ElGIGANTEN (or just read to have a laugh at my swedish)
CAPS ARE USED TO SHOW THE MAIN PART OF MY QUESTION IF YOU WANT TO GO DIRCT TO IT ::*
Sorry for swedish..if no one understands (quite poss ) I can write it in english...thanks for any input
Hej...Jag skulle köpa en xbox 360 med kinetc till sonen...tänkte köpa det från siba 2495kr inkl 2 spel från internet och 3 månader xbox live 250 gb.
Men jag såg att Elgiganten skulle sälja den till 2222kr med 2 spel 250 gb i deras annons och tänkte att det var lättare att hämta den , så jag lovade sonen att detta ska vi göra.
25 december på väg hem vi gick in till Elgiganten för att köpa detta man det som kostade 2222 kr var den 4gb version. Jag frågade en biträder (assistant) som attitude var lika...yes we got it wrong 2222kr is the 4gb (den 250gb kostade 3190 eller något lika).
Jag pratade med chef och efter mycket gräla som var inte bra for mina sönner eller fru att höra (på juldag) och när jag sa att deras 4gb kosatade 1690 kr på CDON och 250gb kunde jag köpa till 2495 kr sålde mig den 250gb till 2222kr men det hade bara en spel som jag påpekade till min fru när vi hämtade den från hyllan men hon sa " Just buy the damm thing for the lad now as we've promised him one today and don't please argue anymore".
Jag har skickat email till elgiganten men KAN MAN KLAGA TILL KONSUMENTRÄTT på dem for att jag tro dett inte kan vara så svårt att kolla egna annons och jag tror att detta hända för mycket hos elgiganten. Jag vet att dem har "get out of jail clause " for tyrckfrel men dem lekar med barns känslor.
MEN ÄVEN OM DE VISSTE ATT DETTA PRIS VAR FEL FICK JAG IGÅR EN ANNONS FRÅN ELGIGANTEN SOM VISADE EXACT SAMMA ERBJUADANDE (annons som säger att deras mellandags REA försätter) . DETTA KAN INTE VARA INGENTING ANNAT ÄN "FALSE ADVERTISING" PGA ATT DE VISSTE ATT ANNONS VAR FEL DÄRFÖR DE INTE KAN ANVÄNDA URSÄKEN TRYCKFEL PGA DE VISSTE ATT DET VAR FEL INNAN.
DE skulle ha lägt ner annons och inte delade ut dem. Eller trykct a revised price och skickade de med annons.