Permalänk
Medlem
Skrivet av Puma25:

Dem ska nog funka, Kolla vad beatsen tar för jag har för mig att alla beats ska gå på HOX, men dem ja länka kan kanske paja något i längden Jag lyssna med dem typ i någon timma

Sen är det frågan om Beats Pro är bättre än Sennheiser HD 598, då det mesta jag läst så ska Beats vara riktigt usla med tanke på priset. Lutar mest mot Sennheiser HD 598 just nu faktiskt.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem

fan det är säkert bara jag som är döv

Permalänk
Medlem
Skrivet av sskludde:

Sen är det frågan om Beats Pro är bättre än Sennheiser HD 598, då det mesta jag läst så ska Beats vara riktigt usla med tanke på priset. Lutar mest mot Sennheiser HD 598 just nu faktiskt.

Aa, vet inte, jag tycker beats är rätt grymma, men saken är att dem känns mer som en produkt i marknaden för att tillfredsställa status behov, alltså en produkt som är mer Showoff än en produkt som vill nå sitt mål. De är grymma men som sagt dyra, precis som Iphone 4s...den är knappast värd 6k idag. Och abo. på telefonen är ett skämt för du kan få bättre telefoner när de gäller speccs, för samma månadskostnad. "Alla har iphones, därför ska jag ha en liksom"...Tillexempel

Skrivet av lalalala:

fan det är säkert bara jag som är döv

Vad menar du :)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Vad menar du :)?

haha det var inget spec

Har ni några tips på en bra konverteringsprogram till HOX ?
Jag hittar inte alltid filmer i mp4 format.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lalalala:

haha det var inget spec

WHAT?!:D
HOX kan spela upp AVI filer

Permalänk
Medlem

haha noob varning på mig!
tack för hjälpen

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

AVI är bara en behållare och innehållet kan kodas precis hur som dock:)

Permalänk

Kör själv på ett par B&W P5 och det dunkar på väldigt bra Kontrollen funkar iof sådär. Kan snacka, svar, lägga på osv. Men inte byta låt lr höja volymen.
Det är ett fantastisk ljud!

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Inaktiv

Råd till alla er andra som har en HOX, köp ett skal för när den åker i marken då jävlar går det illa... :'(

Permalänk
Skrivet av anon171844:

Råd till alla er andra som har en HOX, köp ett skal för när den åker i marken då jävlar går det illa... :'(

HAahha va hände? Sprack skärmen eller?

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av saindrenan:

HAahha va hände? Sprack skärmen eller?

Jupp, och det var inte nådigt heller...

Jag har iaf lärt mig en läxa..

Permalänk
Medlem

Hur får man 25gig dropbox?

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ronnie60:

Hur får man 25gig dropbox?

Jo logga in på dropbox.com via en dator och gör "Get started".

Kontot igång i luren först.

Efter det kommer det ett mail och du ska nu ha 25GB...

Visa signatur

ASUS K56CB i7, W10 > Asus VivoBook S15 S530UN
HTC 10
ASUS Transformer Prime 32GB, Nougat :)
Ubiquiti Edge Lite, UniFi AP-AC-Lite (AP) samt ASUS AC68U och N66U (AP), fiber 500/100Mbit/s.
Mitt nätverk: https://imgur.com/aco9XQz Bild https://imgur.com/oQ2WG9Y

Permalänk
Medlem
Skrivet av lalalala:

haha det var inget spec

Testa denna innan du börjar konvertera/komprimera filmer.
MX VideoPlayer

Permalänk
Discokungen
Skrivet av plunn:

Jo logga in på dropbox.com via en dator och gör "Get started".

Kontot igång i luren först.

Efter det kommer det ett mail och du ska nu ha 25GB...

Mjo, det är ganska rörigt faktiskt. Men man behöver inte bjuda in folk i alla fall. ^^ Tog ett tag innan jag hittade hur man gjorde det, det följde inte direkt med en manual till min telefon.

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon171844:

Hug högt fall var det? 1M?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Batman:

Hug högt fall var det? 1M?

Japp, från fickan mer eller mindre.. Och har man en mobil utan försäkring så skaffa iaf hemförsäkring med drulle för då kan man komma undan några tusenlappar billigare ifall olyckan är framme.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon171844:

Japp, från fickan mer eller mindre.. Och har man en mobil utan försäkring så skaffa iaf hemförsäkring med drulle för då kan man komma undan några tusenlappar billigare ifall olyckan är framme.

Känns ju lite konstigt. Vet att syrran tappat sin Desire HD otaliga gånger, både med skärmen först och vice versa, och den har inte tagit nån direkt skada utöver några märken etc. Det är väl någolunda samma material i båda telefonerna, soft touch eller vad dom kallar det

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Batman:

Känns ju lite konstigt. Vet att syrran tappat sin Desire HD otaliga gånger, både med skärmen först och vice versa, och den har inte tagit nån direkt skada utöver några märken etc. Det är väl någolunda samma material i båda telefonerna, soft touch eller vad dom kallar det

Well, skärmen går ju "utanför" skalet.

Sen att jag hade lekt med flytande kväve och att "marken" var betong kanske har något med att det gick som det gick xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon171844:

Sen att jag hade lekt med flytande kväve och att "marken" var betong kanske har något med att det gick som det gick xD

Haha! Känns som att det kan ha haft en betydande effekt

Visa signatur

Permalänk

Styvfarsan den jäveln, fick den begagnat från vår nära vän för 1000 kr...!

