Hej!
Har en fråga om nätaggregat till server!
Har ett corsair nättagg liggande och jag undrar om det skulle fungera att driva ett server modekort med den?
jaa kan man köra med vilket nättagg som helst på en server? eller måste man ha ett server nätagg?
modekort är: INTEL SERVER BOARD S5000PSL
Cpu 2x DC 2.33GHz XEON CPU
ram 16 gb ddr2 ecc 667mhz
jaa kan man köra med vilket nättagg som helst på en server? eller måste man ha ett server nätagg?
Har själv en hög S5000PSL i drift i Intels egna chassin, trevliga kort som börjar bli lite till åren dock. Det finns risk att du behöver en konverterare eller liknande då jag har för mig att korten har lite extra CPU strömkontakter som inte finns på alla nätagg, om det inte finns på ditt så går det säkert att köpa en adapter. Du kan se vad det finns för kontakter i denna .pdf http://download.intel.com/support/motherboards/server/s5000ps...
Verkar som man behöver den vanliga 24-pinnars ATX, sen en 4-pinnars P12V4 och en 8-pinnars extra till CPU Power.
Adaptrar brukar finnas på närmaste Kjell o CO tex.
Det är inte bara watt-talet som är intresant utan det gäller att de är rätt fördelade också.
2XXeon kommer att kräva en hel del effekt på 12V lmen jag tror att det är lugnt i ditt fall.
Antalet hårddiskar man ska sparka igång är också en sak att tänka på.
Moderkortsskontrollers brukar tyävärr inte kunna spinna upp en disk i taget.
På lite "riktigare" prylar så är det standard att snurra upp diskarna i turoedning just för att spara på nätagget