Permalänk
Medlem
Skrivet av krushy:

Och här har vi det mina damer och herrar "gettoungen" som klagar på polisen och säger att dom inte gör ett skit.

Hur mycket erfarenhet har du av polisyrket? Dom är mycket upptagna och hinner inte göra alla uppgifter på 10 sekunder så vänta och se, när du växer upp så märker du nog att det alltid är bra att ha poliser!

Polisen slänger det mesta i papperskorgen. Har väl varit inblandad med polis runt 10ggr. Ingenting har hänt. "Förundersökningen har lagts ner"

Permalänk
Medlem

Om ni kunde träffas för att "skriva över abonnemanget" till henne varför gjorde ni inte upp hela affären på plats direkt dvs att hon betalade dig kontant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Nej nu vart det helt plötsligt tyst från din sida?

Ursäkta att jag inte har tid att hänga på SWEC hela kvällarna men erfarenheten jag har av poliser är att min bästa vänns far är en polis, han utbilder sig själv till polis, min farbror är polis och jag känner ganska många poliser genom det hållet. Jag själv har också anmält saker då och då för att sedan bli häpen av hur mycket dom jobbar med vad man anmält men nu är inte ALLA poliser dom bästa.

Vissa prioriterar vilken ordning dom ska göra allt i och jag har sätt hur utmattade min farbror och hans kolegor blir genom vissa tider, andra tider kan dom nästan ha energi för ett trippel pass istället för b ara 1

Menade inte att hoppa på dig eller sätta en stämpel på att du har gel osv alla får ju tycka olika men jag tycker att det är fel att säga att dom inte gör något när dom kanske är underbemannade.

Visa signatur

PC [ I7 3770K 3.5 GHz OC 4.6 GHz | 2 x Gigabyte Geforce GTX 680 2048 MB GDDR5 OC 1137MHz |16 GB DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 MHz | Switch 810 | SSD 80 GB | SSD 2 X 120 GB | Western 2 T | MSI Z77A-S01 | Power 750 Watt | Logitech G510 | Logitech G35 | R.A.T. 7 | Razer goliathus | Speakers Andersson HomeCinema surround system | LG 42 " Full HD tv ]
Laptop [ MSI GE70 2OE | Samsung 27'' S27B550V LED | Logitech Performance Mouse MX ]

Permalänk
Medlem

Hur vet du att hon haft sönder skärmen? Och är du så godtrogen (korkad) att ge henne telefonen utan pengar så kan du gott betala en ny..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: P67A-GD65 B3, CPU: intel i5 2500k, GPU: Saphire 280x vapor-x, Minnen: 8 GB Corsair Vengeance 1600 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Om ni kunde träffas för att "skriva över abonnemanget" till henne varför gjorde ni inte upp hela affären på plats direkt dvs att hon betalade dig kontant.

Jag tog inte betalat för telefonen då jag bara ville bli av med abbonemanget och du har heller inte läst tråden så sluta stör med onödiga kommentarer.

Skrivet av Schdefan:

Hur vet du att hon haft sönder skärmen? Och är du så godtrogen (korkad) att ge henne telefonen utan pengar så kan du gott betala en ny..

Du som heller inte läst tråden kan lägga ner dina onödiga kommentarer eftersom det du säger inte har något som helst med att göra vad som faktiskt har hänt.

Fuck vad jag hatar personer som ska vara så jävla snabba på att kommentera men som inte vet vad det handlar om. LÄGG AV

EDIT: Moderator jag ber lås tråden, jag klarar inte av alla ******** som aldrig kan läsa vad tråden handlar om och istället ger kommentarer på vad någon annan tror har hänt.

Synd att man inte kunde ta bort sin användare för det finns knappt någon vettig människa att diskutera med här.

Forever logged off.

Permalänk

Utan att verka vara en fanboy så är android bättre på det eller nja igentligen appen som finns till, glömt det men blev av med min för ett tag sedan och iom den hade kontakt med nätet så kunde jag installera en app som kallas "Plan B" via play och på så sätt spåra den.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem

Det stora mysteriet i historien, är hur trådskaparen vet att telefonen blivit skadad av den som stulit/lånat den.
Som så många andra redan skrivit, gör en polisanmälan om du känner att du inte har gjort något felaktigt.

Visa signatur

XFX 500W, ASUS P5K-E/WIFI-AP, E6600@3,0GHz, Corsair PC6400 XMS2 XTREME 3GB, XFX HD7870
"Elementet är helt orelevant, ta i chassiet. Det är chassiet och delarna i som du vill ha samma laddning som, för jag antar att du inte ska bygga element? " - elklazor 2014

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av P!ngv!N:

Jag tog inte betalat för telefonen då jag bara ville bli av med abbonemanget och du har heller inte läst tråden så sluta stör med onödiga kommentarer.

