Ny laptop - Bluescreen
Hej!
Jag beställde denna MSI från webhallen och är helt enkelt inte nöjd med köpet. Skulle behöva lite råd av er för att så smidigt som möjligt kunna ångra/reklarmera köpet.
Den har nämligen fått Bluescreen of Death några gånger när jag testade BF3 på den dag 1, samt BsoD 2 gånger när jag kollade på film dag 2. Nu är det tre dagar sedan jag fick hem den.
Medans jag testade BF3 kollade jag tempraturerna och det såg inte så lovande ut, den kom upp i dryga 90 grader trots att jag ökade "markfrigången" från bordet och försökte få ned temperaturen. Provade även att klocka ner den marginellt och då låg den strax under 90 C. Detta kändes som att det skulle gå att lösa med en kylplatta men fortfarande inte trevligt med så dålig kylning. Spelade på så låg grafik som möjligt.
Dag två vart jag ännu mer överraskad när den dog när jag kollade på 720p film och den låg på cirka 60 grader! Dog en gång till nån timme senare av filmtittande. Då känns det som något verkligen är fel.
En sak är klar, antingen är det något fel på mitt exemplar, eller så håller inte msi vad som lovar. Just denna modell marknadsförs som "a light but powerfull weapon for gamers" och så vidare.
Så nu till frågorna, kan jag utnyttja ångerrätten fastän jag använt datorn som jag gjort? Är det rentav jag som orsakat ev skada på datorn genom att testa BF3 på den?
Eller ska jag reklamera den? Hur går det om webhallen sen inte hittar något fel på den?
Någon som har reklamerat en dator till webhallen och hur har dom hanterat det?
Tack på förhand!
MVH