Google Chrome VS Safari till mac?

Permalänk
Medlem

Google Chrome VS Safari till mac?

Hej!

Jag undrar om google chrome är bättre än Safari till mac och varför det är det?

Är google chrome till mac snabbare än Safari och är det lika säkert som Safari när det gäller virus, samt trojaner?

Permalänk

Jag använder själv chrome till min mac tycker den känns bättre än safari men jag har ingen aning vilken som är snabbast

Permalänk
Medlem

okej, tack för svaret, men man kan undra om chrome är lika säkert mot trojaner och virus till ens mac som Safari är

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haxk:

okej, tack för svaret, men man kan undra om chrome är lika säkert mot trojaner och virus till ens mac som Safari är

Virus, ingen aning. Svårt att svara på då det inte finns några virus (än?).
Om det kommer ett virus riktat specifikt mot Safari eller Chrome så blir ju den andra browsern i det ögonblicket "säkrare". Men men, onödigt att sitta här och hitta på scenarion.

Trojanerna skulle jag säga att dem är lika "säkra" mot då de oftast är riktade mot köttbiten framför tangentbordet. "Vill" du installera trojanen så kommer browsern inte göra någon skillnad.

Permalänk
Medlem

tack för svaret. Jag ska prova google chrome till mac:en

Permalänk

Både Chrome och Safari bygger på Webkit, så de borde vara rätt lika i renderingshastighet. Möjligen är Chrome lite snabbare, fast inte så värst mycket.

Visa signatur

It´s-a me! Mario!

Permalänk
Avstängd

En webläsare är inte bättre än det man själv känner sig bekväm med

Visa signatur

I am no more human then you are, I see my reflection as I look at you

Permalänk
Medlem
Skrivet av thomas67lundberg:

Både Chrome och Safari bygger på Webkit, så de borde vara rätt lika i renderingshastighet. Möjligen är Chrome lite snabbare, fast inte så värst mycket.

Dagens websidor är nog mer beroende på javascript motorn än layout motorn för att 'starta' (och ännu viktigare, 'hantera') websidor.

Permalänk
Medlem

Skulle säga Chrome faktiskt. Har själv en del problem med flash och youtube videor som hänger sig och hackar med Safari. Men inte alls med Chrome.

Ja, senaste uppdateringarna installerade osv.

Permalänk
Medlem

Skulle säga Chrome faktiskt, men jag använder ändå Safari på grund av att jag tilltalas av dess utseende och att jag kan synkronisera bokmärken och läslistan mellan min MacBook, iPhone samt stationära dator.

Dock anser jag att valet av webbläsare i mångt och mycket bygger på tycke och smak.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF