Permalänk

för stor tv?

jag har fått i uppdrag att leta reda på en tv till vardagsrummet för tv tittande och film bruk. Jag har fått upp ögonen för en http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=637913#extra som ligger i våran prisklass och ska ha väldigt bra bild för pengen av vad jag har läst.

Problemet är att tven är 51-tum och vi inte har hd kannaler hemma hos oss, sitter ung 3,5m från tven. Kan denna tv vara för stor?

+

Skulle också vara trevligt om någon skulle kunna komma med andra alternativ eller om ni äger en sådan tv och kan ge er åsikt.

God jul till er alla från honungsburken

Visa signatur

Andy Rooney - "Datorer gör det enklare att göra en massa saker, men de flesta saker de förenklar behövs inte göras alls."
________
https://www.inet.se/produkt/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi...

Permalänk

sitter ca 2-3 meter från min 52" och tycker att jag skulle kunna ha större
Åk till en elektronik affär,hitta en 51" och ställ dig 3,5m ifrån och se ifall du
tycker att det blev för stort

Permalänk
Medlem

svar ja, det är för stort... har du inte hd tvsändning ska du inte ha mer än 32-36" tv...

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Avstängd

Det funkar utmärkt, jag spelar xbox 360 på en 42 och är ca 1,5m ifrån

Permalänk
Medlem

Imax låter som något för dig! riktigt stor och fin. dock ingen tv utan det är ju en projektor men den ger riktigt fin 3D bild!

annars om det kostar lite mkt så kan ju den där 40 tummaren som går på reklam (tror det är elgiganten, inte säker, försökte hitta men icke) någon annan kanske vet vilken jag menar? den du hittade är inte certifierad för digital tv vilket jag hade problem med när jag skulle hitta tv.

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Medlem

Finns inget som heter för stor tv under förutsättnig att du har bra bildkällor. Finns ingen poäng med stor tv om du ska titta på lågupplöst digitaltv.

Permalänk
Medlem

de e väl smaksak?
Jag har min vackra 40 tummare, sängen är ca 4 meter ifrån pch skulle inte vilja ha större

Visa signatur

“It was luxuries like air conditioning that brought down the Roman Empire. With air conditioning their windows were shut; they couldn’t hear the barbarians coming.”

Permalänk

Har 100 tumm i vardagsrummet och sitter 3 meter ifrån och tycker det är perfekt, har även en 47 tummare och ser på den från samma avstånd och har börjat tycka att 47" är för liten så enligt mitt tycke kan det inte bli för stort.

(bara en myt att den kan vara för stor)

Visa signatur

Huvv´e dumt får kroppen lida