Knapproblem med MX500

Permalänk
Medlem

Knapproblem med MX500

Hej alla!

Jag har införskaffat mig en fin Logitech MX500 men har (som många andra verkar det som) problem att få alla knapparna att fungera i spel.
Först testade jag att inte alls installera in några speciella drivrutiner men då fungerad bara de två tumknapparna samt de vanliga två knapparna.
Tyvärr hjälpte inte en installation av den senaste MouseWaren heller.
Jag har provat med .reg filen man kan ladda hem och även testat att binda någon knapp till t.ex. F3 eller liknande och sedan binda en händelse till den F-knappen i ett spel men ingenting fungerar. De två knapparna som sitter ovanför och nedanför scrollknappen identifieras som samma knapp som scrollknappen i alla spel också. Mycket irriterande.

Någon här inne som fått alla sina knappar att fungera i spel som t.ex. CS eller SOF2 ?

Jag ställer samma fråga på nordichardware.com så det blir en liten tävling om vilket forum som är "bäst"!

mvh
Agathorn

Visa signatur

Gigabyte EP35-DS3, Intel Core2 Duo E6750@3,5 Ghz, 4 GB RAM, Asus 8800 GTS@Ultra speed, Eizo FlexScan S2431W, Creative Gigaworks 7.1

Permalänk
Medlem

Jag tror inte att det går att få det fixat.

Permalänk
Medlem

Aha var det så pass illa ... Då hade jag ju inte köpt musen

Visa signatur

Gigabyte EP35-DS3, Intel Core2 Duo E6750@3,5 Ghz, 4 GB RAM, Asus 8800 GTS@Ultra speed, Eizo FlexScan S2431W, Creative Gigaworks 7.1

Permalänk
Medlem

köpte nyligen en sådan mus jag me.. o e inte så glad att jag inte får mouse scrollen o funka i mitt quake3 >:(

om du får reda på ngt i nordichardware så får du gärna posta in de här agathorn..

skulle bra gärna vilja veta va de e för fel.. måste juh mejjla logitech o fråga lr ngt..

scrollen funkar juh nog om man tar bort logitech mouseware men jag vill juh helst att alla andra knappar funkar åxå.. så de är juh ngt problem me mouseware:et iaf..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metz0r
Jag tror inte att det går att få det fixat.

Det går!

Straw - SÖK här på forumet Sök på mx500 så hittar du säkert informationen hur du ska göra!

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Medlem

Funkar hur bra som helst med senaste mousewaren för mig i Quake och CS

Inte gjort några inställningar eller reg fixar alls..

Permalänk
Medlem

Funkar hur bra som helst med windows egna drivrutiner för min del, ser ingen anledning att installera logitechs drivare

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Medlem

7 av knapparna funkar alltid överallt(spel/windows) med windows drivrutiner. Med drivrutiner (9.75) så funkar 7 knappar i de flesta spel och den 8:e i windows. Jag kör utan drivrutiner naturligtvis.

Permalänk
Medlem

1) installera mouseware
2) starta msconfig
3) klicka bort EM_EXEC i startup
4) starta om
---------------------------------------------
har du gjort ngt av de där lastviking ?? jag hittar inte ngt EM_EXEC i msconfig jag.. för nog e de väl bara att trycka på kör o skriva msconfig för att komma in till den configen som menas ?? sku va ganska skönt o få de o funka me mouseware iaf...
annars finns de väl en ganska bra lösning om man inte ork me mouseware: http://www.gamingeye.com/hardvara/nyheter/nyhet.eye?id=15857&...

Permalänk
Medlem

Testa ändra MouseHookDllEnable till 0 i regedit. Och starta om datorn...

Visa signatur

Logitech diNovo Edge || Antec Three Hundred || Gigabyte GA-MA78GM-S2H 780G || AMD Athlon64 X2 6000+ 3.0Ghz kyld med Noctua NH-U9B || 4GB (2x2GB) DDR2 800G || Samsung SH-S223F 22X DVD±RW || Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Med MW 9.75 har jag inte haft några som helst problem med att binda knapparna i något spel. Tidigare versioner strulade det med tumknapparna bl a.

Visa signatur

Var snälla mot varandra och snåla inte på nätaggregatet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjobonka
Funkar hur bra som helst med senaste mousewaren för mig i Quake och CS

Inte gjort några inställningar eller reg fixar alls..

tjobonka, jag har hört att om man installerar dirivisarna till logitec mx500 så fungerar bara 400dpi på den och man att man ska köra den där .reg filen för att få 800dpi igen. Jag har själv inte brytt mig om att installera musen, använder bara vanliga knapparna och scrollen i cs.

Permalänk
Medlem

sökte på MouseHookDllEnable i regedit men hitta inget.. va jag vet o ska tydligen scrollen funka i counter-strike.. men inte i quake3.. de e lite jobbigt.. allt jag behöver e typ MOUSE1 MOUSE2 o SCROLLUP/DOWN.. men nej nej.. scrollen vägrar funka i q3... *suck*

Permalänk
Medlem

Hade det bara i engelska :

- Click the "Start" button on the Windows Desktop and select
"Run...".
- On the Open line, type regedit and press [ENTER].
- From the Registry Editor screen, double click on HKEY_LOCAL_MACHINE.
- Double click on SOFTWARE.
- Double click on Logitech.
- Double click on MouseWare.
- Double click on CurrentVersion.
- Single click on Technical and information should be displayed on
the right side of the Registry Editor screen.
- Under the Name column, double click on the "MouseHookDLLEnable"
entry and the Edit String Dialogue box should appear.
- Modify the Value Data line to read "0", and click the "OK" button
- Exit the Registry editor (saving is automatic).
- Restart the system.

Your game software should now be able to properly use your Logitech
Wheel/Roller.

Visa signatur

Logitech diNovo Edge || Antec Three Hundred || Gigabyte GA-MA78GM-S2H 780G || AMD Athlon64 X2 6000+ 3.0Ghz kyld med Noctua NH-U9B || 4GB (2x2GB) DDR2 800G || Samsung SH-S223F 22X DVD±RW || Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

ni som har problem me MX500 o kör den i ps2.. TESTA ÄNDRA TILL USB porten !!!!! de funkade fiint för mejj.. nu funkar scrollen i quake3.. men de måste va senaste mouseware:n.. alltså 9.75.. hoppas detta hjälper några! för de hjälpte mejj

Permalänk
Medlem

Tror det bara var med dom gamla drivrutinerna det ryktet gick.. Mouseware 9.75 funkar hur bra som helst i spel vilket dom andra mousewares inte gjorde

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hula

tjobonka, jag har hört att om man installerar dirivisarna till logitec mx500 så fungerar bara 400dpi på den och man att man ska köra den där .reg filen för att få 800dpi igen. Jag har själv inte brytt mig om att installera musen, använder bara vanliga knapparna och scrollen i cs.

Permalänk
Medlem

Denna lösning funka för mig.

1: Installera drivarna som följde med MX500 musen.
2: Bli helt jävla vild över att musen totalstrejkar bara du tänker på att spela.
3: Avinstallera allating som möjligtvis kan ha med Logitech att göra.
4: Låt sedan detta småputtra några dagar så skall du se att alla knappar utom "Snabbt Programbyte" fungerar.

Visa signatur

"I love the smell of napalm in the morning. It smells like......victory"
| -->Mail<-- | ------------ | -->ICQ<-- |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av phY
Denna lösning funka för mig.

1: Installera drivarna som följde med MX500 musen.
2: Bli helt jävla vild över att musen totalstrejkar bara du tänker på att spela.
3: Avinstallera allating som möjligtvis kan ha med Logitech att göra.
4: Låt sedan detta småputtra några dagar så skall du se att alla knappar utom "Snabbt Programbyte" fungerar.

looool! gillar steg 4: låt det småputtra några dagar. känner igen den varianten. brukar ta till det knepet själv, när exakt allt bara totalvägrar att funka

Visa signatur

Intel C2D E6400 @ 2.13GHz || Zalman CNPS9500LED • Gigabyte GA-965P-DS3 v.3 || Corsair TWIN2X 6400 DDR2 2x1GB || PowerColor Radeon X1900XT 256MB GDDR3 || Hiper Type-M 580W 18dB || Seagate Barracuda 7200.10 320GB SATA2 16MB 7200RPM

Permalänk
Medlem

dubalizer varför skriver du med 7 siffror i din sign för ? skriv med 4 så är det ju binärkod =P

Inte för att jag har mx500 utan dual optical(köpte den precis innan mx serien kom) men man kör såklart utan mouseware.

Permalänk
Medlem

att verkar helt enkelt inte vaar så perfekt .... hoppas min inte strular nåt iaf när jag får den på julafton