Permalänk
Avstängd
Skrivet av NoNamesWayne:

Komiskt att man måste starta om luren för att den ska bli "rapp" igen.. Är det Android eller htc-relaterat? Antar det senare iom alla andra problem med denna telefonen.

Eller är det "juicen" som inte är "tyglad" plun?

Jo det är väl snarare något som är "datorrelaterat"...... (som vi hållit på med i 20 år) dvs att starta om något som just gått igenom en tung installationssetup, installation av appar samt en nyfiken användare som "pillrat" på allt som det går

Nu får man ingen "prompt" om att man bör starta om men det kanske det borde vara i sann "MS-anda"...

Jo "The Beast" dvs Tegra 3an sörplar i sig mindre "juice" efter "communityns" landvinningar på området, HTC håller nog på med sina sista "finslipningar" med en första uppdatering.

Nu blir det intressant när "överklockarna" börjar mixtra med Tegran, tyvärr har vi ingen egen källkod föränn om några veckor. Men 1.6 Ghz knäpper man nog på idagarna redan...... Spännande och kul i sann Sweclockers-anda !!

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk

Kan meddela att tre har fått in ett gäng vita iallafall. Fick sms igår om att min är skickad! =D

Permalänk
Skrivet av Jossan_89:

Kan meddela att tre har fått in ett gäng vita iallafall. Fick sms igår om att min är skickad! =D

Jag vill också ha :/

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [Powercolor 9070XT Reaper] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W][Philips Evnia 34M2C8600 + 2x Dell 2715H 27"] OS: Bazzite OS
*🎮 Ps5 PRO Digital Edition
*📱 Galaxy S25 Ultra | 🎧B&W px s3|
*📺LG Oled CX48
*Noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starcus:

*Telefonen skramlar! När man vickar och skakar på telefonen så skramlar den högt och ljudligt, låter som en plastbit ligger lös inuti chassiet eller något. Först trodde jag att det var volymknappen som skramlade då den sitter ganska löst men när man håller fast den och skakar så skramlar det iallafall så in i helvete. Samma med på-knappen.

*Skärmen glappar på vänster sida med medföljande artefakter längs skärmkanten, inget jag stör mig på egentligen då det inte märks om man använder telefonen normalt. Knarrar när man trycker.

Utan tvekan ska du DOA den.
Skrammel och glapp är ju helt klart fabrikationsfel.

Fick för övrigt min One X för några dagar sedan, är väldigt nöjd och har inte märkt några konstigheter över huvud taget.

Permalänk
Skrivet av Jossan_89:

Och idag kom den!!! Så nice det lilla jag en så länge har sätt. Så nu väntar jag bara på att den skall bli aktiverad. =D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jossan_89:

Och idag kom den!!! Så nice det lilla jag en så länge har sätt. Så nu väntar jag bara på att den skall bli aktiverad. =D

När beställde du den?

Permalänk
Medlem

Beställde en vit från amazon.co.uk i går, verkar som att den kommer skickas i morgon men sen så tar det väl rätt många dagar tills den landar: Hoppas verkligen att den fungerar som den ska, inte så roligt att behöva skicka den till UK om den inte är monterad som den ska.

499.99GPB gick den på. (inkl. svensk moms)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tips till alla Er som köper. Redan när ni startat den första gången, öppna en kritvit sida och öka ljusstyrkan till max.
Varför då kan man då undra. Jo, jag hade min en dag och upptäckte att displayen var skadad på insidan, under glaset.
Det var som ett avlångt streck som går uppåt och inne i strecken skimrar det olika färger. Man ser och tror först att det
är en repa på utsidan på glaset men i själva verket var det en defekt i displayen.

Super-lattjo...väntade som bara den...hämtade en på El-Giganten...använde i 1 dag...och nu in i serviceloopen *suck*.
Dock kommer en helt ny från HTC men med 1,5v väntetid igen nu på den grå/svarta modellen.

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z170 Pro Gaming i7 | i7-6700K | MSI RTX 2080 Ti Gaming X Trio | 32 GB Corsair RAM | 1 TB Samsung 850 EVO | 1200W EVGA SuperNOVA P2 | Samsung UE55KS9005 x3 | Logitech G915 + G903 Hero | Fanatec CSL Elite+ Wheel Base | Fanatec CSL Elite P1 Wheel | Fanatec Club Sport v3 Pedals | GT Omega Apex Wheel Stand

Permalänk
Sötast
Skrivet av lunxer:

Beställde en vit från amazon.co.uk i går, verkar som att den kommer skickas i morgon men sen så tar det väl rätt många dagar tills den landar: Hoppas verkligen att den fungerar som den ska, inte så roligt att behöva skicka den till UK om den inte är monterad som den ska.

499.99GPB gick den på. (inkl. svensk moms)

Ush, hur vågar du?

Så pass många som har haft problem så hade jag aldrig vågat.

Vad gör du om du säg... får 3 st doa telefoner som du ska skicka mellan dig och UK? Blir nog inget vidare roligt eller billigt.

Hoppas de de ynka 400kronorna du sparade på detta köpet blir värda det

Permalänk
Skrivet av Ballmos:

När beställde du den?

31/3 Tror jag det var. Om jag minns rätt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Ush, hur vågar du?

Så pass många som har haft problem så hade jag aldrig vågat.

Vad gör du om du säg... får 3 st doa telefoner som du ska skicka mellan dig och UK? Blir nog inget vidare roligt eller billigt.

Hoppas de de ynka 400kronorna du sparade på detta köpet blir värda det

Jag hade tyvärr inte fördjupat mig i att det var så många problem det verkar vara, lite klantigt
Förhoppningsvis så kan jag skicka direkt till HTC.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fått den:) Inga skärmfel etc:) Så bara att utvärdera batteritiden:)

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem

FIck min telefon från Tele2 igår (beställde torsdagen före påsk), och den funkar finfint Glömt av datumet som dem skulle flytta över mitt nummer från Telia till Tele2, så just nu sitter jag med ett klippt och nedslipat SIM-kort i Micro-simläsaren Tack Tele2 för olåsta telefoner!

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk

Jag kunde hämta en uppdatering nu. Får se om den förbättrar något.

Version 1.28.401.9

Permalänk
Medlem
Skrivet av bengt4870:

Version 1.28.401.9

Samma för mig! Provade söka nyss men upptäckte att du var före

Man behöver ha minst 35% batteri för att uppdatera, så ni är väl förbereda!

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem

Fick buggen med låsskärmen idag igen .. Mobilen gick inte att låsa upp.
Sen får vi nu se om den nya uppdateringen gör att telefonen kan "tygla" all "juice" som finns i Tegra.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025

Permalänk
Avstängd

Hur lång tid ska det ta att uppdatera telefonen? Fick en systemuppdatering och nu så startade den om sig men skärmen är svart med en grön pil i mitten.....varit så nu den senaste tiden...

Tror att telefonen inte pallade med en uppdatering :P.....skit lur...

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Skrivet av bengt4870:

Version 1.28.401.9

Skrivet av sskludde:

Jag hittar ingen uppdatering när jag söker... Kan det vara något med tre?

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sskludde:

Har min kopplad till eluttaget..

Och den är HET! 50c+

Kopplade en fläkt till mobilen via usb från datorn

Visa signatur

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Har min kopplad till eluttaget..

Och den är HET! 50c+

Kopplade en fläkt till mobilen via usb från datorn

Okej, kommer nog vänta på att batteriet är på 100% innan jag drar igång uppdateringen

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Avstängd

Min lur håller fortfarande på att uppdateras och man kan inte se hur långt den har kommit heller :(....Bara den gröna pilen på en svart skärm...

Tog en minut att hämta hem uppdateringen....tar evighet att installera den Sems legit....

Tror seriöst att min telefon är död nu....ingen respons alls! Går inte ens att stänga av :(...blir att reklamera!

Drygt! Man blir så trött på att dagens saker inte håller för en uppdatering ens...

Visa signatur

AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Min lur håller fortfarande på att uppdateras och man kan inte se hur långt den har kommit heller :(....Bara den gröna pilen på en svart skärm...

Tog en minut att hämta hem uppdateringen....tar evighet att installera den Sems legit....

Tror seriöst att min telefon är död nu....ingen respons alls! Går inte ens att stänga av :(...blir att reklamera!

Drygt! Man blir så trött på att dagens saker inte håller för en uppdatering ens...

Dra ur laddaren. Du ska inte ladda mobilen samtidigt som du uppdaterar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jobbigt min gamla telefon dog simkortet för närmare 2 timmar sedan, men min One X har inte startats ännu. Provar och startar om den emellanåt. Vet att det kan ta upp till 24 timmar. Men retligt när den gamla dött och man sitter utan. Aja, är väll bara att vänta.!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jossan_89:

Jobbigt min gamla telefon dog simkortet för närmare 2 timmar sedan, men min One X har inte startats ännu. Provar och startar om den emellanåt. Vet att det kan ta upp till 24 timmar. Men retligt när den gamla dött och man sitter utan. Aja, är väll bara att vänta.!?

Tog ungefär 20 min för Tele2 att aktivera mitt nya sim-kort, men som sagt det kan väl variera.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av sskludde:

Tog ungefär 20 min för Tele2 att aktivera mitt nya sim-kort, men som sagt det kan väl variera.

Ja det tog först nästan en timme innan det gamla dog. Ringa och aktivera är väll det ändå man behöver göra? Eller har jag totalt missat nått. Blir bara liite otålig. =D Eller det kanske är olika för olika operatörer.? :/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av iuno:

Dra ur laddaren. Du ska inte ladda mobilen samtidigt som du uppdaterar.

Skickades från m.sweclockers.com

Du det funkade! Tusen tack Löve ya! <3

Visa signatur

AMD

Permalänk
Medlem

Får ursäkta men måste verkligen fråga, är det någon som vet vad den nya uppdateringen gör/förbättrar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

Hehe, jag gjorde samma sak!
Satt och väntade vid den gröna pilen...efter några minuter drog jag ur laddaren och VIPS, så slutförde den uppdateringen!

Visa signatur

Cooler Master MasterCase 5 || Asrock X99M Extreme4 || i7-6800K || Antec KÜHLER H1200 PRO || 16GB Corsair Vengence DDR4 3000MHz || Samsung 840 EVO 1TB || Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 || Antec 620w High Current Gamer

3 st HP LP2475w || Logitech G710+ || Razer Diamondback

Permalänk
Medlem

Någon som vet ifall det finns någon som arbetar på en icke-htcdev unlock? För ifall så är fallet känns det ju dumt att uppdatera ifall den kommer unlock till orginalversionen men annars så kan man ju relativt säkert uppdatera utan att missa något.

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Discokungen
Skrivet av SideWinder86:

Av ren nyfikenhet, varför har du KÖP INTE HTC ONE X i din signatur? Det är inte riktigt meningen att den ska bli stekhet, det har aldrig min blivit ens med tunga spel och laddning samtidigt, så jag förstår inte riktigt allt gnäll. Sen är det som han du svarade på skriver, du ska inte ladda under uppdatering, du bör dessutom ha telefonen fulladdad när du gör det, men det ska stå i samband med uppdateringen.

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB