CD-box (caselogic eller liknande)

Permalänk
Hedersmedlem

CD-box (caselogic eller liknande)

Tja!

Jag söker en billig och bra cdbox för cd skivor utan case (dvs bara skivan) Jag har sett att caselogic har nån nylon sak mer plats för ~200 skivor som verkar bra men priset är ganska högt 550kr lokalt (siba)...

Jag letar alltså efter liknande boxar/böcker och ställen som säljer dem gärna i Göteborg.

Permalänk
Medlem

Går i precis samma funderingar som dig men tycker inte priset för Caselogic är riktigt prisvärt... Och kollar man på DB eller dustin är det ungefär samma pris + frakt.
Men kylning.com verkar ha ett prisvärt alternativ som både är billigare och rymmer fler, vet dock inte hur kvaliten är. Köp nu inte alla, spara en åt mig
http://kylning.com/index.php?cPath=84_117&PHPSESSID=eaf7b271b...

Btw, någon som vet ungefär vad frakten brukar ligga på hos Kylning?

//Zeuses

Permalänk
Hedersmedlem

Case Logic-väskorna kostar 399:- på Ginza - http://www.ginza.se/Product/Product.aspx?ItemId=75349&LogSect...
De är bra väskor av bra kvalitet. Enda nackdelen är att man inte kan flytta runt "sidorna" som skivorna sitter i.

De där väskorna på kylning håller inte alls lika bra kvalitet som Case Logic-väskorna men på dem kan man flytta runt sidorna. 245:- låter lite dyrt dock, de kostar ~200:- lokalt här i Uppsala.

Edit: Först nu ser jag att väskan på Kylning rymmer 320 och inte 200 skivor som jag trodde. Då blev priset lite bättre helt plötsligt.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zeuses
Går i precis samma funderingar som dig men tycker inte priset för Caselogic är riktigt prisvärt... Och kollar man på DB eller dustin är det ungefär samma pris + frakt.
Men kylning.com verkar ha ett prisvärt alternativ som både är billigare och rymmer fler, vet dock inte hur kvaliten är. Köp nu inte alla, spara en åt mig
http://kylning.com/index.php?cPath=84_117&PHPSESSID=eaf7b271b...

Btw, någon som vet ungefär vad frakten brukar ligga på hos Kylning?

//Zeuses

Du bor ju i Stockholm så du kan ju åka in till butiken och köpa sakerna istället. Addressen står på deras hemsida.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av giz

Du bor ju i Stockholm så du kan ju åka in till butiken och köpa sakerna istället. Addressen står på deras hemsida.

Om det vore så väl ändå.. Bor i Växjö numera, misstänker att jag har glömt att ändra infon någonstans?

Permalänk
Medlem

Japp... Gå bara in i "Min profil" och ändra. Inte så jobbigt

Hej Då

Permalänk
Hedersmedlem

Den på kylning verkar iaf vara bättre prismässigt men med frakt så blir det en del, nån som vet tillverkare eller nåt lokalt inköpsställe...?

Permalänk
Avstängd

ska fan köpa ett par sånna dära 320s väskor tror jag.. blir bra det

Visa signatur

God made grass, man made booze. Who do you trust?
[size="1"]Athlon XP 1900+ | 512DDR333 | Asus A7V333 | Leadtek ti4400[/size]

Permalänk

Kjell & Co brukar ha Caselogic 208, för 399:-

Permalänk
Inaktiv

Tror faktiskt onoff har billiga sådana.

Permalänk
Medlem

Jag köpte 4st Case Logic väskor med plats för 200 skivor för 400:- inkl.moms. styck på OnOff för nåt år sedan. De gav mig lite rabatt i och med att jag köpte 4st.

Så mitt tips är att kolla med alla stora TV/Audio-kedjor som: OnOff, Elgiganten osv. Jag åkte runt och letade hos alla stora kjedjor och de var mycket billigare än datoraffärerna, så det finns pengar att tjäna om man kollar runt lite.

Ett råd till är att köp Case Logic och inget budgetmärke, då väskorna kommer användas mycket så slits de fort och då måste man ha rejäla grejor för att det ska hålla. Dåligt sydda plastfickor osv. spricker lätt upp och då är väskan värdelös. Dessutom har Case Logic livstids garanti (står iaf på förpackningarna jag köpte dem med)

Visa signatur

SD 3700+@2750MHz (250x11) KAB2E 0549BPMW | Abit KN8-Ultra | 2x512 Crucial Ballistix DDR500 1:1 2.5-4-4-10 1T | XFX 7800GT 256mb 450/1050MHz | 3DMark05: 7357p | SuperPi 1M: 31s

Permalänk
Hedersmedlem

Weeee hittade den efter intensivt letande en andra gång 417kr för 208cd varianten... Men 320 cds för 250kr är jävligt lockande.

Permalänk
Medlem

Ingen som har det som finns på kylning.com? Funderar på om det är nåt som ramlar sönder efter ett tag...

Nån kanske till och med kan tipsa om nån helt annan väska?

Visa signatur

[size="1"][color="red"]ASUS A7V333 | AMD XP2200+ ThoroughBred @ 1.8GHz | Volcano 9 | 512MB PC2700 | PoV Gf3 Ti200 250/560 | Seagate Barracuda 4 80gb || 3DMark - 9090p [/size][/color]