Geforce Drivers 301.42 WHQL ute nu

Permalänk
Melding Plague

Geforce Drivers 301.42 WHQL ute nu

Nvidia publicerar den första WHQL-stämplade drivrutinen med versionsnummer 300 för äldre generationer grafikkort, givetvis med fullt stöd för Geforce GTX 600-serien.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Förr i tiden så brukade jag samla på Detonator-, ForceWare, och Catalyst-drivrutiner. Hade en mapp som växte sig allt större med åren. Guru3D var en guldgruva då som nu.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Medlem

Ska bli kul att testa adaptive vertical sync!

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

Varför ha kvar stöd för kort ur serier från stenåldern? :/ AMD tog ju bort stöd för allt äldre än 5000-serien i nyare drivrutiner, dags att göra samma sak? Så kan de få ut drivrutiner lite snabbare istället..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Fixar det här problemet med 560TI att när man ibland drar upp fullscreen på tex youtube så blir allt lila och datorn dör? Hmmm..

Permalänk
Medlem

Ända från Geforce 6 Det va inte dåligt att ta med så gamla grafikkort. Kommer ihåg mitt FX 5500 (generationen innan 6)

Visa signatur

Köp ny mus för 800:- JA, du kommer bli GRYM på cs och sätta huvudskott hela tiden. Du får heller ALDRIG ont i leder.
Eller är det bara så att e-pen*** förlängs om du har en dyrare mus?

Permalänk
Medlem

Intressant drivrutin, skall testas genast!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av OlleTheGreat:

Varför ha kvar stöd för kort ur serier från stenåldern? :/ AMD slopade ju stöd för allt äldre än 5000-serien, dags att göra samma sak? Så kan de få ut drivrutiner lite snabbare istället..

Tycker det fungerar rätt bra med Nvidias nuvarande takt, jag känner inget behov av nya drivers varje månad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Tycker det fungerar rätt bra med Nvidias nuvarande takt, jag känner inget behov av nya drivers varje månad.

Håller med dig, men det är väl ändå onödigt att sitta och optimera för 6000-serien?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av acckee:

Fixar det här problemet med 560TI att när man ibland drar upp fullscreen på tex youtube så blir allt lila och datorn dör? Hmmm..

jag uppdaterade till beta versionen av detta när det släpptes, och det har aldrig uppstått sen dess, dock hade jag istället börjat få nya problem med att grafikdrivrutinerna kraschar, får hoppas att denna "retail" version fixar det med

Visa signatur

Moderkort: AsRock P67 Extreme4 GEN 3 Grafikkort: Asus GeForce GTX1070 STRIX 8GB OC Processor: Intel I5 2500K Kylare: Corsair H100 RAM: 16GB Corsair Vengeance CL9 1600Mhz Nätaggregat: Fractal Design Newton R2, 650W Modulär Chassi: Corsair Carbide 500R Systemdisk: Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB Tangentbord: Corsair K70 RGB Mus: Mionix NAOS 8200

Permalänk
Medlem

Confine the Windows Taskbar to the center display (enabled by default).
Någon som vet hur man ändrar detta?

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

hur upplevs den här version av v-sync? någon

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av OlleTheGreat:

Varför ha kvar stöd för kort ur serier från stenåldern? :/ AMD tog ju bort stöd för allt äldre än 5000-serien i nyare drivrutiner, dags att göra samma sak? Så kan de få ut drivrutiner lite snabbare istället..

Skickades från m.sweclockers.com

Jag håller inte med dig. Mitt nyaste nvidia-grafikkort är ett 9600GT. Att de inte slänger ut stödet för äldre kort är ju en fördel för nvidia när man köper nytt kort (inte alla som byter grafikkort oftare än vart tredje år). Fast nvidia lägger ju ner stöd för gamla produkter också, såsom ULis styrkretar, nforce 3 och sådant som jag fortfarande använder...

Jag gillar att vara stenåldersmänniska...

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

hur upplevs den här version av v-sync? någon

Jag har testat Skyrim, BF3, D3 och jag har upplevt att det fungerar ypperligt! Jag rekommenderar dig att testa.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk

kör redan 302,59 från 3d gurun,och det fungerar bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Jag håller inte med dig. Mitt nyaste nvidia-grafikkort är ett 9600GT. Att de inte slänger ut stödet för äldre kort är ju en fördel för nvidia när man köper nytt kort (inte alla som byter grafikkort oftare än vart tredje år). Fast nvidia lägger ju ner stöd för gamla produkter också, såsom ULis styrkretar, nforce 3 och sådant som jag fortfarande använder...

Jag gillar att vara stenåldersmänniska...

Har två nvidia-kort, ett 9500GT och ett GTX295, syftade inte på såpass nya kort i första hand, mer att det är onödigt att optimera för kort äldre än 8000-serien t.ex då de inte presterar I nyare titlar. Men vad vet jag, det kanske är jättemånga som spelar bf3 och skyrim med sina kort från 7000-serien..

+fullt medveten om att nvidia har bättre drivers än AMD.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

hur upplevs den här version av v-sync? någon

Det vill jag också veta.
Vad jag sett på HardOCPs recension om det, så tycker dom det flyter bättre än vanlig vsync.
Ref: http://www.hardocp.com/article/2012/04/16/nvidia_adaptive_vsync_technology_review

Skulle dock vilja höra från fler, vad dom tycker.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av OlleTheGreat:

Har två nvidia-kort, ett 9500GT och ett GTX295, syftade inte på såpass nya kort i första hand, mer att det är onödigt att optimera för kort äldre än 8000-serien t.ex då de inte presterar I nyare titlar. Men vad vet jag, det kanske är jättemånga som spelar bf3 och skyrim med sina kort från 7000-serien..

+fullt medveten om att nvidia har bättre drivers än AMD.

Skickades från m.sweclockers.com

pff.. Har ett 7600GS och det är fortfarande ett utmärkt spelkort till ex skyrim!
Jag skulle gissa på att det inte är allt för mycket jobb att fixa så drivrutinerna även funkar för de äldre korten, annars hade nvidia inte gjort det.
Och 6000 serien är nvidias första serie som DX9 funkar bra på, det kanske har nått med saken att göra, DX9 används ju fortfarande rätt flitigt.

Permalänk
Medlem

De sendaste drivrutiner gäller endast windows 8,7 och Vista. Provade på en win xp och det funkar inte.

Permalänk
Medlem

Nice. Fick 9 extra fps med dessa drivisar i Skyrim

Permalänk
Medlem
Skrivet av acckee:

Fixar det här problemet med 560TI att när man ibland drar upp fullscreen på tex youtube så blir allt lila och datorn dör? Hmmm..

Förmodligen inte - har lyckligtvis inte haft det problemet sen ett halvår

Permalänk

Lägligt till mitt GTX 670 som borde komma fram innan helgen! Synd bara att man har 7000 saker att göra i skolan innan lovet nu då....

Visa signatur

Jag drömmer mardrömmar om att installera chassifläktar

Permalänk
Medlem

Någon som lyckats lista hur man använder Frame Rate Targeting?

Permalänk

Jäklar vilken skillnad det blev i Just Cause 2! Funderade på att sälja mina kort och byta till ett singel för att det hackade så mycket förut pga microstutter när man drog musen sakta, nu märker jag inte av något lagg alls

Permalänk
Entusiast
Skrivet av ronnylov:

Jag håller inte med dig. Mitt nyaste nvidia-grafikkort är ett 9600GT. Att de inte slänger ut stödet för äldre kort är ju en fördel för nvidia när man köper nytt kort (inte alla som byter grafikkort oftare än vart tredje år). Fast nvidia lägger ju ner stöd för gamla produkter också, såsom ULis styrkretar, nforce 3 och sådant som jag fortfarande använder...

Jag gillar att vara stenåldersmänniska...

Mjo det är väl bra, men 6000 och kanske 7000 serien skulle man väl ändå kunna dumpa?
8000 och 9000-serien kort är det fortfarande en hel del folk som sitter med, så man kanske inte borde ge upp dem riktigt än.

Skrivet av Thewiruz:

Jasså? så mycket problem som jag haft med Nvidia och deras skitdrivisar skulle förmodligen få dig att ändra uppfattning !
Nvidia bryr sig om sina kunder? tillåt mig att skratta högt!

Finns folk som haft sjukt mycket problem med båda, det verkar mest handla om tur och otur.
T.ex min brors dator med ett HD5770, har vi haft en hel del problem med.
Efter att BF3 kom ut skulle han ladda ner nya drivers, men installationen bara stängde av sig själv hela tiden.
Vi provade allt, men till slut var det ända som hjälpte en ny o fräsch W7 installation.

Jag däremot, har som värsta upplevelse att marken flimmrade i BC2 när jag körde med nya beta drivrutiner till mitt GTX 470.
Det löstes enkelt genom att installera de gamla drivisarna och invänta nya WHQL drivrutiner.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Hoppas denna fixar alla fler skärms problem som den har haft på gtx680

Visa signatur

WINDOWS 11 X64 | ASUS X570 | AMD RYZEN 3950X | RX 7900 XTX | G.SKILL 3600MHZ 32GB | SAMSUNG 980 PRO 2TB | WD 16TB | NZXT KRAKEN X73 | RAZER ORNATA CHROMA | EVGA SUPERNOVA T2 850W | LOGITECH G604 MUS | PHANTEKS NV7 | LG 34GK950F | LG OLED77G1 |

Permalänk
Medlem

Fortfarande ingen jävla adaptive, vad fan håller nvidia på med? Fanns inte heller i globala inställningar.

Permalänk
Medlem

Jag tackar Nvidia för denna fantastiska drivrutinen!

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sammyc51:

Fortfarande ingen jävla adaptive, vad fan håller nvidia på med? Fanns inte heller i globala inställningar.

Hos mig finns då adaptive att välja.

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 6 // Intel Core i7 2600K @4,4Ghz // 32GB DDR3 // ASUS GeForce GTX 1070 Dual 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av sundsten:

Hos mig finns då adaptive att välja.

Ett jävla liv med 680n då -_-

Hade inte adaptive på förra WHQL och antog att adaptive fanns i betan.

Drog ner nya WHQL och fortfarande ingen adaptive......misstänker att något är fel med kortet isåfall? +_+