH-S223C|Western Digital Caviar® GreenPower 1TB|3TB WD Caviar Green|Cougar 700CM|

Permalänk
Medlem

Så nu har man beställt vesa-fästen från segeimport
Snart dags att bygga min egen rigg men kommer nog bli en kobination mellan foten här och denna http://www.sweclockers.com/galleri/6384-min-eyefinity-hornaup...

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

sjukt bra bygge, skulle dovk ha gjort foten liiite längre framåt, ser ut som om det skulle välta framåt om man går in i bordet eller nåt.
blev riktigt sugen på att bygga en själv, men har varken plats, material eller kunskap för det.
Känns mest som om jag skulle vara livrädd att något ramlar och går sönder så jag inte ens vågar sitta vid datorn länrge om jag skulle göra en egen eyefinityställning

Tack
Foten, eller rättare sagt hela bygget väger någonstans mellan 25-30kg utan skärmar, och när vi hängt dit skärmarna och ruckat lite på den så känns det som att det kommer behövas ganska mycket för att välta denna rigg. Skärmarna väger tillsammans c:a 20kg så allt som allt är det ingen lättviktare direkt.
Jag hade inte heller kunskapen innan kändes det som utan jag har lekt mig fram till denna best med lite klurande på vägen.

Permalänk
Medlem

Blev riktigt bra!
En liten fråga bara... Dina sidoskärmar, vill du inte ha lite mer vinkel på dem? Du kanske sitter så långt från skärmarna att de blir bra ändå, men själv vill jag ha lite mer vinkel på dem för att få optimal infallsvinkel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sideburns:

Blev riktigt bra!
En liten fråga bara... Dina sidoskärmar, vill du inte ha lite mer vinkel på dem? Du kanske sitter så långt från skärmarna att de blir bra ändå, men själv vill jag ha lite mer vinkel på dem för att få optimal infallsvinkel.

Jag tänkte med på det! Jag har med mycket mer vinkel. Men det är lätt fixat, det är bara att köpa skärmfäste med arm (typ 4 ledat) till sidoskärmarna. Om ägaren vill ha mer vinkel.

Och här kommer berömmet!!

Väldigt väldigt snyggt byggt. Vet inte om jag missade det i texten, men hur lång tid tog det att bygga?

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Currybarnet:

Fruktansvärt snyggt bygge! 5/5

Tusen tack

Skrivet av RainesX:

Så nu har man beställt vesa-fästen från segeimport
Snart dags att bygga min egen rigg men kommer nog bli en kombination mellan foten här och denna http://www.sweclockers.com/galleri/6384-min-eyefinity-hornaup...

Spännande! Lycka till och fråga om du undrar nåt.

Skrivet av skog1s:

Jag tänkte med på det! Jag har med mycket mer vinkel. Men det är lätt fixat, det är bara att köpa skärmfäste med arm (typ 4 ledat) till sidoskärmarna. Om ägaren vill ha mer vinkel.

Och här kommer berömmet!!

Väldigt väldigt snyggt byggt. Vet inte om jag missade det i texten, men hur lång tid tog det att bygga?

Tack för konstruktiv kritik gällande fästen med leder! Visst kan man göra så om man vill ha mer vinkel, men det är upp till ägaren.
Uppskattad byggtid är lite klurigt då jag drog till Spanien på semester och letade reda på en lunginflammation, så det stod stilla ett tag.
Gissningsvis, exkl torktider, skulle jag tippa på 10-12 timmar. Med torktider så blir det några dagar till tyvärr.

Permalänk
Medlem

Najs, lite konstig att man aldrig sett något liknande bygge förut!

Permalänk
Avstängd

förbanant snyggt för lite pengar vet inte va du gett men när du får betala närmare 3k för en från fabrik så tror jag på detta