Permalänk
Medlem

Ten's budgetbygge som sket sig del II.

Jag har använt ett Little Devil PC-V8 nu snart 1 år och kände att det var dags att köpa något annat, problemet är ju att vad byter man till från ett sånt chassi?
Jag har sneglat på ett Caselabs M8 en längre tid och slog till och beställde ett vitt M8 med pedestal och reversed m-b.
Delarna som ska in i chassit är min gammla HW.

I7 3930K
Asus Rampage Extreme IV
16gb ram
ATI 7970 (ja jag kommer nog köpa ett till 7970)
Asus Xonar DX
3x SSD 120gb diskar ej i raid pga vissa av dem verkar ha kort livslängd.
Corsair AX 1200

Vattenkylningen består denna gång av.
2x XSPC RX360
2xD5 pumpar med Alphacool tank/pumphållare
EK Supreme HF Nikel/acetal
EK 7970 Nikel/Plexi
Ek nipplar
6x Scythe Gentle Typhoon AP-15
2x Enermax UCCL12 Cluster för blinkbling och chassifläktar. (Beställt en till men inte hunnit få hem den)
2x Koolance QDC
Scythe Kaze Master Pro för att styra fläktarna.

Kan väl säga att man får verkligen vad man betalar för med Case Labs dyrt men bäst hittills med hästlängder .
Detta chassi kommer jag behålla väldigt länge kvaliteten och hur lätt jobbat det är + hur väl genomtänkt allt är så finns ingen ide att byta och jag kan få plats med 6 st 360 radiatorer TILL om jag väljer att köra med max men ser ingen ide atm för detta.

Ten's budgetbygge som sket sig del II.

Visa signatur

| AMD 5700X3D | ASUS PRIME B550-PLUS | Corsair 32gb 3600MHz | PowerColor Radeon RX 7900 GRE Hellhound | Asus TUF 1000w | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | En HTPC

Permalänk
Medlem

Hej

Trevligt bygge! Får man fråga vad det kostade att få chassit från caselabs hem till lilla Sverige? Alltså chassit med frakt och allt (du behöver självklart inte svara om du inte vill och det går bra via PM också)

Som sagt, väldigt fint bygge!

Visa signatur

CPU Intel core i9 9900K COOLING NZXT Kraken X62 RAM 32Gb Corsair 3200Mhz GPU Asus RTX 2070 STRIX SSDs Corsair Force GT 120GB | Samsung EVO 500GB PSU Corsair AX 1200W 80+ GOLD CASE Fractal Design R5

Permalänk
Medlem

Haha! Fint budgetbygge! Undra hur det ser ut när du ska bygga en premium-maskin

Men grymt coolt chassi! Hur mycket disk får plats?

Permalänk
Medlem
Skrivet av k0ww4:

Hej

Trevligt bygge! Får man fråga vad det kostade att få chassit från caselabs hem till lilla Sverige? Alltså chassit med frakt och allt (du behöver självklart inte svara om du inte vill och det går bra via PM också)

Som sagt, väldigt fint bygge!

Med frakt gick det lös på Grand Total: $864.50 + nån krona i tull men det var kanske 1300kr som kom till. Frakten är dyr som tusan 118+69$ men i slutänden lär jag inte byta chassi på ett bra tag:)

Skrivet av JAZIP:

Haha! Fint budgetbygge! Undra hur det ser ut när du ska bygga en premium-maskin

Men grymt coolt chassi! Hur mycket disk får plats?

Diskar hmm jag kör med SSD bara så jag har inte köpt till flera hdd platser än 4st men hittade infon på hemsidan HDD Capacity: 12 (24 using Flex-Bays). Om jag berättar så är titeln menat att det förra bygget skulle bli en budget kylning och slutade med ett Little Devil PC-V8 chassi med massa trevlig kylning:) det spårar alltid ut när jag iaf ska byta delar har jag märkt.

Visa signatur

| AMD 5700X3D | ASUS PRIME B550-PLUS | Corsair 32gb 3600MHz | PowerColor Radeon RX 7900 GRE Hellhound | Asus TUF 1000w | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | En HTPC

Permalänk
Medlem

Helt galen fraktkostnad egentligen men kärleken är blind
Mitt CaseLabs TH10 gick på $294 USD i frakt och 799 SEK i tullavgift.

Permalänk
Medlem
Skrivet av D-Skott:

Helt galen fraktkostnad egentligen men kärleken är blind
Mitt CaseLabs TH10 gick på $294 USD i frakt och 799 SEK i tullavgift.

såpass billigt:O?!

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Medlem

snyggt ten! dock lite mer porr bilder åt folket btw har du kvar ditt LD chassi kvar:)?

Visa signatur

Lian Li PC-011D XL | Asus Crosshair VIII Formula| Ryzen 9 5950X | G-Skill Trident Z NEO 32GB 3600Mhz | MSI RTX 3080 Suprim X | Corsair AX850 Titanium | Custom vattenkylning | ASUS PG329Q

Permalänk
Medlem

Japp det är kvar ligger på annons här på forumet, bara köpa då det står och samlar damm bara:)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

ser alldeles för tomt ut i chassit tycker jag :/

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Solding:

ser alldeles för tomt ut i chassit tycker jag :/

Mjo visst men det är nog pga att det är lika mycket plats på andra sidan där finns nätagg och hdd osv.

Skrivet av Gulbanan:

skit vilket stort chassi mitt är typ 40x40x18cm why so big?

Atm kör jag bara med 2x360 radiatorer men möjligheten finns för om jag minns rätt 8x360 inne i chassit med pedestal därför är det så stort.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ten:

Mjo visst men det är nog pga att det är lika mycket plats på andra sidan där finns nätagg och hdd osv.

Jo det är sant, men kan du inte slänga in ngn radiator ellr ngt på moderkortssidan så det fyller ut lite, hade blivit lite snyggare(tycker jag)

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solding:

Jo det är sant, men kan du inte slänga in ngn radiator ellr ngt på moderkortssidan så det fyller ut lite, hade blivit lite snyggare(tycker jag)

Hehe det hade nog gått men just nu är det sååååå smidigt med att bara koppla ur QDC och ta lös moderkorts plåten om jag ska byta nått på den sidan. Jag hade lite planer på att sätta in en till tank mellan m-b och fronten men då jag har en tank/pumplösning i pedestalen som fungerar så bra känns det lite dumt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ten:

Atm kör jag bara med 2x360 radiatorer men möjligheten finns för om jag minns rätt 8x360 inne i chassit med pedestal därför är det så stort.

Hmm snacka overkill:D vad väger hela rubbet nu? Jag får knappast plats med ett 360mm rad i mitt chassi, jag har till och med mitt 240mm utanför chassiet:p

Permalänk
Medlem

Hmm det är inget så tungt men det är ju inget miditower om vi säger som så. Jag köpte ju detta för att aldrig ha problem med att om jag vill fortsätta bygga ut kylningen slippa modda i chassit med dremmel osv. Och det är mer en möbel eller nått man möblerar med än bara ett chassi faktiskt som det trots allt är.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ten:

Hehe det hade nog gått men just nu är det sååååå smidigt med att bara koppla ur QDC och ta lös moderkorts plåten om jag ska byta nått på den sidan. Jag hade lite planer på att sätta in en till tank mellan m-b och fronten men då jag har en tank/pumplösning i pedestalen som fungerar så bra känns det lite dumt.

ja det är säkert väldigt smidigt o lätt att arbeta i chassit mm
Du kan ställa några öl där hehe
Men kanske en kan montera en "namnskylt" där, (om bygget har ett namn) som du lyser upp men ngn led? (döljer ju även flera kabel hål / kablar)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Den döljer väldigt stora hål i väggen om man vill, jag kan nog bygga en krypgång till vardagsrummet genom väggen och det skulle täckas:)
den är i jämnhöjd med mitt skrivbord så tanken är väl att köpa ett vitt skrivbord sen då jag har ett mahognyfärgat just nu

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

Hmm snacka overkill:D vad väger hela rubbet nu? Jag får knappast plats med ett 360mm rad i mitt chassi, jag har till och med mitt 240mm utanför chassiet:p

det är inte overkill! det är MANLIGT hehe

Lite OT...

Du får hålla ögon öppna på mitt chassi bygge som jag börjar med snart
Lite info på vad komma skall

Till ramen blev det 20mm X 20mm stålprofil som är 2mm i godset. blir nästan 10KG på bara ramen XD
sen resten (sidopaneler front osv blir 2mm tjocka skivor)
kommer slänga in 2st 280 radiatorer i bottnen en 420 i taket och en stor jävel i fronten(inte bestämmt vilken det blir)

OBS: om du ska svara på detta så ta det via PM så vi inte smutsar ner TS galleri tråd

Dold text
Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solding:

det är inte overkill! det är MANLIGT hehe

Lite OT...

Du får hålla ögon öppna på mitt chassi bygge som jag börjar med snart
Lite info på vad komma skall

Till ramen blev det 20mm X 20mm stålprofil som är 2mm i godset. blir nästan 10KG på bara ramen XD
sen resten (sidopaneler front osv blir 2mm tjocka skivor)
kommer slänga in 2st 280 radiatorer i bottnen en 420 i taket och en stor jävel i fronten(inte bestämmt vilken det blir)

OBS: om du ska svara på detta så ta det via PM så vi inte smutsar ner TS galleri tråd

Dold text

Hehe santsant är du som ska göra bygga det chassiet? 10kg bara på ramen hehe hela mitt chassie väger bara 4,5 med bitum överallt haha xD

Hur har han/du tänkt montera 2x280mm i bottnen, som i silverstone tj11? Den måste vara ett långt chassi annars:p ingen landator direkt;)
Länka bygget:p

Permalänk

Var får man tag i en sån Temp mätare?

Visa signatur

CPU:AMD FX8320 4Ghz 8core||MB:Gigabyte GA-970A-DS3 ||
RAM:corsair vengeance 8gb 1600mhz||GPU:Asus Geforce GTX 760 2GB OC||
PSU:corsair RM750W||CHASSI: Nanoxia Deep Silence1 ||
HDD: en j*vla massa||SSD:120Gb||
Frakfritt inet

Permalänk
Medlem

http://www.coolingstuff.se/p/203/phobya-temperatur-sensor-inn... här kan du köpa dem om du vill ha en utan display och ha tempen i fläktstyningen tex så är denna billig oxo http://www.coolingstuff.se/p/204/phobya-temperatur-sensor-inn..., finns säkert på andra ställen oxo. Är en bra mätare som är enkel och billig att ha koll på deltat. Jag håller just nu på att bygga om loopen lite och får se om jag sätter in den då jag funderar på en aquaero 5 PRO och kplla in flödes och tempmätare på den men med fler mätställen i loopen.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Ten:

http://www.coolingstuff.se/p/203/phobya-temperatur-sensor-inn... här kan du köpa dem om du vill ha en utan display och ha tempen i fläktstyningen tex så är denna billig oxo http://www.coolingstuff.se/p/204/phobya-temperatur-sensor-inn..., finns säkert på andra ställen oxo. Är en bra mätare som är enkel och billig att ha koll på deltat. Jag håller just nu på att bygga om loopen lite och får se om jag sätter in den då jag funderar på en aquaero 5 PRO och kplla in flödes och tempmätare på den men med fler mätställen i loopen.

Okej, Tack så mycket!

Visa signatur

CPU:AMD FX8320 4Ghz 8core||MB:Gigabyte GA-970A-DS3 ||
RAM:corsair vengeance 8gb 1600mhz||GPU:Asus Geforce GTX 760 2GB OC||
PSU:corsair RM750W||CHASSI: Nanoxia Deep Silence1 ||
HDD: en j*vla massa||SSD:120Gb||
Frakfritt inet

Permalänk

Grymt snyggt.
Vart får man tag på tempmätaren?

Permalänk
Medlem
Skrivet av _Rabbit_87:

Grymt snyggt.
Vart får man tag på tempmätaren?

Tack och du har svaret ca 2 inlägg högre upp:)

Visa signatur