Satte ihop en ny burk. Eller ja, byrre MB och satte i en Samsung 830. So far so good. Går in i bios och ändrar så det bootas från WIN7 dvd:n. Kommer fram till installation. Står att jag inte kan installera Win7 på min HD eftersom mina komponenter inte är kompatibla eller vad det nu stod? Märkligt. Den kände typ inte igen, men i bios hittas allt.
Ok tänker jag. Fortsätter och kör en installation på SSD:n ändå. Bingbadaboom datorn startar om jag leds in i bios ändrar till load default settings eftersom installation kraschade. Fortsätter, win7 installeras, installerar alla uppdateringar och drivisar allt frid och fröjd. Testar att optimera SSD i samsung SSD magician men får felmeddelande.
Jahaja. Startar om går in i bios. Ser där att det bootas från windows boot manager, konstigt tänker jag, ändrar i bootordning, sätter SSD först. Boom, fastnar i installation av win7, uppdaterar står det. Hänger sig. Sliter mitt hår. Reset och in i bios ändrar tillbaka till boot manager. Allt startar som vanligt och flyter på. Vad är det som händer? Finns det någon som kan hjälpa mig...... Blir helt knäckt på detta...