Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Låter som en DOA om ingen uppdatering finns som kanske löser det? Alternativt en fabriksåterställning..

Ständigt uppkopplad jäntemot att söka? Nja marginellt skulle jag tro, stäng hellre av om du inte behöver det. Man måste ju inte ha 3G på t.ex:)

Permalänk
Medlem

Jag beställde min den 5 april vilket betyder att jag har ett par veckor kvar innan jag får luren, och vad jag har läst till mig så finns det mycket "barndoms fel" men i och med att jag får min ett par sändningar efter releasen, kan detta betyda att mobilen jag får kommer vara något uppdaterad och att man kanske slipper de flesta felen?

Mvh

Permalänk
Avstängd
Skrivet av InCyBoy:

Sen har jag också en fråga. Drar mobilen mindre batteri om den ständigt är uppkopplad till 3g/Wifi?? Isf går det inte att stänga av så att den inte söker hela tiden? (Det gick på min Hero)

Nä den drar mer batteri, speciellt om man hamnar med en dålig 3G-anslutning.

Sen visst går det att stänga av

DOA-frågan lämnar jag och det är extrema siffror på en timme...... men om luren samtidigt som du spelar försöker synka nåt så blir det ett våldsamt batteriuttag.

Den här fixen diskuteras då just nu.

http://www.engadget.com/2012/04/13/htc-one-x-gets-unofficial-...

--

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem

Skulle ni tycka att om jag kollar på film i tre timmar och 20 minuter med ca 50% ljusstyrka att batteriet är nere på 20%, är det normalt eller ej? Sen vet ni något sätt som man kan spara batteri?

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem

Jag skulle säga att det ändå är rätt bra tid.. 3 timmar filmtittande och 20% kvar? daamn.. Det måste va bra stats.

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem

Har en till fråga.. Jag laddade ner ADW luncher och vill sätta den som "main theme".. Dendär förfrågningarna som man fick innan kommer inte upp längre.. Hur gör jag?

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Skrivet av gurkburk92:

Jag kan då erkänna att jag är lite HTC fanboy, men andra kan ju inte erkänna att dom är för dumma för att veta skillnaden mellan vad dom kan DOA telefonen för och inte. Det var ju de plunn försökte säga. På både detta forumet och Swedroid så är folk helt galna och vill DOA för att ljudet tex knastrar, det är mjukvarufel och kan bli fixat i nästa uppdatering om folk rapporterar det till HTC.

bara för att det är mjukvarufel så behöver man inte acceptera det? hade accepterat att din nya bil inte fungerade på full effekt för att det var ett mjukvaruproblem som det skulle komma en uppdatering till om xx månader? nej det skulle nog ingen.

vissa mjukvaruproblem kan man leva med men det största problemet med dessa lurar tycks ju ändå vara hårdvaran som kronglar och då är det nog många som frågar sig om det kanske är hårvaran endå eftersom inte alla verkar uppleva problemen?

bara för att nått är nytt ska man inte acceptera problemen. sen att kalla allt för DOA är ju lite fel eftersom den fungerar om än felaktigt. kom ihåg när min sgs1 släpptes det var MÄNGDER som lämnades tillbaka och nästan enbart PGA mjukvaruproblemen som idag är fixade. för samsung tog det mer än ett halvår att komma till rätta med alla problem och alla vill inte vänta så länge att deras pryl blivit gammal innan den fixas.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Skrivet av gurkburk92:

Jag skulle säga att det ändå är rätt bra tid.. 3 timmar filmtittande och 20% kvar? daamn.. Det måste va bra stats.

Hade 90% batteri och började kolla på en film som höll på i 2 timmar. 60% ljusstyrka och när filmen var slut så hade jag ca 40% kvar Det är väl lite bättre?

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Medlem

Liiite bättre om något

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av plunn:

Nä den drar mer batteri, speciellt om man hamnar med en dålig 3G-anslutning.

Sen visst går det att stänga av

http://i.imgur.com/b9WRLl.png

DOA-frågan lämnar jag och det är extrema siffror på en timme...... men om luren samtidigt som du spelar försöker synka nåt så blir det ett våldsamt batteriuttag.

Den här fixen diskuteras då just nu.

http://www.engadget.com/2012/04/13/htc-one-x-gets-unofficial-...

--

Plunn, minns du det när man drog ner menyn där batteriet är och klockan, samt täckningen. När man drog ner den, höll kvar och sen drog upp den jävligt sakta igen så flimmra skärmen till.

Skickade mail till HTC om det för å se ifall dom visste om det. Fick detta svaret:

"Tack för att du kontaktar HTC.

Du bör lämna in telefonen för utbyte hos din återförsäljare, så att du kan få ut ett felfritt exemplar."

Det är ju fan ett mjukvarufel och försvinner när man bytar launcher...

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Sötast
Skrivet av gurkburk92:

Plunn, minns du det när man drog ner menyn där batteriet är och klockan, samt täckningen. När man drog ner den, höll kvar och sen drog upp den jävligt sakta igen så flimmra skärmen till.

