Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Jag har några problem med min HOX... Tror att mobilen bara använder och kan endast utnyttja en kärna max 2....Då alla appar är optimerade till Iphone 3GS/4S. Så vi får vi nog vänta till Apple släpper en quadcore Iphone så dom börjar optimera för 4-kärniga prollar...Vilket lär dröja till höst/vinter...

För i dagsläget så kretsar _ALLT_ kring Apple :(..

Tror dock att min HOX är ett måndagsexemplar som är ihopsatt av en vikariat eller praktikant...

tack för infon, misstänkte att quadcore mest var till för att "lura" svenssons. läser man på swedroid så verkar många ha fel på sina HOX får hoppas det blir bättre. du får väll byta din så du får en som fungerar!

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

tack för infon, misstänkte att quadcore mest var till för att "lura" svenssons. läser man på swedroid så verkar många ha fel på sina HOX får hoppas det blir bättre. du får väll byta din så du får en som fungerar!

Det är inte info, och ta inte till dig det han sa.

Antagligen har han fått ett måndags ex eller dylikt.

Förmodligen använder inte alla appar, alla kärnor. Men Nvidias spel använder nog det, de från Nvidia Butiken.

Visa signatur

MSI GeForce RTX 5090 32G VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 9800X3D
Kingston BEAST 32GB DDR5 6000Mhz
@4K/138Hz

Permalänk
Skrivet av plunn:

Kvällens tips.....

Angående uppdateringen: (OTAn)

Oavsett vad man läser för surr på nåt "klotterplank" så endera så meddelas den automagiskt i luren att det finns en uppdatering eller gör man det manuellt.

Inställningar > Om > Programvaruuppdateringar>Sök nu

(inga andra sätt kan rekommenderas)

Tre-kunder med brandade lurar brukar få vänta nån vecka eller två.....

Okeej.. Varför blir det fördröjning för folk med brandade lurar?? De är ju precis samma skit i lurarna bortsett från några färdig installerade appar :S

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk

Fick min telefon idag wii ska nu kolla så allt funkar som det ska!

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [Powercolor 9070XT Reaper] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W][Philips Evnia 34M2C8600 + 2x Dell 2715H 27"] OS: Bazzite OS
*🎮 Ps5 PRO Digital Edition
*📱 Galaxy S25 Ultra | 🎧B&W px s3|
*📺LG Oled CX48
*Noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem
Skrivet av saindrenan:

Okeej.. Varför blir det fördröjning för folk med brandade lurar?? De är ju precis samma skit i lurarna bortsett från några färdig installerade appar :S

Antar att det är för att dom gillar och störa folk samt hinna kolla så att brandingen finns kvar och det inte finns någon uppenbar bugg för att ta bort den

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TwiceFire:

Fick min telefon idag wii ska nu kolla så allt funkar som det ska!

Håller tummarna för dig

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Avstängd

Hur många har cpu sensor på sin HOX? min har inte en -.-

Ladda ner appen cpu temperatur

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Det är inte info, och ta inte till dig det han sa.

Antagligen har han fått ett måndags ex eller dylikt.

Förmodligen använder inte alla appar, alla kärnor. Men Nvidias spel använder nog det, de från Nvidia Butiken.

hans upplevelser, men en typ av info :).

var ju inte längesen många program på datorn (speciellt spel) bara använde sig av en kärna, misstänker att endast nvidia spel som du säger använder mer än 1 kärna.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem

Körde uppdateringen på min men jag tror att telefon pajade.... fastade vid uppdateringsloggan och nu händer inget. Har varit så minst 15min nu

Permalänk
Skrivet av SideWinder86:

Är det inte ''on knappen + volym ner'' för att ta PrtScn?
Ska lägga upp bilder.

Power + Home för printscreen.

Jag lämnade tillbaka min igår på öppet köp, sista dagen av 14 dagar
Anledningen var att skärmen flimrar när den visar grått. Gjorde uppdateringen innan men detta hjälpte ej mina problem.
Förutom detta lilla fel så fungerade telefonen perfekt och jag har aldrig varit så nöjd med en telefon. Vill dock ha den 100% bra.

