Alternativ till biltemas klassika mediahub?

Permalänk
Medlem

Alternativ till biltemas klassika mediahub?

Jag är ute efter en media-hub/audio switcher som fyller samma funktion som biltemas gamla trotjänare.
Har köpt runt 5st på 10 år, då det ofta är/blir glapp och ljudet är allmänt kasst.

Biltemas har allt jag behöver (ändra ljud till högtalare/hörlurar, mikrofon på/av). Mycket smidig dessutom.
Den håller dock en riktigt usel kvalitet och ljudet blir avsevärt mycket sämre om man jämför med att köra direkt på ljudkortet.

Någon som har förslag på en bättre lösning?

MVH
Packan

Visa signatur

11

Permalänk

Skulle också vilja veta detta?

Visa signatur

Antec P280, Corsair 520W, Gigabyte HD5850, Gigabyte P55UD4, CPU I5 + Cooler Master Hyper 212 EVO, Corsair DDR3 1600 2x2, WD500G Black, Samsung SSD 128
IRTracker4, Hotas Cougar, Rudder pedals(home made) mm

Permalänk
Medlem

Hej. Bumpar denna gamla tråd. Köpte ett 2.1 ljudsystem (Logitech Z333) till ena grabben i julklapp. Körde ihop sig lite då headsetet han kör med och har 3,5 mm kontakter. Hittade dock min gamla Biltema Mediahub inköpt typ runt millennieskiftet och den funkar bra än som det visar sig

Men tycker att det borde kanske finnas nån modernare och bättre lösning ? Vet inte riktigt hur bra ljudet blir efter det gått igenom den gamla pryttlen. Såg för övrigt att flera butiker som tex. Kjell o Co hade fortfarande en liknande variant.

Edit: ska ju inte bara växla mellan högtalare och headset utan behöver ju kunna koppla in micken och till headsetet.

Visa signatur

Gigabyte B650 Aorus Elite AX V2 - AMD Ryzen 5 7600X - Noctua NH-D15 - Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz - PowerColor Radeon RX 7800 XT - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - Samsung Odyssey G5 27´ - Hyper X Cloud II

Permalänk
Inaktiv

Något sånt här?

Annars så finns den på cdon.

Permalänk
Medlem

Tack @anon150406 ska kolla på ebay prylen. Den på cdon är ju en kopia på den jag har.

Visa signatur

Gigabyte B650 Aorus Elite AX V2 - AMD Ryzen 5 7600X - Noctua NH-D15 - Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz - PowerColor Radeon RX 7800 XT - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - Samsung Odyssey G5 27´ - Hyper X Cloud II

Permalänk
Inaktiv

Har sett nått liknande från Schiit också. Ska gräva och kolla om jag hittar den.