Har haft lite problem med datorn sedan en liten olycka hände och en fläktvinge på processorkylaren gått sönder och datorn har funkat men det har låtit som f*n från processorkylaren... tillslut har ddatorn slutat funka , har lyckats någon enstaka gång att få igång datorn men inte nu....Jag har bytt ut processorkylaren och datorn vill fortfarande inte fungera... Skärmen startar ej! Tangentbordet lyser ej, Baksidan av musen lyser dock! och så testade jag att sätta i usbladdaren till mobilen och det funkar också, har läst runt lite här vad det kan vara för fel, kan det vara processorn som blivit överhettad av något slag eller kan det också vara nätagget?
jag och en kompis lyckades starta datorn igår och då registrerades bara mitt ena ramminnet så stängde av den och bytte plats och skulle testa att stoppa i andra grafikkortet och då startade den inte igen, och hårddiskarna startar inte heller... så har jag fått tips om att det är processorn eller moderkortet men det är inte helt lätt att veta. så märkte jag idag när jag startade datorn att moderkortet blinkade 4gånger (Jag har testat att bara köra med ett ram-minne och bytt plats men inget händer) har också testat att dra upp batteriet från moderkortet men de vill inte funka ändå!
Tacksam för alla svar! ///Themattias
(datorn är inte mer än någon månad gammal)
Processor : AMD FX-4170 4C 4.2G 12M AM3+ 125W (Nya kylaren : Cooler Master TX3 EVO)
Minne : Corsair 8GB (KIT) DDR3 [INET] 1600MHz/1.5V/XMS3
Burk : Kab ATX CM Elite 334U
PSU : PSU Fractal Design 400W Integra/400W
Moderkort : MK MSI 970A-G46 Socket AM3+, 970, ATX
Hårddisk : Green Caviar 2TB
Grafikkort : XFX Radeon HD6870 1024MB