Du som heller inte läst tråden kan lägga ner dina onödiga kommentarer eftersom det du säger inte har något som helst med att göra vad som faktiskt har hänt.

Fuck vad jag hatar personer som ska vara så jävla snabba på att kommentera men som inte vet vad det handlar om. LÄGG AV

EDIT: Moderator jag ber lås tråden, jag klarar inte av alla ******** som aldrig kan läsa vad tråden handlar om och istället ger kommentarer på vad någon annan tror har hänt.

Synd att man inte kunde ta bort sin användare för det finns knappt någon vettig människa att diskutera med här.

Forever logged off.

men HUR (!!!!) vet du att telefonen är skadad och att personen som stulit den har tappat den?

Skrivet av Johan^junior:

Det stora mysteriet i historien, är hur trådskaparen vet att telefonen blivit skadad av den som stulit/lånat den.
Som så många andra redan skrivit, gör en polisanmälan om du känner att du inte har gjort något felaktigt.

Instämmer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av P!ngv!N:

Forever logged off.

Lol

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tcntad:

Nej, i senare IOS ingår det, min brorsas iPhone 4 har den appen inbyggd redan.
Ett konto krävs ja såklart.

Till en början (innan iCloud kom) var man tvungen att ha en iPhone 4 för att kunna regga Hitta Min iPhone, men appen måste du fortfarande hämta här http://itunes.apple.com/se/app/hitta-min-iphone/id376101648?m...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flux69:

Till en början (innan iCloud kom) var man tvungen att ha en iPhone 4 för att kunna regga Hitta Min iPhone, men appen måste du fortfarande hämta här http://itunes.apple.com/se/app/hitta-min-iphone/id376101648?m...

Nej, det är den du använder för att spåra andra prylar. Det går även att göra i en webbläsare via icloud.com. Den behöver inte vara installerad för att din telefon ska kunna spåras. Det har varit inbyggt i iOS sedan version fyra punkt nånting.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Perc:

Nej, det är den du använder för att spåra andra prylar. Det går även att göra i en webbläsare via icloud.com. Den behöver inte vara installerad för att din telefon ska kunna spåras. Det har varit inbyggt i iOS sedan version fyra punkt nånting.

Lustigt att jag fick lov att installera den på min iPhone 4S då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flux69:

Lustigt att jag fick lov att installera den på min iPhone 4S då

Inställningar > Platstjänster, men kolla "Hitta min iPhone" finns där!
Appen använder du för att hitta andra, inte för att DU ska spåras.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LeVvE:

Inställningar > Platstjänster, men kolla "Hitta min iPhone" finns där!
Appen använder du för att hitta andra, inte för att DU ska spåras.

Vet exakt var det ligger i inställningar och slog på det där det första jag gjorde på både denna och min förra, var fortfarande tvungen att installera appen, datorn vägrade hitta den annars när jag loggade in från den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flux69:

Vet exakt var det ligger i inställningar och slog på det där det första jag gjorde på både denna och min förra, var fortfarande tvungen att installera appen, datorn vägrade hitta den annars när jag loggade in från den

Då gjorde du fortfarande fel

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LeVvE:

Då gjorde du fortfarande fel

Och hur exakt gör man fel?

Om som du skrev så har det funnits sedan iOS 4 (iOS 4.2 om man är riktigt petig), men här är instruktionerna på hur man skulle göra då:

"Spärra och spåra
Om du har en Iphone kan du via Apples Mobile Me-abonnemang ladda ner en applikation som heter Find My Iphone. Den styrs antingen genom Mobile Me:s webbgränssnitt eller via en annan telefon som har appen installerad. I den kan du inte bara låsa telefonen med en låskod (om du hade glömt att aktivera det tidigare) utan också ta bort allt innehåll i telefonen, och dessutom spåra den med gps. Dessutom kan du skicka meddelanden till telefonen, vilket är bra om du har tappat den och en (förhoppningsvis) ärlig upphittare vill ringa och berätta var den är.

Tyvärr finns det inte så många fler sådana lösningar för Iphone. Och det kostar pengar att ha ett Mobile Me-abonnemang, närmare bestämt 733 kronor 79 euro per år. Detta gäller dock inte för iOS 4.2 och senare, då appen är gratis att ladda ner och använda.

Installera:
Teckna ett Mobile Me-konto på www.me.com. Det är gratis att prova i 60 dagar, efter det kostar det cirka 730 kr per år (79 euro/år). Installera sedan appen som finns på Itunes Store. Därefter aktiverar du Hitta min Iphone via telefonens inställningar. "

Som du ser så skulle man även då in med appen i telefon

Permalänk
Sötast
Skrivet av P!ngv!N:

Forever logged off.

Alltså fan vad fel man kan ha för sig egentligen.

