Får inte ut surround ljud på datorn hjälp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av foppson:

Är det en optisk 3,5mm utgång du har så, men om den är elektrisk så måste du ha en omvandlare. Lyser det rött i uttaget?

det e en optisk utgång det lyser ingenting

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfsvåg:

funka de me xbmc då:D ?

Skickades från m.sweclockers.com

Det har jag ingen aning om, men det kan du ju alltid kolla upp om du inte får igång det med enbart CCCP! Lär finnas andra motsvarande annars som kanske fungerar. Kanske är idé att kika på vad de använder i XBMC-forumen?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Kolla vad du har för utgångar på moderkortets integrerade ljudkrets. Finns coaxial spdif så släng creative #¤"%"¤- åt helvete.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

Kolla vad du har för utgångar på moderkortets integrerade ljudkrets. Finns coaxial spdif så släng creative #¤"%"¤- åt helvete.

på moderkortat har jag coaxal spdif men ljudkortets coaxal lär vara bättre ju... sen föredrar ja toslink då ja ska skaffa en blueray spelare sen som kommar ha coaxal out och ja ha bara 1coaxal in på ljudsystemet

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfsvåg:

på moderkortat har jag coaxal spdif men ljudkortets coaxal lär vara bättre ju... sen föredrar ja toslink då ja ska skaffa en blueray spelare sen som kommar ha coaxal out och ja ha bara 1coaxal in på ljudsystemet

Skickades från m.sweclockers.com

Skickar du en dataström direkt från datorn till högtalarna där de avkodas har eventuellt ljudkort ingen inverkan.
Först om du låter en ljudkrets avkoda dataströmmen till analogt ljud, vilket sker med 3x 3,5mm stereopluggar, då får du en påverkan.
Du har ju inte heller toslink på creativekortet så det blir varken bättre eller sämre av att skippa kortet helt.

Det enda du riskerar med att plocka bort creativekortet är att allt fungerar felfritt som det är tänkt att göra, men du kanske gillar utmaningar

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

Skickar du en dataström direkt från datorn till högtalarna där de avkodas har eventuellt ljudkort ingen inverkan.
Först om du låter en ljudkrets avkoda dataströmmen till analogt ljud, vilket sker med 3x 3,5mm stereopluggar, då får du en påverkan.
Du har ju inte heller toslink på creativekortet så det blir varken bättre eller sämre av att skippa kortet helt.

Det enda du riskerar med att plocka bort creativekortet är att allt fungerar felfritt som det är tänkt att göra, men du kanske gillar utmaningar

uppfattade det att jag kan välja mellan coaxal och toslink på mitt ljudkort då det är en 3,5mm digital i/o jack...

Skickades från m.sweclockers.com

alltså att jag köper en sån här http://www.kabelgiganten.se/artiklar.asp?id=1221 och sen en vanlig toslink kabel...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfsvåg:

uppfattade det att jag kan välja mellan coaxal och toslink på mitt ljudkort då det är en 3,5mm digital i/o jack...

Skickades från m.sweclockers.com

alltså att jag köper en sån här http://www.kabelgiganten.se/artiklar.asp?id=1221 och sen en vanlig toslink kabel...

#11852831
Du kom själv fram till att det inte lyser i uttaget, alltså är det inte optisk digital, utan en vanlig elektrisk digital. Det får inte plats RCA-kontakt i plåten därför kör creative med 3,5mm (förmodligen) monoplugg för den digitala signalen. Du kan således endast använda 3,5mm monoplugg till RCA.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

#11852831
Du kom själv fram till att det inte lyser i uttaget, alltså är det inte optisk digital, utan en vanlig elektrisk digital. Det får inte plats RCA-kontakt i plåten därför kör creative med 3,5mm (förmodligen) monoplugg för den digitala signalen. Du kan således endast använda 3,5mm monoplugg till RCA.

jaha okej, då blir det väll ett nytt ljudkort då ...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfsvåg:

jaha okej, då blir det väll ett nytt ljudkort då ...

Skickades från m.sweclockers.com

varför inte bara optisk från mobo'ts integrerade ljudkort till systemet?

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem
Skrivet av BabbeN:

varför inte bara optisk från mobo'ts integrerade ljudkort till systemet?

men ljudkortets optiska är väll av bättre kvalite än mobots integrerande?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfsvåg:

men ljudkortets optiska är väll av bättre kvalite än mobots integrerande?

Skickades från m.sweclockers.com

Läs detta inlägg och nästa
#11838457

Sen köper du det dyraste ljudkortet du kan hitta, och medan du ändå är igång så glöm inte att byta till gula sata-kablar och smörja dem med orm-olja för bästa bild och ljudkvalite.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hardware guy:

Läs detta inlägg och nästa
#11838457

Sen köper du det dyraste ljudkortet du kan hitta, och medan du ändå är igång så glöm inte att byta till gula sata-kablar och smörja dem med orm-olja för bästa bild och ljudkvalite.

okej jag fattar men du behöver inte vara taskig det hade räckt med länken ...