Visa signatur

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: AMD Ryzen 7 3700X ║ MB: ASUS X570-PLUS ║ RAM: 32GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Samsung 970 EVO+ 500GB ║

Permalänk

Åker till Tyskland under dagen och behöver veta hur man stänger av all uppdatering vid 3G (ska bara kunna uppdatera via WiFi). Är det så enkelt så att man ändrar "Mobilt nätverk" från "on" till "off"?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av id_hunter:

Åker till Tyskland under dagen och behöver veta hur man stänger av all uppdatering vid 3G (ska bara kunna uppdatera via WiFi). Är det så enkelt så att man ändrar "Mobilt nätverk" från "on" till "off"?

Ja, på till av, samt stäng av roaming..

Uppdatering har ju inte mycket med mobila nätverket att göra, men du stänger av datatrafiken iaf.

Permalänk

Märkte just av en jätte skum grej. Hittade inte min htc laddare som följde med luren så jag tog en laddare från SE. Efter 2 timmar så hade den bara laddat 16%. Tog en annan laddare och testade men samma sak där. Så på 4 timmar hade jag lite under 40% laddat.
Hittade sen min htc laddare och pluggade i den för att kolla ifall det var min lur som hade problem men då funkade laddningen perfek :S
Är det något speciellt med htc laddaren som följer med eller??

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av saindrenan:

Märkte just av en jätte skum grej. Hittade inte min htc laddare som följde med luren så jag tog en laddare från SE. Efter 2 timmar så hade den bara laddat 16%. Tog en annan laddare och testade men samma sak där. Så på 4 timmar hade jag lite under 40% laddat.
Hittade sen min htc laddare och pluggade i den för att kolla ifall det var min lur som hade problem men då funkade laddningen perfek :S
Är det något speciellt med htc laddaren som följer med eller??

Antagligen beror det på att SE-laddaren inte kunde leverera tillräckligt med ström. Laddare till nya lurar ligger mellan 1-2 A, medans äldre laddare ligger runt 500 mA (0,5 A). Det enda som påverkas är laddningstiden.

Permalänk
Inaktiv

Tjenare är det värt att vänta på Samsung galaxy s3 ifall den kommer bli bättre än HTC one X eller ska jag skaffa one X från telenor för 230kr i månaden i 24 månader? vilket lär vara bäst? skaffa one x nu eller vänta på galaxy s3? lite besviken dock på att S3 inte har super amoled +, tycker liksom one x har bättre skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon151788:

Tjenare är det värt att vänta på Samsung galaxy s3 ifall den kommer bli bättre än HTC one X eller ska jag skaffa one X från telenor för 230kr i månaden i 24 månader? vilket lär vara bäst? skaffa one x nu eller vänta på galaxy s3? lite besviken dock på att S3 inte har super amoled +, tycker liksom one x har bättre skärm

Tycker det är en smaksak enligt mig. S3:an kommer säkert vara kanon. HTC:n dras med diverse problem men kommer förhoppningsvis rättas till i framtiden.
Gillar du Sense eller Touchwiz tex? Designen på telefonen? Om du är osäker så vänta tills S3:an släpps och gå och kläm på båda och bilda din egen uppfattning.

Visa signatur

| Sony Bravia 9 75" | Samsung Galaxy S23 +

Permalänk
Medlem

Har nu chattat med HTCs kundservice angående mina varierande starter samt systemkrascher som jag får ibland vid start. Detta är vad som blev sagt:

Please wait while we find an agent to assist you... Du har kopplats till Kristin Kristin: Hej Ludwig, tack för att du kontaktar HTC Support. Jag undersöker din fråga just nu. Kristin: Vet du om din telefon är fullt uppdaterad? Ludwig : Japp det är den. Kristin: Vilken programvaruversion har du i dagsläget? Du hittar detta under Inställningar > Om telefonen > Programvaruinformation Ludwig : 1.29.401.7 Kristin: Okej, hur länge sedan köpte du telefonen? Ludwig : Hittar inte orderlappen just nu, men jag är nästan helt säker på att jag beställde den 6 april Ludwig : Och det har vart så här från början, men tänkte att det kanske var något mjukvarufel så lät det vara inför uppdatering. Det har dock inte ändrats efter uppdateringarna. Kristin: Det är bra tänkt, ofta skickar vi ut uppdateringar för att rätta till mindre buggar men det hät felet har jag inte hört talas om tidigare Kristin: Det enda jag kan rekommendera dig att göra är att gå tillbaka med telefonen till din återförsäljare och lämna in den på reparation, eventuellt måste mjukvaran ominstalleras i telefonen Ludwig : Är du säker på att det är det som krävs, för jag lär få vänta 6 veckor på att få tillbaka antingen luren jag har nu eller en ny. Kristin: Det finns tyvärr inte så mycket annat man kan göra om en fabriksåterställningen inte har hjälpt och de uppdateringar som har släppts är installerade. Du kan naturligtvis avvakta fler uppdateringar men vi har ingen information i dagsläget om det är några på gång Kristin: En garantireparation ska normalt ta ca tio arbetsdagar så förhoppningsvis behöver du inte vara utan telefonen i sex veckor Ludwig : Okej, tack för hjälpen.

Vad tycker ni att man ska göra?

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Skrivet av bobi77:

WOW, missa inte denna lägsta Apple, stil CCK-11 Dual SIM-kort telefon.
så varmt, så perfekt, bättre.http://x.vu/253589

Okej koolt jävla bot. någon admin som kan ta sig an denna tomte tack?
EDIT: Nedrans vilket kap där..

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Förde över MKV film till mobilen, fick inget ljud.. Vad beror detta på ?

Vad ska man konvertera till & vilket program för att inte påverka kvalitén ?

Nvm! MX Video player spelade upp ljudet !

Visa signatur

MSI GeForce RTX 5090 32G VENTUS 3X OC
AMD Ryzen 7 9800X3D
Kingston BEAST 32GB DDR5 6000Mhz
@4K/138Hz