Jag hade själv riktigt fel när jag såg denna trådstarten. Jag antog att absolut inget positivt skulle kunna komma ur en sån här tråd, men så fel jag hade

Permalänk
Avstängd
Skrivet av DAoG:

Polisen slänger det mesta i papperskorgen. Har väl varit inblandad med polis runt 10ggr. Ingenting har hänt. "Förundersökningen har lagts ner"

Håller med...när jag bodde hemma för ett antal år sedan.. så kom det en jävla massa uteliggare runt 10st som trodde att min mors hur var ett sånt härbärge...vi ringde polisen och det polisen sa när jag kom fram ''vi har andra viktigare saker för oss'' ni får klara er själva...Klick'

Så det var tur att luffarna inte var aggressivare än vad dom redan var :O...

Sen efter ett tag senare hade vi en massa små (16-18år) utlänningar med hundar och mopeder mystiska affärer höllt dom på med...sålde hundar och vespor..ringde polisen....dom sa ''vi kommer snart'' Ingen polis anlände överhuvudtaget :P...

Svenska polisen är värdelös!

Jag och min sambo och min bror skulle testa hur ''bra'' vår svenska polisstyrka är! så jag och min bror låtsades att överfalla min sambo och brottade ner henne till marken när en polispatrull körde på vägen..dom stannade inte...Dom tutade inte ens :O...sjukt

Skit poliser...Och detta betalar man skatt för..

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

det här får mig direkt att tänka på http://www.idg.se/2.1085/1.401108
Du kan ju göra en anmälan för sakens skull men ändå försöka lösa det själv vid sidan om då det antagligen kommer gå mycket snabbare..

Visa signatur

"as with all Debian release names, Sid takes its name from a ToyStory character. In the movie, Sid is the kid next door who breaks his toys and makes nasty creatures of them."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johan^junior:

Antingen har/hade TS något fuffens för sig, eller så var det bara affären sjukt ogenomtänkt och han skäms nu över hur pinsamt allt blev. För många frågor så han blir arg.

Skrivet av P!ngv!N:

Vad menas?
Säljer man sitt egna abonnemang? Vill man bli av med sitt abonnemang så säljer man väl inte det till någon, och sedan blir upprörd över att de ringer på det (enligt trådskaparen ringde hon för 1500+ SEK ). Och vad hindrar en från att ta betalt på en gång, är det så viktigt att bara bli av med det och hoppas man får pengarna senare...

Mycket märkligt, synd att det verkar som att vi inte kommer få svar av trådskaparen.

Permalänk
Medlem

Jag skulle ha tagit kontakt med personen. Om du då inte får ersättning eller tillbaka din mobil och pengar så skulle jag ha gjort en polisanmälan.

Men jag vet att polisen inte alltid får beslagta mobilder hur som helst, läste om någon som hade live (Find my iPhone) igång och han visste vart personen bodde men polisen fick inte gå in och hämta iPaden.

Så om då polisen inte kan göra något så skulle jag posta all information du har på personen på nättet. Så personen iaf får ett helvete och kanske lämnar tillbaka allt den vägen

Något som du bör fixa dram är din iPhones UDID. Det finns sparat på datorn du kopplat in din iPhone i. Kolla hur du hittar det på youtube.

ditt UDID kan du ha som bevis.. det är ett unikt nummer som alla iPhones har.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Skrivet av krushy:

Ursäkta att jag inte har tid att hänga på SWEC hela kvällarna men erfarenheten jag har av poliser är att min bästa vänns far är en polis, han utbilder sig själv till polis, min farbror är polis och jag känner ganska många poliser genom det hållet. Jag själv har också anmält saker då och då för att sedan bli häpen av hur mycket dom jobbar med vad man anmält men nu är inte ALLA poliser dom bästa.

Vissa prioriterar vilken ordning dom ska göra allt i och jag har sätt hur utmattade min farbror och hans kolegor blir genom vissa tider, andra tider kan dom nästan ha energi för ett trippel pass istället för b ara 1

Menade inte att hoppa på dig eller sätta en stämpel på att du har gel osv alla får ju tycka olika men jag tycker att det är fel att säga att dom inte gör något när dom kanske är underbemannade.

Fast ingen här har ju någonsin sagt att polisen i allmänhet inte gör sitt jobb. Men att polisen på det stora hela inte är mycket att räkna med när det handlar om småskaliga bedrägerier, framförallt vid näthandel är ett faktum. Det är inte åsikt, det är inget som är fött från något hat mot dem, det är så det är. Sedan om det handlar om att det är svårt att bevisa eller att dom är underbemannade har inte med saken att göra, det enda som han sa var att polisen med största sannolikhet inte kommer att lösa detta åt honom, vilket är sant, såvida det inte rör sig om betydligt större belopp, vilket för det mesta är när summorna av alla bedrägerier börjar närma sig 6-siffrigt.

Permalänk
Moderator
Moderator

*tråd låst*

"Ur led är tiden.", lika ur spår är denna underliga tråd.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers