Finns det något du saknar efter allt Wow-spelande?

Permalänk
Medlem

Jag var inte någon hardcore-spelare av WoW men har ägnat mycket tid åt det. Var i en social guild som raidade lite då och då för skojs skull. Det gillet som så många andra dog ut och man hittade något nytt.
Har spelat sen Vanilla och slutade när Cataclysm kom.

Det nya gillet hade sin ''raid-core'' som de kallade det, man kunde eventuellt, kanske, med lite tur få vara med. Inte ofta då alltså.
Ja vad gör man då? Jo man letar upp en PuG, men vad kräver den? Jo att du måste ha achievement för den och den raiden. Fy satan vad trött jag var på detta tjatande om att man skulle ha achievements hit och dit för att få vara med.

Så visst fasen saknar man den gamla goda tiden.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Skrivet av XpreS:

Jag var inte någon hardcore-spelare av WoW men har ägnat mycket tid åt det. Var i en social guild som raidade lite då och då för skojs skull. Det gillet som så många andra dog ut och man hittade något nytt.
Har spelat sen Vanilla och slutade när Cataclysm kom.

Det nya gillet hade sin ''raid-core'' som de kallade det, man kunde eventuellt, kanske, med lite tur få vara med. Inte ofta då alltså.
Ja vad gör man då? Jo man letar upp en PuG, men vad kräver den? Jo att du måste ha achievement för den och den raiden. Fy satan vad trött jag var på detta tjatande om att man skulle ha achievements hit och dit för att få vara med.

Så visst fasen saknar man den gamla goda tiden.

Absolut, jag är mycket kluven till achivements själv. Kan vara kul att jaga achivements men det missbrukas när det är pugs på gång. Förr räckte det med att man hade korrekt enchantat gear (även om det var blått), korrekt spec och i vissa fall en länk till sin CT_profile (innan armory) och hade man inte det så var det en fördel att man var från ett känt gille eller kunde citera en del av taktiken för en viss boss. Nu går alla stenhårt på achi+ilvl, allt annat är ointressant.

Permalänk
Medlem

När jag sitter och läser alla de härliga inläggen som ni skriver ryser jag lite inombords. Härligt!
Hade faktiskt ingen dator själv under vanilla-tiden, men brukade vara hemma hos en kompis varje rast och efter skolan under hela mina mellanstadieår. Så även fast jag inte spelat WoW särskilt mycket, så håller jag med er om att under vanilla hade WoW sin riktiga charm!

Permalänk
Medlem

Saknar som många andra här vanillatiden. Underbar känsla när man var tvungen att nöta Dire Maul, Stratholme och Scholomance för gear och första gången man fick ner Ragnaros och Nefarian... DET var najs

Sen saknar jag framförallt questen för hunters när vi skulle få epic bow. Fy satan vad coolt det var. Just att det verkligen inte bara var en quest där man stod och sköt på en mob utan var tvungen att använda fyra helt olika taktiker samt lära sig strafe-kite:a ordentligt. I samband med det så saknar jag även sammanhållningen från då. Folk ställde upp för att hjälpa oss hunters med våra quester. De rensade områden och kite:ade andra mobs åt oss. Helt grymt! Och så episkt kommer WoW aldrig vara igen.

EDIT: Glömde ju för fasiken att nämna den första upplevelsen: Att kuta runt i Dun Morogh med min dvärg och uppleva denna enorma och episka värld för första gången. Den känslan kommer aldrig åter. Har testat andra MMO, men inget av dem har gett mig den känslan.

Permalänk

Älskade allt med vanilla, hatar vad detta spel har blivit.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk

Som många säger, vanilla wow och TBC (innan de nerfade alla raider). Speciellt arena saknar jag, var skitkul att köra 3v3 med en värdelös setup och ändå slåss om topplatsen.

Om blizzard startar en vanilla server så fyller jag på gametime direkt.

Permalänk

Saknade allt med Vanilla tiden sen kom TBC vilket var asbra också sen kom Lich king vilket jag tyckte var sådär, sen kom Cata köpte det och blev besviken. Sen blev jag hackad förlorade alla mina Chars och då slutade jag spela. Började spela sen igen 2011 och spelar än idag

Visa signatur

Stationär: GIGABYTE 990fxa-UD3 | AMD FX-8120 @ 4,2GHz, Kyls med: Cooler Master Hyper 412s | 8GB RAM 1600mhz @1866mhz| XFX Radeon HD 6950 2GB Dual Fan | Antec 550w VP550M | 2TB Seagate Barracuda 7200rpm 64mb buffertminne | Cooler Master Elite 430
Laptop(gammal jävel): Packard Bell Easy Note MX51 | AMD Turion X2 TL-56 @ 1,8ghz | 2gb ram (stock 1gb) | Geforce GO 6100 256mb | 149gb hårddisk

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkmoon:

EDIT: Glömde ju för fasiken att nämna den första upplevelsen: Att kuta runt i Dun Morogh med min dvärg och uppleva denna enorma och episka värld för första gången. Den känslan kommer aldrig åter. Har testat andra MMO, men inget av dem har gett mig den känslan.

Roger that På spiken samma för mig.

Jag har investerat en del intresse nu i GW2, men inget MMO kommer som sagt att vara samma sak... någonsin igen?

EDIT: Tar med denna också, +1 för mig

Skrivet av Universalia:

Om blizzard startar en vanilla server så fyller jag på gametime direkt.

Visa signatur

Spel: Intel i5 9600K@4,8GHz | Hydro H100i Pro | 32GB Vengeance RGB Pro 3000MHz | Z390 Gaming X | HX750 | GTX1060 6GB | MSI Optix G273QF | Corsair Obsidian 500D RGB | EVO 970 Pro 500GB + EVO 980 1TB
Barnens: Intel i7 920 | 16GB Corsair | GA-X58A-UD7 | HX520 | GTX460 SLI | P182 | EVO 840 256GB

Permalänk
SpelClockers

Jag slutade spela strax efter cata kom.

FTW!!
Jag saknar den episka känslan i raids som enbart fanns i vanilla och tbc.
Att klura ut taktiker (on the fly)på nästa boss efter man lyckats ta ner en boss.
trail and error o tips från medspelare osv.
Den tiden då man hjälpte hela guilden att få tag på onyxia key.(blev några rundor eller....)
När man såg cool ut efter att fått de där epicsen efter 1 månads försök att ta ner bossen.
resistance grinding för att kunna ta de där bossarna.
40manna
world pvp
attunements
Rena klasser som var bäst på sitt och inte en 3way hybrid som var bäst på allt.
crowd control gjorde att många fler hade en uppgift mer än att dpsa
när pvp gear var sämre än top raid gear

FTL!!!!
gratis epics ,Heroics ,gearscore och lfg

Permalänk
Skrivet av mr rulle:

FTW!!
Jag saknar den episka känslan i raids som enbart fanns i vanilla och tbc.
Att klura ut taktiker (on the fly)på nästa boss efter man lyckats ta ner en boss.
trail and error o tips från medspelare osv.
Den tiden då man hjälpte hela guilden att få tag på onyxia key.(blev några rundor eller....)
När man såg cool ut efter att fått de där epicsen efter 1 månads försök att ta ner bossen.
resistance grinding för att kunna ta de där bossarna.
40manna
world pvp
attunements
Rena klasser som var bäst på sitt och inte en 3way hybrid som var bäst på allt.
crowd control gjorde att många fler hade en uppgift mer än att dpsa
när pvp gear var sämre än top raid gear

FTL!!!!
gratis epics ,Heroics ,gearscore och lfg

Ungefär vad jag tycker. Nu har jag mest lirat pvp men ändå. LFG och heroics var riktigt jävla korkat av blizzard. Gillade att epics var epic i vanilla.

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem

saknar tiden då man fick springa (ofta i grupp) för att ta sig till dungeons.
saknar världen utanför huvudstadsgrindarna när man kuta omkring med folk och gjorde quester tillsammans.
saknar tiden när epiq var epiq.. (Jag fick aldrig någon epiq men jag såg upp till dom som hade) Nu har alla epics..:/
saknar vanilla tiden eftersom världen va mycket mindre då så sjansen att man mötte någon annan spelare ute i världen var större förr.

Fan..

Permalänk
Hedersmedlem

Saknar den allmänt vänliga och mindre seriösa inställningen hos folk. Nu klagar folk så fort någon gör ett litet misstag.

Sen det jag saknar mest av allt är World PvP. Aldrig att folk idag skulle få för sig att raida någon stad eller questhub "bara för att", utan nu är allt fokus på att få honor så snabbt och effektivt som möjligt. Flygande riddjur och portals till städer och instancer har inte precis gjort det hela bättre. Visst har jag många bra minnen ifrån instancer, raids och battlegrounds, med de absolut mest minnesvärda är helt klart de oplanerade slagen mellan två eller flera personer ute i världen.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk

Saknar:

*Vanilla WOW
*Raida X-roads ( När man fortfarande spelade Alliance )
*Försvara X-roads
*Utmaningen i Naxxramas 40
*Belägringarna av nåt random hus i Ironforge
*Att se folk bli ägda av Scarletpatrullen i Eastern Plaguelands ( lol )
*Alla mina vänner genom åren på Thunderhorn EU

...med mera

Inte spelat på nästan 2 år nu... Känner inget jättebehov att göra det heller, speciellt efter allt man hört om hur WOW har blivit nu.

Visa signatur

MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel Core i5 2500k @ 4,2GHz | Samsung EVO 512GB SSD | Coolermaster v8 | Corsair 16GB | MSI GTX970 G4 | Corsair TX750W | NZXT Phantom 410 RED | ASUS VG248QE | Steelseries APEX M800 | Roccat Kone Pure Red

Permalänk

Vanilla wow, spelade druid. De va utmaning att döda ngt som feral druid på den tiden. Lvlade Druiden på den tiden alla skulle ha kingsblood till FR gear för Rag+Ony så vart stenrik på att lala runt i Badland och plocka blommor:D
PvP systemet, vart respekt till alla som vart Grand Marshal/High Warlord
Man hade ngn mysko mix av epics, blå och gröna items för att puffa sin FR så högt att man inte behövde heala sigsjälv som ett mongo på Vael.
ZR/AQ20 runsen med guilden efter ordinarie raidtid.
AV Zergen om Field of Strife samt Korrak som det alltid va ngn som ville döda för polearmen!

Restodruid classic ftw!

Zandranite, Nelf Druid, sheep, Stormreaver

Permalänk
Medlem

Ångrar mig att jag inte sålde accountet när jag blev erbjuden 5lax

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Saknar framförallt utamningen som fanns i Vanilla och TBC! AQ40, Naxx40, BT etc. Allt nerfas idag i takt med whinet på forumen. FÖr mycket casual idag =/ I vanilla/TBC var det mer "be pro or be gone"! Idag kan alla göra allt och det är väl det som blizz tjänar pengar på så det finns nog inte så mycket att göra åt saken =/

Saknar också world raid bossarna som fanns i Vanilla och TBC. Var alltid lika kul (om än flrbjudet) att sabba för motsatta sidan

Visa signatur

| ASUS Maximumus V Formula, Intel i7-3770K @ 4.6GHz, Corsair vengance 16Gb @ 1600, ASUS nVidia GTX 970, Samsung EVO 840 256GB SSD, Fractal Design R3 Vitt, Logitech G502 Proteus Core, Ducky YYY | - 10251 Firestrike 3DMark

Permalänk
Medlem

Jag saknar tiden när jag faktiskt var noob och tyckte att det var kul att spela. Då uppskattade man spelet på ett helt annat sätt. Nu spelar jag bara för att spela, och det innebär extremt mycket ilska och hat haha. Det låter helt sjukt men så är det, jag tar så mycket seriöst. Det som gör mig som mest arg är folk som tror sig för mycket, bla. tror att dom är så sjukt bra, men är värdelösa. Och så kallade internetgangsters. Och att spelet har blivit så extremt dåligt. Pratar bara om Arena/RBG, då jag tappade intresset för PvE helt när Arena kom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbotraktor:

Saknar:

*Vanilla WOW
*Raida X-roads ( När man fortfarande spelade Alliance )
*Försvara X-roads
*Utmaningen i Naxxramas 40
*Belägringarna av nåt random hus i Ironforge
*Att se folk bli ägda av Scarletpatrullen i Eastern Plaguelands ( lol )
*Alla mina vänner genom åren på Thunderhorn EU

...med mera

Inte spelat på nästan 2 år nu... Känner inget jättebehov att göra det heller, speciellt efter allt man hört om hur WOW har blivit nu.

--------------------------------------
Du sammanfattar detta väldigt bra
Jag minns våra helt galna upptåg med guilden och "pvp-krigen" som rasade mellan southshore och tarren mill, oj jösses vad många gånger servern kraschade av dessa tilltag efter x timmar med vågor av låglvls och höglvls upp och ned däremellan, och sen drog man vidare när folk tröttnat

Detta saknar jag, den känslan, med guiilden och känslan av regelrätt batalj där alla var med och hade skojigt, ingen lämnades utanför, men, så hade vi ett ganska roligt guild på den tiden också som teleportade smånissarna över till bataljerna också:)

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

@fetakniven:
//Fetakniven, legendary gnome rogue, Souls of Eternity, Stormscale
I`ll write this in english, since my swedish isn't on par, as it used to be. But I do remember you! We were in the same guild! I remember you giving your login to a guild mate, and the whole guild scrambled to get you Thunderfury! Then logging you off, naked, so that you thought you were hacked!
//Darkenn, no so Legendery Nightelf Hunter, Souls of Eternity, Stormscale

Permalänk
Hedersmedlem

@darkenn: @fetakniven

Stormscalers signing in!

//Casgar, Night Elf Warrior, Will ó the Wisp/Clarity/Discipline, Stormscale

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

Saknar mest den sociala delen med WoW. Har grundat och utvecklat två gillen på en WoTLK server senaste fyra åren, då i två olika perioder.

Dalaran-WoW

Dold text

Man träffar så många goa personer, som ibland blir vänner även utanför WoW. Definitivt den bästa styrkan det spelet har. Själva spelet i sig är helt okej, men just dom sociala förutsättningarna är perfekta. Vet inte om det är samma fortfarande, med raid finder och cross realm, men förut var det som att gå ut på sin gata på stan där man känner igen många, både vänner och rivaler.

Visa signatur

Spel: ASUS Z370 Prime-A | 16GB 3000Mhz | i5-8600K | Noctua NH-D14 | ASUS GTX 1080 | Sound BlasterX AE-5 | Supernova G2 650W | EVO 840

Media/Emulator: MSI Z270-A Pro | 8GB 2666MHz | i3 7350K 4,8GHz | Pure Rock Slim | MSI GTX 970 | EVGA Supernova G2 650W | EVO 840 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casgar:

@darkenn: @fetakniven

Stormscalers signing in!

//Casgar, Night Elf Warrior, Will ó the Wisp/Clarity/Discipline, Stormscale

Får väl ansluta mig här äver om jag är på "fel" sida

Rogash, Undead Rogue, No Skill Just Luck/Mercury. Stormscale

Rätt säker på att jag dött mer än ett par gånger mot fetakniven på väg till MC och BWL.

Det iaf jag saknar är sammanhållningen, vi var i princip samma gäng som spelade 3-5 kvällar i veckan i ~4 år från vanilla till TBC, sen föll det ihop efter att vi dödade Illidan och halva guilden slutade spela då det kändes som slutet på expansionen och inget nytt var announcat.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkenn:

@fetakniven:
//Fetakniven, legendary gnome rogue, Souls of Eternity, Stormscale
I`ll write this in english, since my swedish isn't on par, as it used to be. But I do remember you! We were in the same guild! I remember you giving your login to a guild mate, and the whole guild scrambled to get you Thunderfury! Then logging you off, naked, so that you thought you were hacked!
//Darkenn, no so Legendery Nightelf Hunter, Souls of Eternity, Stormscale

Skrivet av Casgar:

@darkenn: @fetakniven

Stormscalers signing in!

//Casgar, Night Elf Warrior, Will ó the Wisp/Clarity/Discipline, Stormscale

Skrivet av TiasE:

Får väl ansluta mig här äver om jag är på "fel" sida

Rogash, Undead Rogue, No Skill Just Luck/Mercury. Stormscale

Rätt säker på att jag dött mer än ett par gånger mot fetakniven på väg till MC och BWL.

Det iaf jag saknar är sammanhållningen, vi var i princip samma gäng som spelade 3-5 kvällar i veckan i ~4 år från vanilla till TBC, sen föll det ihop efter att vi dödade Illidan och halva guilden slutade spela då det kändes som slutet på expansionen och inget nytt var announcat.

Ledsen för sent svar! Jag var tvungen att verifiera mitt konto för att kunna svara och det gjorde mig lite matt. Det gav dock en stor dos energi att få återkoppling från gamla goa gubbar som också hängt på Stormscale när det begav sig. Darkenn jag minns inte den händelsen specifikt, men jag minns helt klart din närvaro i guilden.

Det är lustigt att ett datorspel fortfarande utgör ett aktuellt samtalsämne så här 12 år efter man slutade spela. Jag refererar till det året som ett av de bästa i mitt liv. Endast de som förstår, förstår.

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fetakniven:

Ledsen för sent svar! Jag var tvungen att verifiera mitt konto för att kunna svara och det gjorde mig lite matt. Det gav dock en stor dos energi att få återkoppling från gamla goa gubbar som också hängt på Stormscale när det begav sig. Darkenn jag minns inte den händelsen specifikt, men jag minns helt klart din närvaro i guilden.

Det är lustigt att ett datorspel fortfarande utgör ett aktuellt samtalsämne så här 12 år efter man slutade spela. Jag refererar till det året som ett av de bästa i mitt liv. Endast de som förstår, förstår.

Vi är många som förstår dig, det var något magiskt över den perioden och den världen vi tog del av.