Jag valde pengarna tillbaka eftersom det är bara 2 veckor kvar tills vi vet vad Galaxy S3 har att erbjuda. Blir det inget i hästväg får det blir HOX igen

/ Skoglund

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

hans upplevelser, men en typ av info :).

var ju inte längesen många program på datorn (speciellt spel) bara använde sig av en kärna, misstänker att endast nvidia spel som du säger använder mer än 1 kärna.

Det kommer inte ta lång tid för apps att börja använda fler kärnor.

Skrivet av MrAdde:

gurkburk är en sådan överdriven fanboy, 99,99% av alla appar använder inte 4 kärnor, men eftersom HOX är bäst så är alla som säger något annat troll som man inte ska lyssna på..

Tycker synd om dig. Du vet inte vad du pratar om.. För de första är HOXen den bästa telefonen ute just nu, problemen dom ställt till med själva va lite dumt, för de har dragit ner folks förtroende. Men Telefonen är den bästa på marknaden om man inte fått en med problem, t.ex. jag.

Har inte haft några problem alls med min.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D
@4K/138Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av skooglund:

Power + Home för printscreen.

Jag lämnade tillbaka min igår på öppet köp, sista dagen av 14 dagar
Anledningen var att skärmen flimrar när den visar grått. Gjorde uppdateringen innan men detta hjälpte ej mina problem.
Förutom detta lilla fel så fungerade telefonen perfekt och jag har aldrig varit så nöjd med en telefon. Vill dock ha den 100% bra.

Jag valde pengarna tillbaka eftersom det är bara 2 veckor kvar tills vi vet vad Galaxy S3 har att erbjuda. Blir det inget i hästväg får det blir HOX igen

/ Skoglund

Tack

Jo, hoppas på att SGIII är bättre, och är redo för att kunna utnyttja appar även om den har quadcore

Visa signatur

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Tack

Jo, hoppas på att SGIII är bättre, och är redo för att kunna utnyttja appar även om den har quadcore

Det har inte med telefonerna att göra, ifall appsen använder alla kärnor eller inte..

raderat citat av borttaget inlägg
Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D
@4K/138Hz

Permalänk

Nu vet jag varför min one x inte aktiverade sig. Tydligen för att den har ibland svårt att hitta täckning själv. Så jag fick gå in och söka efter nätverket själv. Poff så funkade det! =D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jossan_89:

Nu vet jag varför min one x inte aktiverade sig. Tydligen för att den har ibland svårt att hitta täckning själv. Så jag fick gå in och söka efter nätverket själv. Poff så funkade det! =D

Hände så för mig också.

på ställen där det är dålig täckning så vill den hela tiden ha hjälp med att välja Telenor eller Sweden 3G..

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jossan_89:

Antar att du har 3? Fick göra samma sak själv och man måste göra om det lite då och då. Men det är bara om man har dålig mottagning ibland.

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gurkburk92:

Not sure if..

No no, I'm sure that this guy is stupid.

Det har inte med telefonerna att göra, ifall appsen använder alla kärnor eller inte..

Det vet jag...men kärnorna i mobilen kanske är mer optimerade! och har bättre arkitektur...eller var det heter

Dvs dom kan hantera enkel trådade appar! även när en kärna får jobba enskilt!

Visa signatur

AMD

Permalänk

Mon mobil verkar funka som den ska ;), borde uppdatera första sidan med saker man bör testa för se om doa behövs. Jag har bara hittils hittat jag får lite vågor bara på ena sidan om jag tycker på kanten dock väldigt små.

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [Powercolor 9070XT Reaper] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W][Philips Evnia 34M2C8600 + 2x Dell 2715H 27"] OS: Bazzite OS
*📺LG Oled CX48

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Det vet jag...men kärnorna i mobilen kanske är mer optimerade! och har bättre arkitektur...eller var det heter

Dvs dom kan hantera enkel trådade appar! även när en kärna får jobba enskilt!

nja vettifan..

ett program i datorn som bara använder en kärna, använder bara en kärna.

Nvidias CPU vet jag inte hur dom gjort, men den ska dela upp det rätt bra enligt deras video..

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D
@4K/138Hz

Permalänk
Skrivet av InCyBoy:

Antar att du har 3? Fick göra samma sak själv och man måste göra om det lite då och då. Men det är bara om man har dålig mottagning ibland.