Skickade mail till HTC om det för å se ifall dom visste om det. Fick detta svaret:

"Tack för att du kontaktar HTC.

Du bör lämna in telefonen för utbyte hos din återförsäljare, så att du kan få ut ett felfritt exemplar."

Det är ju fan ett mjukvarufel och försvinner när man bytar launcher...

Hahaha, detta gillar jag

Fast då det endast är ett fåtal telefoner det flimrar på och absolut inte alla, och alla använder samma mjukvara så är det nog med största säkerhet hårdvarufel faktiskt

Men DOA inte för det för fan... DOA är när telefonen är helt sönder från början, right?
Har för mig att Banan1 och Banan2 håll väldigt hårt i just detta påståendet, så fortsätt du använda din telefon

Permalänk
Sötast
Skrivet av InCyBoy:

Tänkte bara rådfråga lite. Fick min förra tisdagen men batteriet har inte blivit mycket bättre. Satt t.ex. och spela lite på den igår. Började med 89%, en timma senare var det på 14% och då var det inte ens konstant spelande.

Den blir VÄLDIGT varm vid kameran ungefär när man spelar. Nästan så man inte vill hålla i den längre.

Om man trycker på vänstra sidan så försvinner färger där medan man har tryck på, dock så får man trycka hårdare än man egentligen gör vid touch-skärm.

Jag tappar signal nästan varje dag och måste gå in och återställa APN och välja om nätverksoperatör (väldigt jobbigt)

Skulle ni säga att jag borde DOA detta?
-------------------------------------------------------------------

Sen har jag också en fråga. Drar mobilen mindre batteri om den ständigt är uppkopplad till 3g/Wifi?? Isf går det inte att stänga av så att den inte söker hela tiden? (Det gick på min Hero)

Jag har haft 2 st One X och den första hade liknande problem med batteriet medans den andra inte hade det, så jag hade DOAt direkt på det felet.
Bara att låta batteriet dras ner till ett par % och sedan visa snubben i affären använd tid jämfört med hur lite batteri du har så lär du nog få en ny.

Permalänk
Medlem

Tycker ni att 3 timmar filmtittande på 60% ljusstyrka och har 20% batteri kvar är bra? Jagsen har jag sådant flimmer, oftast på internet.. Sen om jag kollar på Youtube så blir det sådär grönt vid den vänstra sidan och där nere, kan också ske i kameran.. Är det mjukvarufel eller ej? Vad ska jag göra?

Visa signatur

Jag är inte intresserad om jag har rätt eller fel, jag gillar diskussion :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alexander7938:

Har en till fråga.. Jag laddade ner ADW luncher och vill sätta den som "main theme".. Dendär förfrågningarna som man fick innan kommer inte upp längre.. Hur gör jag?

Inställningar >> Appar >> Alla >> HTC Sense >> Rensa standardinställn.
ifall det är orginallaunchern du använder just nu, annars är det samma väg fast att du trycker på din launcher istället för HTC sense

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem

Väntar med spänning på min från Tre, någon som vet hur mycket Tre fyller sina telefoner med egna program? Och går dessa att ta bort utan root?

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem

kanske dum fråga men vad DOA DIA och alla de förkortningarna man försöker hitta på nätet som inte man hitta.. hehe

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av minh:

kanske dum fråga men vad DOA DIA och alla de förkortningarna man försöker hitta på nätet som inte man hitta.. hehe

Letar man bara på DOA så hittar man inte så jättemycket men letar man på t.ex "Telefon DOA" så hittar man lite mer:)

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Ronnie60:

Väntar med spänning på min från Tre, någon som vet hur mycket Tre fyller sina telefoner med egna program? Och går dessa att ta bort utan root?

Troligen inte nej eftersom dessa appar till 99.9% är just systemappar.

Permalänk
Medlem

Beställde min den 28 mars och ännu inte fått den.. däremot har jag fått 2 st brev från Tre som ursäktar att telefonen är försenad och inte finns på lagret

Någon som har prövat Android Revolution HD än? var det lätt att installera och bra/dåligt?

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Troligen inte nej eftersom dessa appar till 99.9% är just systemappar.

man kan tydligen dölja dom men jag vet inte hur, dessvärre ligger dom ändå kvar och tar plats :/

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

lider med er som inte har fått det ifrån Tre.. för jag beställde oxå ifrån de men avbeställde och gick till The phone house istället fick en olåst för samma pris...

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarevok:

Beställde min den 28 mars och ännu inte fått den.. däremot har jag fått 2 st brev från Tre som ursäktar att telefonen är försenad och inte finns på lagret

Någon som har prövat Android Revolution HD än? var det lätt att installera och bra/dåligt?

Jag beställde min den 7 april och fick också ett mail förut där dom beklagar att den inte finns i lager. Det känns som att det kan dröja ett par veckor innan man får känna på den.

Visa signatur

| E-mail |
CPU: AMD Ryzen 5 3600 GPU: Gigabyte Geforce GTX960 MB: Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI RAM: Corsair LPX 3200MHz 2x8GB PSU: be quiet PURE POWER 11 600W HDD: 500GB Samsung 850 SSD | 1TB Samsung SpinPoint F1 Chassi: Phanteks EVOLV mITX TG RGB

Permalänk

Hmm, min HOX är grymt seg om jag är inne i ett program och sedan trycker "hem-knappen". Skärmen blir då svart med en laddningsikon och laddar 10-20sekunder innan skrivbordet visas :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av i0x:

Jag beställde min den 7 april och fick också ett mail förut där dom beklagar att den inte finns i lager. Det känns som att det kan dröja ett par veckor innan man får känna på den.

Skrivet av Sarevok:

Beställde min den 28 mars och ännu inte fått den.. däremot har jag fått 2 st brev från Tre som ursäktar att telefonen är försenad och inte finns på lagret

Någon som har prövat Android Revolution HD än? var det lätt att installera och bra/dåligt?

Svarta eller vita? För ni börjar göra mig orolig nu :S

Permalänk
Skrivet av Superolle:

Svarta eller vita? För ni börjar göra mig orolig nu :S

Tippar på svarta (eller gråa?). Vita luren har 1 veckas leversanstid medan svarta/gråa har 3 veckor.

"Svart eller grå" förresten.. Menar, okej att det kan va svårdefinierat vad man ska kalla den mörka hoxen, men SIBA m.fl. verkar ta det ett steg längre.
http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=9345590

Visa signatur

Gigabyte B560M Aorus Pro | i5 11400 | 16GB Corsair Vengeance DDR4 | FireCuda 520 M.2 NVMe 1TB | ASUS GTX 1080 8GB ROG STRIX | Corsair Strafe RGB mkII Cherry MX Red | Razer Deathadder V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av ninjaraev:

Tippar på svarta (eller gråa?). Vita luren har 1 veckas leversanstid medan svarta/gråa har 3 veckor.

"Svart eller grå" förresten.. Menar, okej att det kan va svårdefinierat vad man ska kalla den mörka hoxen, men SIBA m.fl. verkar ta det ett steg längre.
http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=9345590

Svart eller grå... Det kan jag gå med på! Men brun! Nja

Min kära flickvän och snubben i kassan övertygade mig om den vita så får hoppas det är den svarta de pratar om

Permalänk
Skrivet av Alexander7938:

Tycker ni att 3 timmar filmtittande på 60% ljusstyrka och har 20% batteri kvar är bra? Jagsen har jag sådant flimmer, oftast på internet.. Sen om jag kollar på Youtube så blir det sådär grönt vid den vänstra sidan och där nere, kan också ske i kameran.. Är det mjukvarufel eller ej? Vad ska jag göra?

starta om luren. funkade för mig och har inte haft problemet sen dess

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Skrivet av Ronnie60:

Väntar med spänning på min från Tre, någon som vet hur mycket Tre fyller sina telefoner med egna program? Och går dessa att ta bort utan root?

Skrivet av Aka_The_Barf:

man kan tydligen dölja dom men jag vet inte hur, dessvärre ligger dom ändå kvar och tar plats :/

det funkar att "ta bort" dem på sätt och vis. Du kan inte radera dem från minnet (men dem tar typ ingen plats så det spelar ingen roll) men du kan iaf få bort dem från din lista.

1. Gå in på "app menyn"
2.Tryck på "meny" knappen uppe till höger
3. Tryck på "hantera program"
4. Välj "alla"
5. Välj valfri skit app från tre
6. klicka sen på "inaktivera"

Då försvinner dem

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Skrivet av Superolle:

Svart eller grå... Det kan jag gå med på! Men brun! Nja

Min kära flickvän och snubben i kassan övertygade mig om den vita så får hoppas det är den svarta de pratar om

Samma här, beställde min vita 28 eller 29/3 från tre's kundtjänst. Idag fick jag sms om att min abonnemangstyp är ändrad till 3Total, samt på "Mitt Tre" så står det numera "Modell: HTC One X White". Detta tar jag som att mobilen skickats idag. Nån som hållit utkik på samma sätt och vet ifall detta antagande är vettigt?

Nu hoppas man innerligt att telefonen är piggare och fräschare än alla ledsamma historier jag hört här och på swedroid. Undanbeder mig krångel. Saker ska bara funka.

Visa signatur

Gigabyte B560M Aorus Pro | i5 11400 | 16GB Corsair Vengeance DDR4 | FireCuda 520 M.2 NVMe 1TB | ASUS GTX 1080 8GB ROG STRIX | Corsair Strafe RGB mkII Cherry MX Red | Razer Deathadder V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Superolle:

Svarta eller vita? För ni börjar göra mig orolig nu :S

Jag beställde en vit

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming