Frågor inför köp av Nintendo Wii
Hej alla konsollnördar!
En färsking inom konsollvärlden behöver lite råd från er då jag jag nu står i valet och kvalet om jag ska köpa min första konsoll eller inte.
Den som jag har funderingar på att köpa är ett Nintendo Wii. Detta då den gått ner väldigt mycket i pris och då jag, när det gäller konsoller, är mest lockad av nintendos titlar så som super mario och zelda. En annan viktig faktor är att min sambo även fångat intresse för dessa spel och det vore givetvis trevligt att kunna börja spela lite spel tillsammans.
Min fundering gäller det faktum att den nya nintendokonsollen står för portarna och vad som kommer att hända med nintendo wii när denna släpps.
Kommer nya spel till Wii U att kunna spelas på Wii?
Kommer det fortfarande att komma nya spel till den gamla Wii?
Min gisning på båda dessa frågor är nej men det vore bra med lite input från dem som har mer vetskap om hur det fungerar med konsoller än vad jag har.
Min största fundering är egentligen om det fortfarande kommer att gå att få tag i Wii spel efter att Wii U kommit? Då jag inte kommer att ha råd eller tid att inhandla de spel jag vill ha innan Wii U släpps.
Kommer support till gamla Wii fortfarande finnas? Här tänker jag exempelvis på Wii shoppen.
Detta kanske är väldigt självklara frågor men jag är som sagt ny i konsollvärlden och vet inte riktigt hur det fungerar. Jag har sökt runt på internet men hittar ingen info som rör mina frågor. Kan även tillägga att jag inte är intresserad av den nya Wii U då jag inte vill lägga ut så mycket pengar.
tack på förhand!