Ja jag har 3. Okej, ja men det är ju inte hela världen det kan jag leva med. Är ju som tur va lätt och snabbt gjort tycker jag.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av gurkburk92:

Du påstår att det sidewinder sa var fel. Men han hade helt rätt.
Då säger jag att du är en hox fanboy och enligt dig äger denna mobilen ut allt annat .
Dessutom sitter du och försvarar den som ett argt bi.
Men faktum är att denna telefonen HAR STORA PROBLEM, även om telefonen i sig är bra.
Appar brukar inte ens vara optimerade för två kärnor, något som funnits länge på telefoner.
Hur har du då tänkt att man ska snabbt börja optimera för fyra kärnor, när det bara är ett fåtal enheter som har det?

ändrat citat pga tidigare radering samt justering av inlägg
Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Discokungen
Skrivet av SideWinder86:

Jag har några problem med min HOX... Tror att mobilen bara använder och kan endast utnyttja en kärna max 2....Då alla appar är optimerade till Iphone 3GS/4S. Så vi får vi nog vänta till Apple släpper en quadcore Iphone så dom börjar optimera för 4-kärniga prollar...Vilket lär dröja till höst/vinter...

För i dagsläget så kretsar _ALLT_ kring Apple :(..

Tror dock att min HOX är ett måndagsexemplar som är ihopsatt av en vikariat eller praktikant...

Men det verkar ju vara något seriöst fel på din telefon, kan du sluta gnälla och kolla upp det där du skaffade den? x) Testa åtminstone en factory reset. Dessutom så funkar min telefon på det mesta du säger att du har problem med, har inte köpt alla men den där sky-appen köpte jag för ett halvår sen, den flyter på perfekt!

För er som hade problem med uppdateringen, fick den nu och det står ju faktiskt att man inte ska ladda den då det kan skapa problem med uppdateringen. x)

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem

Själv känner jag en stor lättnad över att jag valde Galaxy Note över denna...

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Batman:

Sämre skärm och jobbigare format, mycket sämre kvalitet på den också. Men visst, den har stärre batteri och eh... Fysisk hemknapp..? Jag kan seriöst inte se några andra fördelar, möjligtvis större skärm och mindre pris, men 4,7" är på gränsen till för mycket i normalt användande, pentile på Noten är väldigt frustrerande också. Men det är kul att du gillar den, antar jag.

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Galaxy note kan man fan inte ha i fickan ju... Får ju ha den i en handväska för att ta med den ut

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D
@4K/138Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gurkburk92:

Galaxy note kan man fan inte ha i fickan ju... Får ju ha den i en handväska för att ta med den ut

^ ^ > 10 poäng !

Jo en sak jag är impad över är hur lätt och smidig HOXen är, den försvinner i fickan så att man får fundera om den ligger på plats.

Vi hade "lurkrig" idag på jobbet och det var en lur som lyste som en sol....

Sense 4 och en blixtrande snabb läcker skärm inkl appar... iPhone-folket bara gapade...!!

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk92:

Hehe, jorå. Fast det gäller att anpassa klädvalet lite

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Hehe, jorå. Fast det gäller att anpassa klädvalet lite

pff Köper inte nya kläder pga en telefon!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D
@4K/138Hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Flamso:

Sämre skärm och jobbigare format, mycket sämre kvalitet på den också. Men visst, den har stärre batteri och eh... Fysisk hemknapp..? Jag kan seriöst inte se några andra fördelar, möjligtvis större skärm och mindre pris, men 4,7" är på gränsen till för mycket i normalt användande, pentile på Noten är väldigt frustrerande också. Men det är kul att du gillar den, antar jag.

Noten har ju klart trevligare surfegenskaper. http://www.youtube.com/watch?v=7m8x6p4ayTQ
Jag har själv varit och provat HOX och Noten, och om jag skulle bli tvungen att välja, så skulle jag förmodligen gå på Noten. Dess skärm är väldigt bra trots Pentile, mer imponerande färger än HOX, dessutom har den något större upplösning Jag är dock inte särskilt förtjust i Sense, tycker det känns något laggigt även på HOX.

Permalänk

OM man har lite flex bara om man verkligen trycker på ena sidan lite gran är det värt att "doa" lekt runt lite och synkat testat något spel eller 2 och allt annat funkar dock ej läst hela tråden för att se om jag har något annat "major fel" man kanske bör leta efter?

Visa signatur

*📺LG Oled CX48