Permalänk
Medlem

Skruvar till radiator

Hej!
Jag har köpt en ny fläkt som jag har tänkt att skruva fast på andra sidan av min radiator för att få lite extra kyla.
Men hur ska jag få 4 skruvar som passar till radiatorn?

Har åkt runt till olika affärer för att se om de har några liknande skruvar fast har ej hittat några som passar.

Jag har en Corsair H60 Hydro Series CPU Kylare.

Permalänk
Medlem

jag har sådana skruvar

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solding:

jag har sådana skruvar

Vet du vart man kan köpa skruvarna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Butch3r:

Vet du vart man kan köpa skruvarna?

Det är 6-32 x 1-1/4 tums skruvar du ska ha. Amerikansk UNC gänga 6-32 längd cirka 30mm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Butch3r:

Vet du vart man kan köpa skruvarna?

www.aquatunning.se eller www.frozencpu.com har

EDIT: jag kan skicka 4st skruvar till dig om du vill? mot fraktkostanden
så slipper du lägga en beställing på enbart 4 skruvar!

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Det är 6-32 x 1-1/4 tums skruvar du ska ha. Amerikansk UNC gänga 6-32 längd cirka 30mm.

Vad är det för slags skruvar om man ska skaffa en Scythe 120mm Ultra Kaze Fan, 3000rpm?
http://www.inet.se/produkt/6308648/scythe-120mm-ultra-kaze-fa...

Bredd 120 mm
Höjd 120 mm
Djup 38 mm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Butch3r:

Vad är det för slags skruvar om man ska skaffa en Scythe 120mm Ultra Kaze Fan, 3000rpm?
http://www.inet.se/produkt/6308648/scythe-120mm-ultra-kaze-fa...

Bredd 120 mm
Höjd 120 mm
Djup 38 mm

Runt 40-45mm längd. Kolla dock noggrant att skruven inte tar i kylflänsarna om du använder en 45mm skruv, den kan möjligtvis vara lite för lång. Vet inte om det finns i exakt dessa längder heller.

Permalänk
Medlem

Ebay finns det hur mycket 6-32 som helst, i alla olika längder. Annars så finns ju alltid Sivert's skruv om du bor i Stockholm

Permalänk
Medlem

Söker dessa skruvar i Malmö. Någon som vet var man kan inskaffa dessa?

MVH

Permalänk
Skrivet av Orlaw:

Söker dessa skruvar i Malmö. Någon som vet var man kan inskaffa dessa?

MVH

Jag köpte en låda på Swedol i Malmö med typ 200 skruv för 30kr eller nått när jag letade skruv för snart 2 år sen.

Skrivet av Marcusk:

Det är 6-32 x 1-1/4 tums skruvar du ska ha. Amerikansk UNC gänga 6-32 längd cirka 30mm.

Inte alls säkert tyvärr, beror på märe på radiatorn om det är 6-32 skruv eller m3 skruv (och det skulle inte förvåna mig om det finns fler alternativ). Är m3 30mm till min ena rad nämligen och 6-32 x 1-1/4 till den andra.

Skrivet av Butch3r:

Vad är det för slags skruvar om man ska skaffa en Scythe 120mm Ultra Kaze Fan, 3000rpm?
http://www.inet.se/produkt/6308648/scythe-120mm-ultra-kaze-fa...

Bredd 120 mm
Höjd 120 mm
Djup 38 mm

Till en "normal" 25mm tjock fläkt använder man 30mm eller 1-1/4" (motsvarar ~32mm) skruv. Så du bör använda 45mm eller 1-3/4" skruv till dessa tjockare fläktar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Jag köpte en låda på Swedol i Malmö med typ 200 skruv för 30kr eller nått när jag letade skruv för snart 2 år sen.

Inte alls säkert tyvärr, beror på märe på radiatorn om det är 6-32 skruv eller m3 skruv (och det skulle inte förvåna mig om det finns fler alternativ). Är m3 30mm till min ena rad nämligen och 6-32 x 1-1/4 till den andra.

Till en "normal" 25mm tjock fläkt använder man 30mm eller 1-1/4" (motsvarar ~32mm) skruv. Så du bör använda 45mm eller 1-3/4" skruv till dessa tjockare fläktar.

Om man kör 15mm tjocka fläktar då? tunna varianterna, och radiator, då ska jag ha kortare skruv? vilka?

Permalänk
Medlem

hur får jag tag i extra skruv till denna: MASTERLIQUID ML120L V2 RGB?

@Butch3r: behöver 4 extra skriv för att kunna montera en extra fläkt på andra sidan radiatorn, är visst specialskruv? någon som har och kan avvara? har ej swish,internetbank eller bankid