Förbättringar i Windows 8 och 8.1

Permalänk
Avstängd
Skrivet av scienta:

Säg vad du vill om metro, men du kan aldrig övertyga mig om att ens pröva det till en pc där mus används.

Men om det är så bra med kompatibilitet så tar jag och tankar prov-versionen så får vi se!

Skickades från m.sweclockers.com

Okej, du är förstås fri att tycka så. För min del har det fungerat bra med mus i drygt ett år. Det är lite mer musintensivt än Windows 7, dvs man måste flytta musen lite längre lite oftare. Speciellt om man är dålig på att använda kortkommandon som jag är.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk

Det startar snabbare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av scienta:

Säg vad du vill om metro, men du kan aldrig övertyga mig om att ens pröva det till en pc där mus används.

Skickades från m.sweclockers.com

Om du inte vill pröva det kan du inte veta hur det är.

För mig fungerar mus och tangentbord lika bra i "metro" som i det vanliga skrivbordet. Skillnaden är att i metroläget "scrollar" man i sidled istället för upp/ned. Med "scrollhjul" på musen fungerar det hur bra som helst. Även "page up/page down" tangenterna bläddrar automatiskt i sidläge när man är i metro. Alltså kan man använda tangenter och mus på samma sätt som förut.

På en desktop med stor skärm blir det inte bättre med pekskärm, för då sitter man en bit från skärmen så det blir jobbigt att sträcka fram handen för att peka.

Permalänk
Medlem

hur är det med Bluetooth?
är det bättre än win 7 eller är det fortfarande lika illa som rännskita på julafton?

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Okej, du är förstås fri att tycka så. För min del har det fungerat bra med mus i drygt ett år. Det är lite mer musintensivt än Windows 7, dvs man måste flytta musen lite längre lite oftare. Speciellt om man är dålig på att använda kortkommandon som jag är.

Ursäkta, det är inte meningen att vara dryg, men du nämnde precis ett jättebra argument för att metro inte fungerar bra i kombination med mus.

Skrivet av Rick69:

Om du inte vill pröva det kan du inte veta hur det är.

Genom enkel deduktion så kan jag komma fram till att om man måste röra musen längre och oftare, samt scrolla i sidled med ett hjul som är designat för scroll upp-och-ned, så kan jag dra slutsatsen att det högst troligen inte är något för mig.

Sorry, men ni kan inte rubba mig på denna punkten. Jag tycker att Metro ser ut som en "fördumning" av operativet, anpassat för normala användare och som dessvärre gör det krångligare för den, iaf något mer, avancerade användaren. T.ex. att behöva scrolla för att se alla "appar" när du vanligtvis kan ha alla ikoner direkt på skrivbordet är ju helt absurt.

Ja, låt inte denna diskussionen fortsätta. Det var inte meningen att det skulle bli så

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Avstängd
Skrivet av scienta:

Ursäkta, det är inte meningen att vara dryg, men du nämnde precis ett jättebra argument för att metro inte fungerar bra i kombination med mus.

Genom enkel deduktion så kan jag komma fram till att om man måste röra musen längre och oftare, samt scrolla i sidled med ett hjul som är designat för scroll upp-och-ned, så kan jag dra slutsatsen att det högst troligen inte är något för mig.

Sorry, men ni kan inte rubba mig på denna punkten. Jag tycker att Metro ser ut som en "fördumning" av operativet, anpassat för normala användare och som dessvärre gör det krångligare för den, iaf något mer, avancerade användaren. T.ex. att behöva scrolla för att se alla "appar" när du vanligtvis kan ha alla ikoner direkt på skrivbordet är ju helt absurt.

Ja, låt inte denna diskussionen fortsätta. Det var inte meningen att det skulle bli så

Du kan fortfarande ha alla ikoner direkt på skrivbordet om du nu tycker att det är så bra. Metro är bara ersättaren till startmenyn inte till skrivbordet utan det ser ut och beter sig som förut. Startmenyn anser jag hade tappat det mesta av sitt värde för länge sedan så för mig är Metro ett stort lyft trots att jag inte använder det särskilt ofta (men ändå mycket mer än vad jag använde startmenyn i sjuan/vista).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av scienta:

Ursäkta, det är inte meningen att vara dryg, men du nämnde precis ett jättebra argument för att metro inte fungerar bra i kombination med mus.

Genom enkel deduktion så kan jag komma fram till att om man måste röra musen längre och oftare, samt scrolla i sidled med ett hjul som är designat för scroll upp-och-ned, så kan jag dra slutsatsen att det högst troligen inte är något för mig.

Sorry, men ni kan inte rubba mig på denna punkten. Jag tycker att Metro ser ut som en "fördumning" av operativet, anpassat för normala användare och som dessvärre gör det krångligare för den, iaf något mer, avancerade användaren. T.ex. att behöva scrolla för att se alla "appar" när du vanligtvis kan ha alla ikoner direkt på skrivbordet är ju helt absurt.

Ja, låt inte denna diskussionen fortsätta. Det var inte meningen att det skulle bli så

Samtidigt är Windows 8 bättre på att utnyttja musens kapacitet tycker jag. Eftersom att funktionerna ofta ligger i hörnen av skärmen som är mycket enkla att nå.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av strejf:

Samtidigt är Windows 8 bättre på att utnyttja musens kapacitet tycker jag. Eftersom att funktionerna ofta ligger i hörnen av skärmen som är mycket enkla att nå.

Men jag har så många hörn att det är ett helsike att stoppa vid rätt hörn, jag åker över på en annan monitor och hela systemet med hörnklick fungerar apskit om man har multimonitor, det är däremot få som har multimonitorplattor och att träffa ungefär i hörnet med fingret på en touch display funkar bra, att hitta rätt pixel är däremot ett helsike med muspekaren om man har flera monitorer och det var ju intressant att du säger att win 8 är mera musintensiv, ja det är det (mycket mer) och det är ett av de stora problemen med 8an, den är även mycket mer tangentbordsintensiv, det finns hittills inget som kräver färre handgrepp jämfört med 7an för att utföra.
Det mesta kräver bara längre tid och mer användarinput, speciellt om man har många program så de inte går att se på nått bra sätt, det är rent löjligt hur uselt svårt det är att hitta program och nå dem.
Win 8 känns som en leksak med ett interface som påminner om en spelkonsol, men både min xbox och ps 3 a är mycket bättre på att scrolla i sidled, de är å andra sidan rätt kassa att skriva nått på, ungefär lika illa som att skriva på en platta.

Win 8 är annorlunda, men det är definitivt inte mer lättanvänt eller snabbare på en dator.

Vad är det för "förbättring" i att göra ett interface som är mycket långsammare och ger sämre överblick och som det alltså krävs mycket längre tid för att utföra saker med ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av scienta:

Säg vad du vill om metro, men du kan aldrig övertyga mig om att ens pröva det till en pc där mus används.

Men om det är så bra med kompatibilitet så tar jag och tankar prov-versionen så får vi se!

Skickades från m.sweclockers.com

Jobbar du mycket med diskar, partitionerar, tar ghost backuper mm så fungerar dessa tredjepartsprogram inget vidare i windows 8. Active disk Image kan i alla fall göra en image-backup av disken där inte windows ligger men det är allt jag har klarat av hittills. Program från Paragon mm startar inte ens. Nu gäller detta RC versionen av win8 men skulle tro att det är så i skrapa versionen också.

Själv ska jag slänga några års image-backupper av XP/Vista/Win7 och satsa på Windows 8 som jag tycker fungerar bra.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrqaffe:

Men jag har så många hörn att det är ett helsike att stoppa vid rätt hörn, jag åker över på en annan monitor och hela systemet med hörnklick fungerar apskit om man har multimonitor, det är däremot få som har multimonitorplattor och att träffa ungefär i hörnet med fingret på en touch display funkar bra, att hitta rätt pixel är däremot ett helsike med muspekaren om man har flera monitorer och det var ju intressant att du säger att win 8 är mera musintensiv, ja det är det (mycket mer) och det är ett av de stora problemen med 8an, den är även mycket mer tangentbordsintensiv, det finns hittills inget som kräver färre handgrepp jämfört med 7an för att utföra.
Det mesta kräver bara längre tid och mer användarinput, speciellt om man har många program så de inte går att se på nått bra sätt, det är rent löjligt hur uselt svårt det är att hitta program och nå dem.
Win 8 känns som en leksak med ett interface som påminner om en spelkonsol, men både min xbox och ps 3 a är mycket bättre på att scrolla i sidled, de är å andra sidan rätt kassa att skriva nått på, ungefär lika illa som att skriva på en platta.

Win 8 är annorlunda, men det är definitivt inte mer lättanvänt eller snabbare på en dator.

Vad är det för "förbättring" i att göra ett interface som är mycket långsammare och ger sämre överblick och som det alltså krävs mycket längre tid för att utföra saker med ?

Använder du RTM eller release preview? För man har lagt till stopp vid varje hörn när man kör i RTM/release preview. Multimonitorstödet i Windows 8 har massor av fördelar i jämförelse med Windows 7 som du kan läsa om i min första post i den här tråden.

http://blogs.msdn.com/b/b8/archive/2012/05/21/enhancing-windo...

Video: http://media.ch9.ms/ch9/c690/562af53a-a713-4447-9b0d-b12caa86...

Med touch använder man inte hörnen på skärmen btw, det är sidorna som gäller då.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Samtidigt är Windows 8 bättre på att utnyttja musens kapacitet tycker jag. Eftersom att funktionerna ofta ligger i hörnen av skärmen som är mycket enkla att nå.

Skrivet av stormense:

Jobbar du mycket med diskar, partitionerar, tar ghost backuper mm så fungerar dessa tredjepartsprogram inget vidare i windows 8. Active disk Image kan i alla fall göra en image-backup av disken där inte windows ligger men det är allt jag har klarat av hittills. Program från Paragon mm startar inte ens. Nu gäller detta RC versionen av win8 men skulle tro att det är så i skrapa versionen också.

Själv ska jag slänga några års image-backupper av XP/Vista/Win7 och satsa på Windows 8 som jag tycker fungerar bra.

Oavsett så tilltalar funktionerna mig och inte metro. Vi kan väl låta hela metro-grejen vara en subjektiv åsikt och enas kring tanken om att W8 på pappret verkar vara ett mkt bättre OS. Ja, ni som testat lär väl säga att det är det rakt av.

Iaf, detta med installationen av W8 - behöver man inte göra ett bootbart minne etc. som med W7? Går det att installera direkt inifrån nuvarande OS och även formatera den nuvarande C:-disken? Förstod inte riktigt beskrivningen om det i första posten.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Avstängd
Skrivet av scienta:

Oavsett så tilltalar funktionerna mig och inte metro. Vi kan väl låta hela metro-grejen vara en subjektiv åsikt och enas kring tanken om att W8 på pappret verkar vara ett mkt bättre OS. Ja, ni som testat lär väl säga att det är det rakt av.

Iaf, detta med installationen av W8 - behöver man inte göra ett bootbart minne etc. som med W7? Går det att installera direkt inifrån nuvarande OS och även formatera den nuvarande C:-disken? Förstod inte riktigt beskrivningen om det i första posten.

Nä det behöver du inte. Du kan gå in på:
http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows/buy?ocid=GA8_O_WOL...

Ladda hem Windows 8 och välja att installera med valet "behåll ingenting". Det är samma som en ren installation.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Nä det behöver du inte. Du kan gå in på:
http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows/buy?ocid=GA8_O_WOL...

Ladda hem Windows 8 och välja att installera med valet "behåll ingenting". Det är samma som en ren installation.

Fast jag tänkte köra test-versionen först. "Enterprise Evaluation" har jag laddat ned en img-fil av. Tänker ju inte köpa grisen i säcken, för om jag inte blir nöjd så blir det att fortsätta på 7an ändå!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

hur är det med spel? Steam, LoL, WoW osv osv osv? finns där något större spel som inte stödjs?

Såg att Sleeping dogs var uselt i Windows 8? Hade man igång höga grafikinställningar så renderades inte många objekt och spelet blev ospelbart. Man var tvungen att dra ner det till medium för att det skulle fungera.

http://www.tomshardware.com/reviews/windows-8-gaming-performa...

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Samsung S22

Permalänk
Medlem
Skrivet av mille666:

hur är det med spel? Steam, LoL, WoW osv osv osv? finns där något större spel som inte stödjs?

Såg att Sleeping dogs var uselt i Windows 8? Hade man igång höga grafikinställningar så renderades inte många objekt och spelet blev ospelbart. Man var tvungen att dra ner det till medium för att det skulle fungera.

http://www.tomshardware.com/reviews/windows-8-gaming-performa...

Tastade Windows 8 i slutet på förra veckan, köpte det online i helgen. WoW fungerar iaf finfint.

Enda jag störde mig på var det fula platta utseendet. Ok att det går snabbare på plattor, men de borde haft kvar valet till AEro-glass iaf.

Hursomhelst fixade jag startmeny med ClassicShell, så jag får bara upp Metro om jag trycker Shift+Windowsknappen numera. Sen körde jag igång UXStyle så man kan ändra teman på fönsterutseende till något mindre platt som t.ex. detta så blir det nästan lika snyggt som 7an.

http://nighthawk-f22.deviantart.com/art/Dark-theme-for-Windows8-RTM-324474705

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk

Skaffade win 8 till laptopen och är nästan bara besviken. Visst, det går snabbare att starta, men stänger aldrig av den, utan har på instant-on, är snyggare, och där tar det positiva slut i mina ögon. Du gjorde en lång lista med saker jag antingen inte bryr mig om, eller inte ser som en bra sak. Appstore saken är ju uppenbarligen skapad för tablets och passar inte alls för laptops eller desktops, satt och letade igenom apparna utan att hitta mer än kanske 2 stycken som var värda att skaffa, och de skaffade jag bara för att uppstarten av det skulle se lite trevligare ut, eller för att kunna ha den i "inte metro" UI:t istället för på desktop.

Det känns väldigt ofärdigt när det bara ligger ovanpå det vanliga win 7 i stort sett, känns som ett program jag brukade ha för att få just Metro tema, men som jag tog bort för att det kändes så billigt att det bara var påklistrat...och sen var det så slutversionen såg ut, lite ironiskt kan jag tycka

Sen är ju alla spel gjorda för tablets, seriöst hur kul blir angry birds på laptop, halva nöjet är ju att få peta på skärmen. Hade varit trevligare att känna att man fick ett helt nytt OS, inte samma gamla med lite smink och några skeva klackskor som inte riktigt passar.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mille666:

hur är det med spel? Steam, LoL, WoW osv osv osv? finns där något större spel som inte stödjs?

Såg att Sleeping dogs var uselt i Windows 8? Hade man igång höga grafikinställningar så renderades inte många objekt och spelet blev ospelbart. Man var tvungen att dra ner det till medium för att det skulle fungera.

http://www.tomshardware.com/reviews/windows-8-gaming-performa...

Efter senaste spel-patchen + Nvidia Beta drivers fungerar Sleeping Dogs bra på Nvidia-kort, även i Windows 8. Innan tyckte jag spelet var lika fult i 7 som 8 men nu när man kan köra Extreme utan FPS-drop på 7 ser spelet mycket bättre ut. Dock inte i närheten av Just Caus 2.

Steam och Origin fungerar. Enda problemet jag har haft är att datorn startar om, om man kör GTA 4 från Steam och samtidigt har igång FRAPS.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem

Jag har en linux-server här hemma som kör samba och delar ut en disk i hemnätverket. Det har aldrig, med tidigare versioner av Windows, gått att få den automatiska inloggningen att fungera (dvs, att man slipper skriva in user/pass på nytt varje gång man startar om datorn). I Windows 8 lyckas den logga in automatiskt varje gång! Gissningsvis är det en inställning som är felaktig hos mig då det ska fungera i tidigare versioner också, men skönt att jag inte längre behöver bry mig om att försöka lösa problemet

Det absolut bästa i Windows 8 är den nya task managern. Den är så jäkla sexig så jag håller på att bli galen. Jag har nog en underliggande fetisch för grafer i allmänhet, men wow. En annan liten detalj är att man slipper bekräftelse för att slänga något i papperskorgen. Möjligt att det gick att stänga av i tidigare versioner också, men bara en liten sak som jag uppskattar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av woicer:

Jag har en linux-server här hemma som kör samba och delar ut en disk i hemnätverket. Det har aldrig, med tidigare versioner av Windows, gått att få den automatiska inloggningen att fungera (dvs, att man slipper skriva in user/pass på nytt varje gång man startar om datorn). I Windows 8 lyckas den logga in automatiskt varje gång! Gissningsvis är det en inställning som är felaktig hos mig då det ska fungera i tidigare versioner också, men skönt att jag inte längre behöver bry mig om att försöka lösa problemet

Det absolut bästa i Windows 8 är den nya task managern. Den är så jäkla sexig så jag håller på att bli galen. Jag har nog en underliggande fetisch för grafer i allmänhet, men wow. En annan liten detalj är att man slipper bekräftelse för att slänga något i papperskorgen. Möjligt att det gick att stänga av i tidigare versioner också, men bara en liten sak som jag uppskattar.

Det är roligt när man är nöjd med en produkt!

Ja inställning för att slippa bekräfta borttagning till papperskorgen finns i Windows 7 också, men i 8:an är det defaultläget.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Avstängd

Ock så var det detta med nya fjärrskrivbordet, helt fantastiskt!

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk

Kor med start8 *torrent@ och fungerar fin fint, aelskar nya grafiken vid filoverforing, aktivitetshanterar m.m, startar och beteer sig snabbare an 7an.

Enda jobbiga som loser sig efter en omstart ar tangenbordet som ni marker >P

och att bilden ar mindre, hittar inte vart att andra det men ar nog pga AMDs nya never settle drivrutin.

Edit> som nagon skrev sa stor jag mig ocksa pa det platta utseendet, platt ar for platt> trakigt.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Skrivet av stormense:

Ock så var det detta med nya fjärrskrivbordet, helt fantastiskt!

Alltid kort med Teamviewer men ska testat >)

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem

Jag testade win8 förut och jag kände mig inte ett dugg imponerad var ung samma känsla som att gå från xp/2003 till vista man testade det för att sen börja svära över saker och ting som är var rent korkade av dem.

Minns någon windows millenium lol? där man skröt som bara f-n under 00-01 för att ca 6mån senare bli käpptyst det var nog en
av microsofts största floppar som sen vista och nu win8 windows 7 bootar tillräckligt snabbt för mig för att jag skall vara nöjd, och jag vill inte ha den intergering med alla ms skit tjänster som ligger med så jag står över

Men tack för listan den var bra, men jag anser att det är att gå åt fel håll metro hör inte hemma på en pc punkt slut!

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk

Roligt se att majoriteten av rostarna diggar Windows 8 har >D

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant om de kommer med en uppdatering för metro interfacet för PC-datorer när man använder mus och framför allt använder sig av hög upplösning, ett irriterande moment i tex marketplace är att man alltid får scrolla åt sidorna.

Jag skulle vilja ha en vy som man ser alla kategorier direkt, som text startskärmen i win8, man får en mycket bättre överblick och som det är nu i marketplace måste man scrolla åt höger och vänster i oändlighet riktigt dåligt. Hoppas de fixar det vid något tillfälle.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oneone:

Ska bli intressant om de kommer med en uppdatering för metro interfacet för PC-datorer när man använder mus och framför allt använder sig av hög upplösning, ett irriterande moment i tex marketplace är att man alltid får scrolla åt sidorna.

Jag skulle vilja ha en vy som man ser alla kategorier direkt, som text startskärmen i win8, man får en mycket bättre överblick och som det är nu i marketplace måste man scrolla åt höger och vänster i oändlighet riktigt dåligt. Hoppas de fixar det vid något tillfälle.

Du vet att du kan zooma ut va? Det finns ett litet minustecken längst nere till höger, eller så kan du använda ctrl och minustecknet. Du ser inte allt samtidigt men mindre scrollande blir det iaf.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

"Saker som är bättre i Windows 8 än i Windows 7! " Tycker jag är lite missvisande då du listat saker som inte finns i 7:an och kan då inte gemföras om dom är bättre.

Kör med windows 8, det är helt ok endå. Tog lite tid att vänja sig bara. Tycker om att allt kopplas samman med mitt Hotmail konto. Super smidigt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Silcan:

"Saker som är bättre i Windows 8 än i Windows 7! " Tycker jag är lite missvisande då du listat saker som inte finns i 7:an och kan då inte gemföras om dom är bättre.

Kör med windows 8, det är helt ok endå. Tog lite tid att vänja sig bara. Tycker om att allt kopplas samman med mitt Hotmail konto. Super smidigt.

Jag håller med, att logga in med ett Microsoft Account kan bli hur smidigt som helst. En inloggning till allt man har på datorn kan det bli i framtiden när alla program anpassar sig.

Rubriken till denna tråd är ändrad av moderatorer, förut hette den typ "Därför är Windows 8 överlägset Windows 7" vilket kanske var lite väl kaxigt.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Hedersmedlem

*omröstning nollställd*

Trådskaparen föreslog att vi skulle nollställa omröstningen eftersom tråden förändrats väldigt mycket sedan den skapades. Jag höll med honom och har därför gjort detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Funderar på detta:
19. Stöd för större hårddiskar
Kombinationen av UEFI firmware, GPT partitioner och LBA ger stöd för att boota på partitioner större än 2.2TB. Stora sektorer (4KB) gör att dessa stora hårddiskar kan utnyttja utrymmet på ett effektivare sätt, det kallas också för AF (Advanced format). Windows 8 är det första operativsystemet med stöd för båda typer av AF, 512e och 4K native.
http://blogs.msdn.com/b/b8/archive/2...windows-8.aspx

Win 7 har väll stöd för detta med? Har inte provat själv, men som du skriver. Har man ett nyare moderkort så stöds över 2Tb diskar som boot. Men ärligt vem behöver 4 eller 5/8Tb som os disk? 2Tb är mer än nog. Bara att se vad folk köper för SSD:er funkar ju lätt med 120/256Gb. Sen en extra på 3/4Tb så är det ju inget problem med utrymme.

Eller är det typ 50/60% av alla andra som inte är smarta nog att lägga oviktigt på andra disk?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar