Vilken skärm rekommenderas? 1000-2000kr

Permalänk

Varför måste var och var annan tråd numera urarta i pajkastning mellan 16:9 och 16:10 användare? Det har olika för- och nackdelar samt det är en personlig preferens vad man föredrar, ok?

Permalänk
Skrivet av klemze:

Motivera.

Varför jag ogillar 16:9?
Det är helt enkelt aningen för trångt för att vara bekvämt att jobba på. 1080 pix i sig duger bra som yta att titta på, men då vill jag gärna ha hela den för det jag arbetar med, sen dom extra 120 pixlarna för verktygsfält, linjaler osv.

Den platta skärmen gör att jag ofta jobbar väldigt utzoomat med saker, och då blir skärmen onödigt bred, så tja, skulle jag betala för en skärm med 1080 på höjden, så skulle alla 1920 pixlar i bredd kännas ganska omotiverade.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Varför jag ogillar 16:9?
Det är helt enkelt aningen för trångt för att vara bekvämt att jobba på. 1080 pix i sig duger bra som yta att titta på, men då vill jag gärna ha hela den för det jag arbetar med, sen dom extra 120 pixlarna för verktygsfält, linjaler osv.

Den platta skärmen gör att jag ofta jobbar väldigt utzoomat med saker, och då blir skärmen onödigt bred, så tja, skulle jag betala för en skärm med 1080 på höjden, så skulle alla 1920 pixlar i bredd kännas ganska omotiverade.

Tråden var ju om en spelskärm?

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Skrivet av klemze:

Tråden var ju om en spelskärm?

Jo, men det jag svarade på var varför folk alls lägger mer pengar på att få en 16:10

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Hedersmedlem

16:10 vs 16:9 fortsätter ni via PM, låt tråden rekommendera skärmar.

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

Enligt mig vann http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=955003 fighten om prisvärdast 1000-2000/2500kr. Till alla er som inte orkar läsa igenom tråden och vill veta vad TS kom fram till.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*