SweClockers drop!

Dragonslayer (sista mainquest?) KAN va spoiler för er som inte gjort. VARNAS!

Permalänk

Dragonslayer (sista mainquest?) KAN va spoiler för er som inte gjort. VARNAS!

Hejsan. Jag är ganska noob skulle man kunna säga (på skyrim). Jag köpte det för att jag diggade storyn. Nu har jag gjort sista questet Dragonslayer och nu sitter jag här och undrar om man kan snacka med nån efter det och få lite mer info. andra saker att göra. inte nån annan sidoquest. Utan nått som har med drakar att göra med.

Inte hittat nånting om dehär. känns som att spelet är slut nu... :'<

HJÄLP!

Mvh!

Permalänk
Medlem

Drakarna finns kvar, dock så finns det inga quests kvar med drakar. Det finns nog några drakar utanför någon stad som du får som quest att döda, men ingen questline.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem

Jag sitter i exakt samma sits, har avklarat ett 10tal quester efter att jag trodde att jag klarat ut spelet dvs gjort Dragonslayer questen och dödat Alduin.
Men jag ser ingen indikation till att spelet är avklarat och jag hittar inget sätt att ta mig vidare inom mainquest.
Så jag sitter väldigt fundersam på om det är klart och det som är kvar är lite i stil med lekstund i stora sandlådan kallad skyrim eller vad som försigår.

Visa signatur

Jag gillar datorspel!

Permalänk
Medlem

Vad jag vet så är "mainstoryn" slut nu, men mainstoryn på ett elder scroll är ungefär som singleplayern i ett cod/bf, det är efter det som det riktiga börjar ;D

Själv så körde jag en nord sköldmö igenom mainquest, och nu har jag smugit upp mej till lvl 28 på en lurig khajit utan att röra mainquest, det som är HÄRLIGT med elder scroll ;D

Ett exempel på göra är att ge sig in i kriget?

Permalänk
Medlem
Skrivet av homosapie:

Inte hittat nånting om dehär. känns som att spelet är slut nu... :'<
HJÄLP!

Nejnejnejnejnej ... TES-spel är inte på det viset alls.

"Dragonslayer" är bara en liten bit av spelet, du har ju kriget mellan Imperials & Stormcloaks,
Thieves Guild, Dark Brotherhood, Mages guild, Companions, Forsworn-röran &
oräkneliga sidoquests. Alla dessa är minst lika roliga, fast på andra sätt än just Dragonslayer.

Själv sitter jag helt fast på ett steg i Thieves-linjen & sidoquestar så att jag blir starkare.
Kommer nämligen inte förbi tre Dreugh-lordar på ett ställe.
(Jag har gjort Dragonslayer & Stormcloaks färdigt & har lvl 32.)

Permalänk

Tack för alla svar! Ska bege mig in i skyrim igen! Jag funderar på om jag ska dra upp en ny kanske. Har ni några förslag på hur man ska dra upp? För på min gubbe som jag drog upp dog jag tammefan 24/7 på. vet inte hur många gånger jag dog innan jag fick ner Alduin. Hur är mage,tjuv och warrior i jämförelse?

Permalänk
Medlem
Skrivet av homosapie:

Tack för alla svar! Ska bege mig in i skyrim igen! Jag funderar på om jag ska dra upp en ny kanske. Har ni några förslag på hur man ska dra upp? För på min gubbe som jag drog upp dog jag tammefan 24/7 på. vet inte hur många gånger jag dog innan jag fick ner Alduin. Hur är mage,tjuv och warrior i jämförelse?

Har du levelat proffessions?

Permalänk

Ne. faktist inte. Men har en fråga till..

Man får ju ett skrik som heter call dragon. Vad gör den igentligen då man klarat spelet? Jag skriker och en drake kommer. man jag kan inte skicka ner den eller nå.. nån som vet om man kan ropa på han som man fångar? för han skulle ju tjäna en om man vann äver Alduin. eller?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av homosapie:

Ne. faktist inte. Men har en fråga till..

Man får ju ett skrik som heter call dragon. Vad gör den igentligen då man klarat spelet? Jag skriker och en drake kommer. man jag kan inte skicka ner den eller nå.. nån som vet om man kan ropa på han som man fångar? för han skulle ju tjäna en om man vann äver Alduin. eller?

Det är han du fångar, ja. När du ropar på honom kommer han för att slåss på din sida, så att attackera honom är inte helt bussigt.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS