[LEK] Gissa spelet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Nej. Det är såklart Monster World eller Wonder Land 3 som det hette på arkad.

100%

Din tur

Permalänk
Medlem

Här var det tomt, fritt fram!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i7 10700KF | RTX 3070 OC | ASUS ROG Strix Z490-F GAMING | Corsair Vengeance LPX 4x8 3200 mhz | Phanteks Eclipse P600S | ADATA XPG SX8200 Pro 2tb | Corsair RM850 | Acer Predator X34P

Permalänk
Medlem

Battle of Olympus?

Permalänk
Medlem
Skrivet av IoWa01:

Battle of Olympus?

Japp! En go gammal klassiker!

Din tur.

Visa signatur

Intel i7 10700KF | RTX 3070 OC | ASUS ROG Strix Z490-F GAMING | Corsair Vengeance LPX 4x8 3200 mhz | Phanteks Eclipse P600S | ADATA XPG SX8200 Pro 2tb | Corsair RM850 | Acer Predator X34P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Warcry:

Japp! En go gammal klassiker!

Din tur.<Uppladdad bildlänk>

Visste väl det. Spelade det väldigt mycket och förstod inte ett skit som barn 😜

Här är nästa

Permalänk
Medlem
Skrivet av IoWa01:

Visste väl det. Spelade det väldigt mycket och förstod inte ett skit som barn 😜

Här är nästa
<Uppladdad bildlänk>

Narco police! Helt omöjligt att komma vidare i om man inte visste kommandona för att skjuta dörrarna...

Visa signatur

Data: Corsair 5000D Airflow + B650 Aorus Elite AX + AMD 7800X3D + Gigabyte 4080 Super + 64GB Kingston + 2TB Crucial T700 + 850W Seasonic Focus GX
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadMantiz:

Narco police! Helt omöjligt att komma vidare i om man inte visste kommandona för att skjuta dörrarna...

Haha snyggt! Helt sjukt svårspelat det där!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IoWa01:

Haha snyggt! Helt sjukt svårspelat det där!

Verkligen. Begrep inte mycket av det men det var kul att springa i tunnlar och skjuta vilt!

All right, här är ett spel som snart fyller 30. Känns betydligt nyare än så. Jag har detta och uppföljaren på "original", där ett av dom är köpt på plats i en källare i främmande land i öster av en äldre dam som hade sjuklig hosta men inte tyckte hon var sjuk nog för att hålla affärsverksamheten stängd. Fick för mig att jag skulle bli bäst på detta så köpte sedan en massa tillhörande utrustning (från annan ort) för att kunna spela det optimalt.

https://vocaroo.com/17CzVZ0j2oF4

Visa signatur

Data: Corsair 5000D Airflow + B650 Aorus Elite AX + AMD 7800X3D + Gigabyte 4080 Super + 64GB Kingston + 2TB Crucial T700 + 850W Seasonic Focus GX

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadMantiz:

Verkligen. Begrep inte mycket av det men det var kul att springa i tunnlar och skjuta vilt!

All right, här är ett spel som snart fyller 30. Känns betydligt nyare än så. Jag har detta och uppföljaren på "original", där ett av dom är köpt på plats i en källare i främmande land i öster av en äldre dam som hade sjuklig hosta men inte tyckte hon var sjuk nog för att hålla affärsverksamheten stängd. Fick för mig att jag skulle bli bäst på detta så köpte sedan en massa tillhörande utrustning (från annan ort) för att kunna spela det optimalt.

Drar en riktig rövargissning på Combat Flight Simulator

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Gissar vilt på Slipstream 5000

Visa signatur

9800X3D | RTX 3080 | 64GB DDR5 | 1+2+2TB M.2 | MSI B850 Tomahawk | RM1000x | NZXT H7
A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadMantiz:

Jag kan, jag kan! Det är TGM! (Tetris: The Grand Master)

Och nej, jag är inte alls avundsjuk att du äger originalen. (Jo det är jag)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Warcry:

Drar en riktig rövargissning på Combat Flight Simulator

Tyvärr inte!

Skrivet av Roger W:

Gissar vilt på Slipstream 5000

Vild gissning, ingen cigarr denna gång även fast du brukar vara vass!

Skrivet av Freds:

Jag kan, jag kan! Det är TGM! (Tetris: The Grand Master)

Och nej, jag är inte alls avundsjuk att du äger originalen. (Jo det är jag)

Skulle precis gå och lägga in lite fler ledtrådar! Du har rätt, det var snyggt fångat!

TGM1 har jag köpt lite senare av en medlem på forumet på Arkadtorget, tvåan däremot var en sjuk historia. Var till Japan kring 2008 eller något, hade varit i mailkontakt med "Fujita Communications" för att köpa detta spel, det en firma i Tokyo som handlar med arkadspel, framförallt spelkorten. Så vi tar oss till stationen, rent allmänt är det lite si och så med engelskan men vi lyckas ta oss till rätt tunnelbanestation och jag ringer upp för att få kontakt. En kvinna som låter närmast döende svarar och lyckas ge mig direktiv hur vi ska ta oss till hennes företag som ligger i en källare. På nåt vis tar vi oss dit, möter upp en dam som definitivt borde vara sjukskriven som förklarar att man inte är hemma från jobbet för såna småsaker. Jag köper spelet, får lite kalendrar och annan merch som jag tyvärr tappat. Supertrevlig säljare och ett kul minne.

Till detta köpte jag sedan en Supergun (Sigma Raijin, joystick och trafo i en låda man kopplar korten i) samt fixade en så man kan koppla allt till en tv via vga. Fick nyss upp intresset av detta så jag funderar på en OSSC så man kan köra via hdmi.

Sorry för rant, nu är det din tur! (Såg förresten att TGM4 finns på Steam nu!)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag var på väg att köpa ett exemplar av TAP för 15 år sedan men det blev aldrig av. I dag kostar det väl en bit över 10000 kr misstänker jag. Har inte testat 4:an än men det blir nog ett köp någon gång. Även om jag föredrar tiden före hold...

Jaja, dags för ett nytt spel.
Det här kan väl passa bra så här på en lördag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Freds:

Jag var på väg att köpa ett exemplar av TAP för 15 år sedan men det blev aldrig av. I dag kostar det väl en bit över 10000 kr misstänker jag. Har inte testat 4:an än men det blir nog ett köp någon gång. Även om jag föredrar tiden före hold...

Jaja, dags för ett nytt spel.
Det här kan väl passa bra så här på en lördag.
<Uppladdad bildlänk>

Ingen aning vad detta är för spel du lagt upp nu, men nyfiken på svaret!

Måste vara bara säga detsamma, inte heller förtjust i hold-mekanismen eller det nya snällare rotationssystemet, eller T-spins för den delen. Kanske är man surgubbe? 😂

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hmm, kan det vara Candy box? Tror jag spelade nån variant av det för många år sen men är inte säker.

Visa signatur

9800X3D | RTX 3080 | 64GB DDR5 | 1+2+2TB M.2 | MSI B850 Tomahawk | RM1000x | NZXT H7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Hmm, kan det vara Candy box? Tror jag spelade nån variant av det för många år sen men är inte säker.

Det är så klart rätt!
Både ettan och tvåan går fortfarande att spela på nätet.

Din tur.

Permalänk
Medlem

Lite omväxling så vi kör ett spelomslag som jag tyckte var sjukt coolt när jag var liten

(inte speciellt svår misstänker jag, även om jag croppade bort några hintar)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Gradius?

Permalänk
Medlem
Skrivet av badboll:

Jepp, Gradius/Nemesis!
Din tur

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av badboll:

<Uppladdad bildlänk>

Är det Stryder på Amiga kanske?

edit: eller kanske stavas Strider, blandar ihop det med Rygar..

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Soul blazer. Blandade alltid ihop det med Act raiser kommer jag ihåg av någon anledning.

Edit: Menar Skyblazer!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IoWa01:

Edit: Menar Skyblazer!

Så heter det! Bollen hos dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av badboll:

Så heter det! Bollen hos dig.

Vi provar denna

Permalänk
Medlem

Jaha, vad kan detta vara? Ser lite ut som ett av action-flygspelen som kom till PC på 90-talet, gissar på Terminal Velocity?

Visa signatur

Fractal Design Arc m. Corsair CMPSU-850AX 850W | Asus P8Z68-V Pro | Intel Core i7 2600K | Noctua NH-D14 | 16Gb Corsair XMS3 DDR3 PC12800/1600MHz | Intel 510 SSD 120GB | Samsung EcoGreen F4 HD204UI 32MB 2TB | Asus GeForce ENGTX580 DCII/2DIS/1536MD5 1536MB

Permalänk
Medlem
Skrivet av fisky:

Jaha, vad kan detta vara? Ser lite ut som ett av action-flygspelen som kom till PC på 90-talet, gissar på Terminal Velocity?

Riktigt bra gissning! Men tyvärr fel.

Permalänk
Medlem

Var det spelet som följde med alla kommundatorer där ett par år? Crimson Skies tror jag det hette.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snuffelbutt:

Var det spelet som följde med alla kommundatorer där ett par år? Crimson Skies tror jag det hette.

Jaaa precis! Helt riktigt 😊

Permalänk
Medlem

Kör en bild och inte musik för ovanlighetens skull. Måste pysa till jobbet!