Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Ny jobbmobil. iOS, Android eller WP? Hur ska jag tänka?

Permalänk

Ny jobbmobil. iOS, Android eller WP? Hur ska jag tänka?

Inom ett par veckor byter jag jobb och det känns rätt säkert att jag kommer att få en ny smartphone i nya tjänsten. Om jag får möjlighet att påverka valet av telefon undrar jag lite hur jag ska tänka, vad som är bra att tänka på och vad man bör undvika. Det känns bäst att vara förberedd om man får valet att påverka och vara med och välja.

Hittills har jag haft Android-telefoner i jobbet. Har avverkat Icecream Sandwich, Jellydude, glasspinne och pirog och allt vad versionerna heter mellan 2-4. Android har i mitt tycke försämrats enormt på batteriprestanda och i versionshöjningen har jag heller inte sett några direkta funktionsförbättringar. Tycker operativet blivit segare, telefonerna (Samsung Galaxy SII och Galaxy S+) hänger sig oftare, appar krashar och nätet försvinner. Jag gillar den mer öppna marknaden för appar men å andra sidan kan man ju få ner lite vad som helst i telefonen.

+ Öppenhet och möjlghet att pilla själv
- Instabil i mitt tycke

Frun har en iPhone 4S som hon (och även på ett hörn jag) är sjukt nöjd med. Den passar henne perfekt då den bara fungerar och fungerar och levererar. Bra utformning, ligger bra i handen, touchskärmen svarar som den ska och där den ska. Däremot är ju marknaden för appar lite stramare (iaf de appar jag använder) och fler användbara appar kostar som annars är gratis på Android. Gränssnittet är enkelt och telefonen är lätt att använda. Däremot finns det inte så mycket inställningar att påilla och tweka på.

+ Stabil, levererar!
- Tråkig, inget tweakande av betydelse

Och så över till Windows Phone. Här saknar jag helt erfarenhet men är väldigt spänd på vad WP har att erbjuda. Tilläggas bör också att jag är en tokig Xbxo 360-nörd och gillar faktumet att man kan koppla ihop Windows Phonen med sitt XBL account. Har förstått det som att WP mest riktar sig till företagsmarkanaden och att utbudet i MArketplace är lite tunt. Men bara så lände de appar man gillar finns i någon form så får man vara nöjd, eller? Behöver man verkligen 23 olika Maps eller 12 olika versioner av Mediaspelare? Det jag är nyfiken på mest är hur "inloggningen" på WP fungerar. Jag har ju Microsoftkonton för jobbsysten, privata syften och Xbxo 360. Självfallet vill jag inte att dessa konton ska blandas! Jag vill kunna "logga in" på telefonen med ett jobbkonto eller dylikt, koppla min personliga SkyDrive och Hotmail till telefonen och till sist ha appa som integrerar med min Xbox LIVE-prenumeration vid sidan av. Är då detta möjligt? Med Google account och Apple ID så var det ju lite "allt eller inget". Att sammanfoga mina personliga och spelrelaterade Microsoftkonton är inte möjligt. Jag har byggt upp dem individuellt under en lång tid och vill ha det så, men fortfarande kunna accessa båda kontonas innehåll samtidigt på en Windows Phne.

Det jag är ute efter är med en smartphone oavsett märke och modell är att kunna lyssna på ljudböcker och se serier/filmer på telefonen och att apparna kommer ihåg var jag var sist (bookmarks). Det brukar de medföljade apparna inte alltid kunna. PDF-böcker är också önskvärt. Vem som gjort appen är inte avgörande bara den fungerar. Musik är intressant med, men både på Android och iOS så duger standardspelarna gott. Familjen har en iPad utan 3G så internetdelning är nästan ett måste. Läste att WP skulle få en Firmware update som skulle lösa den frågan på Lumia-lurarna. Det är väl främst Lumia 800, eller 900 för den delen, som är intressantats för mig.

Hoppas någon kan tipsa mig lite hur man kan tänka, komma med matnyttig information eller ställa lite kluriga frågor som får en att tänka till. När man väl valt sin telefon lär man ju vara fast med den ett par år framöver. Då är det viktigt att man tänkt till innan och att telefonen uppfyller alla de önskemål man har.

Visa signatur

Growing old is ineviteble - growing up is optional

Permalänk
Medlem

Om du får en ny smartphone i tjänsten är det väl skitsamma?
Du får förmodligen den som alla andra på arbetet har väl? Så det inte är strul med sync osv.

Det låter inte så smart i mina öron att hålla på med privata saker på jobb-mobil.

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Samsung Odyssey Neo G8 4K 240Hz. MONITOR:2 Xiaomi Mi 34" 3440x1440 144Hz. Tv:3 Samsung 48" 3D. Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SCORPIUS:

Om du får en ny smartphone i tjänsten är det väl skitsamma?
Du får förmodligen den som alla andra på arbetet har väl? Så det inte är strul med sync osv.

Det låter inte så smart i mina öron att hålla på med privata saker på jobb-mobil.

Precis, vilken telefon man får i jobb är väldigt svårt att påverka om man inte sitter i ledande position och det är strikt förbjudet att hålla på med privata saker på sin jobbmobil

Permalänk

Jag kommer att jobba på en IT-avdelning så det finns högst troligt möjlighet att påverka. Mobilmiljön är redan blandad och det saknas policy för vilken telefon man får. Och nu vet jag inte om det var en hypotes eller ett påstående men nej, det är inte förbjudet att göra privata saker på en jobbmobil och jag ser inte varför det skulle vara det.

Kan också tillägga att jag har ingen egen telefon då jag fick använda min förra arbetsgivares mobiltelefon helt fritt.

Så det jag egentligen var ute efter var hur man kan jämföra de olika telefonoperativens olika styrkor och svagheter.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Android. Kort och gott kan du ju göra allt som en iPhone kan.. och mycket mer. Skulle du ha turen att få typ en Samsung Galaxy S3 så är det bara att gratulera.

http://www.youtube.com/watch?annotation_id=annotation_25982&f...

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk

Se frågan istället då som att jag ska köpa en egen ny telefon och undrar hur man kan tänka för att få ut det mesta av köpet.

När det kommer till WP är jag intresserad av att kunna blanda olika Microsoftskontons innehåll i samma telefon utan att behöva logga in och ut hela tiden. T.ex. privar Hotmail och funktioner från ett separat Xbox Live konto.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag kan rekommendera wp.
Är på mobil så orkar inte skriva varför men finns andra trådar här om dwr
Men tycker att du borde vänta på wp8 i så fall då nuvarande mobiler inte kommer få det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av erikom:

Android. Kort och gott kan du ju göra allt som en iPhone kan.. och mycket mer. Skulle du ha turen att få typ en Samsung Galaxy S3 så är det bara att gratulera.

Meningslöst att länka ett youtube klipp.

Permalänk
Medlem

jag tycker att du ska väntat in windows phone 8 om du inte har bråttom med att skaffa en ny.

Permalänk
Inaktiv

Jag tycker att du ska välja WP8 eller Android. Inte WP7.5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bennystreetracer:

Meningslöst att slänga ut en sån kommentar utan att kolla igenom klippen. Flera stycken har efter att ha sett klippen sagt att deras nästa köp blir androidtelefoner istället för iPhone som de använt senaste tiden. Den visar tydligt skillnaderna mellan Android och iOS.

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Medlem
Skrivet av newbiekenobi:

Jag kommer att jobba på en IT-avdelning så det finns högst troligt möjlighet att påverka. Mobilmiljön är redan blandad och det saknas policy för vilken telefon man får. Och nu vet jag inte om det var en hypotes eller ett påstående men nej, det är inte förbjudet att göra privata saker på en jobbmobil och jag ser inte varför det skulle vara det.

Kan också tillägga att jag har ingen egen telefon då jag fick använda min förra arbetsgivares mobiltelefon helt fritt.

Så det jag egentligen var ute efter var hur man kan jämföra de olika telefonoperativens olika styrkor och svagheter.

Okey, det är din tråd så vi utgår ifrån att du får använda den hur som.

Av vad du beskriver så tror jag inte du blir helt nöjd med vad du än väljer.
Jag har själv en Xperia Arc med android och har aldrig haft dom problemen du nämner.
Men då det kan förekomma och kanske förekommer mindre? på En Iphone så varför inte ta en sådan?
Är dom så stabila som sägs så är det att föredra för en mobil som används i arbetet då tillförlitlighet är ett måste.
Då det faktiskt är en mobil som du ska ha till till arbete så får ju det prioriteras.

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Samsung Odyssey Neo G8 4K 240Hz. MONITOR:2 Xiaomi Mi 34" 3440x1440 144Hz. Tv:3 Samsung 48" 3D. Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Okey, det är din tråd så vi utgår ifrån att du får använda den hur som.

Av vad du beskriver så tror jag inte du blir helt nöjd med vad du än väljer.
Jag har själv en Xperia Arc med android och har aldrig haft dom problemen du nämner.
Men då det kan förekomma och kanske förekommer mindre? på En Iphone så varför inte ta en sådan?
Är dom så stabila som sägs så är det att föredra för en mobil som används i arbetet då tillförlitlighet är ett måste.
Då det faktiskt är en mobil som du ska ha till till arbete så får ju det prioriteras.

Förstår inte vad ni menar med att iPhone är mer stabila än Android. Vet inte hur länge sedan det var jag senast hade en app-krasch på min Android. Samtidigt så är 3.5" på en iPhone inte mycket yta att använda sig av när det gäller arbetssyfte.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av erikom:

Förstår inte vad ni menar med att iPhone är mer stabila än Android. Vet inte hur länge sedan det var jag senast hade en app-krasch på min Android. Samtidigt så är 3.5" på en iPhone inte mycket yta att använda sig av när det gäller arbetssyfte.

Tester visade att iPhone hade fler app-krachar än Android så allt det med stabilitet åtminstonde när det gäller appar är skitsnack konstigt nog iom hur dem låser in allt.
4.1 tillåter ju 60 istället för annars 30fps så mobilen blir betydligt snabbare, enda anledningen att ha Iphone är app utbudet och status, ev några program men ska det verkligen avgöra allt? upp till var och en ju men att säga Iphone är stabilare är skitsnack, app utbudet till Android ökar och apparna blir bättre då dem till skillnad ifrån PC uppdateras väldigt ofta/ överhuvudtaget.

echx har antingen haft otur eller så skriker det placebo över hela tråd inlägget.

Edit: Gillar man Iphone för UI så finns det till Android med så det faller bort (Espier launcher)

Edit: WP lämnar jag utanför då jag inte har använt en.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Avstängd
Skrivet av erikom:

Ja, du kan klocka den så den får ÄNNU mera hastighet att inte använda och intala dig själv att den går mycket snabbare och du kan ringa utomlands mycket snabbare eller prata klart med den du ringer så fort att du hinner lägga på innan han har hört allt klart....förstår inte detta värdelösa arrgument att man kan göra mer med en android än med en iPhone, det man kan göra mer med dem är bara saker som helt saknar betydelse för en telefon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flux69:

Ja, du kan klocka den så den får ÄNNU mera hastighet att inte använda och intala dig själv att den går mycket snabbare och du kan ringa utomlands mycket snabbare eller prata klart med den du ringer så fort att du hinner lägga på innan han har hört allt klart....förstår inte detta värdelösa arrgument att man kan göra mer med en android än med en iPhone, det man kan göra mer med dem är bara saker som helt saknar betydelse för en telefon

Vilket helt... värdelöst svar

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av erikom:

Vilket helt... värdelöst svar

Precis lika värdelöst svar som det värdelösa argument du gav till varför Android är bättre...så som du svarade på att det är bättre så är det bättre för att alla andra säger att det är bättre men ingen av dem vet varför det är så, men de har hört andra säga så

Permalänk
Medlem

Jag har haft en Nokia, iPhone 4, Android och nu iPhone 4s som jobbtelefon. Om jag skulle byta idag hade det blivit en iPhone igen. Allt finns och fungerar från början.

Skit i att den du upplever den som tråkig, du är på jobbet för att arbeta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flux69:

Precis lika värdelöst svar som det värdelösa argument du gav till varför Android är bättre...så som du svarade på att det är bättre så är det bättre för att alla andra säger att det är bättre men ingen av dem vet varför det är så, men de har hört andra säga så

- Widgets
- Flash
- Möjlighet att byta batteri och minneskort
- Möjligheter att byta utseende
- Överlägsna notifications
- Mycket bättre delningslaternativ (share)
- Möjlighet att kolla hela ditt filsystem
- Apparna i operativsystemet samspelar och integrerar överlag mycket bättre med varandra.

Vad är det som inte är bättre? Är det jag nämnde "saker som helt saknar betydelse för en telefon" ?
Det där är bara en kort lista på saker som kom upp i mitt huvud just nu. Kan bidra med fler exempel om du inte är nöjd

Kom med något konkret istället för:

"det är bättre så är det bättre för att alla andra säger att det är bättre men ingen av dem vet varför det är så, men de har hört andra säga så" Du har ju ingenting att tillföra.

Om jag ska rekommendera TS en mobil för både jobb och privatbruk så är det Samsung Galaxy 3 som gäller. Har testat den flera gånger och den är sinnessjukt bra. Även perfekt storlek i mitt tycke då jag anser iPhone som för liten. Vill TS verkligen vill hålla sig till iPhone så vänta på 5:an och se om den har mer att erbjuda än 4s.

Orkar inte diskutera med någon som inte rabblar upp annat än massa strunt som inte tillför någon fakta.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det känns som om du ligger lite lagom till i tid. Nya Windowsmobiler och WP8 är på väg.
Apple har ju Ios 6 och Iphone 5 på väg ut.
På Android sidan börjar ju bl.a Note 2 och Razr HD närma sig release. Som om du har tid så vänta lite på det jag nämnt. Det mesta händer nu i september.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Skrivet av Flux69:

Men det han säger är sant? räcker ju, annars kan du läsa mitt inlägg över hans om du nu ska vara sån.

Edit: Såg erikom hade gjort ett nytt inlägg.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bennystreetracer:

Det är faktiskt 5 bra klipp där.

Permalänk

Olika mail-konton fungerar hur bra som helst på WP7.5, jag har 5 skilda e-post konton, ett jobbkonto och 4 privata varav 2 är "länkade" i samma inkorg. PDF fungerar bra via Adobe Reader appen. Officepaketet följer med telefonen. Finns 2 skilda musikspelar appar från början, Nokia Music och Zune player, Nokias har ju gratis musik i "radiokanaler" och i Zune kan man kolla på film och videoklipp. Och såvitt jag vet så kan man bara ha ett konto i taget på SkydriveAppen, men jag tror man kunde komma åt Skydrive via IE i WP. Det bästa är ju att pilla på en Lumia(eller annan WP7 för den delen) för att veta hur det fungerar.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5950x, 64Gb Ram, 2*1Tb Nvme, RX 6700 XT Red Dragon (placeholder)
Server: AMD Ryzen 5 1600 @3,80Ghz, HD7950, 16Gb ddr4, 256Gb NVME M.2 + 2Tb HDD*3, Nexus PSU RX-7000

Permalänk
Medlem

Har haft ios, android och wp. Måste säga att Windows Phone var jag galet nöjd med. Men vänta tills wp 8 kommer.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av erikom:

- Widgets
- Flash
- Möjlighet att byta batteri och minneskort
- Möjligheter att byta utseende
- Överlägsna notifications
- Mycket bättre delningslaternativ (share)
- Möjlighet att kolla hela ditt filsystem
- Apparna i operativsystemet samspelar och integrerar överlag mycket bättre med varandra.

-Flash...inget man saknar, absolut inte på en jobbmobil och det är bara föråldrat och även begravt för mobiler.
-Du byter mobil innan du byter batteri, för den delen är det inga problem att byta batteri själv på en iPhone 4/4S utan att det påverkar garantin, på 3G/3GS var det annat, minneskort helt värdelöst, seg läsning/skrivning till jämfört med att ha allt integrerat.
-Byta utseende är ju jätte viktigt att kunna göra, framför allt när det är en jobbmobil.
-Hur överlägsna notifications det är kan diskuteras, innan Apple införde det så fungerade de helt förkastligt med ingen möjlighet att få dem när man var inne i andra appar eller kunna välja vilka appar man ville ha dem ifrån, de kan ha ändrat det nu.
-Delningsalternativ kommer via bluetooth med iOS6.
-Av vilken anledning skulle man behöva kolla filsystemet, det är en mobil och sakerna man använder ligger samlade.
-Apparna till iOS håller högre kvalité och utbudet är mycket bredare, de integrerar väldigt bra i den med

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flux69:

-Flash...inget man saknar, absolut inte på en jobbmobil och det är bara föråldrat och även begravt för mobiler.
-Du byter mobil innan du byter batteri, för den delen är det inga problem att byta batteri själv på en iPhone 4/4S utan att det påverkar garantin, på 3G/3GS var det annat, minneskort helt värdelöst, seg läsning/skrivning till jämfört med att ha allt integrerat.
-Byta utseende är ju jätte viktigt att kunna göra, framför allt när det är en jobbmobil.
-Hur överlägsna notifications det är kan diskuteras, innan Apple införde det så fungerade de helt förkastligt med ingen möjlighet att få dem när man var inne i andra appar eller kunna välja vilka appar man ville ha dem ifrån, de kan ha ändrat det nu.
-Av vilken anledning skulle man behöva kolla filsystemet, det är en mobil och sakerna man använder ligger samlade.
-Apparna till iOS håller högre kvalité och utbudet är mycket bredare, de integrerar väldigt bra i den med

Det är dina åsikter som alla kanske inte delar med dig, jag föredrar android pga. B.la. ovanstående punkter. Men jag förstår folk som vill ha ios, Det är simpelt. Det är fråga om tycke och smak.

Men skulle rekommendera ts att kolla på Windows phone. Tycker det är ett underbart system. Det kommer nog aldrig riktigt hota android då wp är också relativt låst, men från ios kan de nog ta en del användare ifrån när folk har fått upp ögonen för det.
köpte en budget wp telefon (lumia 610) till min far i present, till min förvåning flöt allt på lika perfekt som min Lumia 800. Det tycker jag är imponerande, då har man skapat ett bra system.
Där ligger både android och ios ljusår efter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av thexps:

Det är dina åsikter som alla kanske inte delar med dig, jag föredrar android pga. B.la. ovanstående punkter. Men jag förstår folk som vill ha ios, Det är simpelt. Det är fråga om tycke och smak.

Men skulle rekommendera ts att kolla på Windows phone. Tycker det är ett underbart system. Det kommer nog aldrig riktigt hota android då wp är också relativt låst, men från ios kan de nog ta en del användare ifrån när folk har fått upp ögonen för det.
köpte en budget wp telefon (lumia 610) till min far i present, till min förvåning flöt allt på lika perfekt som min Lumia 800. Det tycker jag är imponerande, då har man skapat ett bra system.
Där ligger både android och ios ljusår efter.

Android ligger efter där, inte iOS, Apple och MS tänker rätt lika där, något som Google borde ta efter, Apple vet exakt vilken hårdvara de har att anpassa sin mjukvara till då de gör båda, MS vet hur de måste göra för att optimera sin mjukvara då de har krav på hårvarutillverkaren vad deras lurar ska klara av för att de ska få använda WP, där har Nokia fördel tack vara sitt samarbete med MS sedan många år tillbaka, Google däremot har inga krav om något med sin mjukvara som inte är anpassat till något system, de skickar ut lite kod till olika hårdvarutillverkare som alla gör sina egna saker till detta OS så det blir lätt lagg och andra små problem, men den hängivna Android skaran vägrar erkänna att det laggar TROTS att t.o.m Google säger att det är ett problem som de hoppas ska lösa i.o.m Android 4.1, men det är bara vad de hoppas, inte vad de garanterar då olika tillverkare fortfarande kör med sina egna gränssnitt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flux69:

Android ligger efter där, inte iOS, Apple och MS tänker rätt lika där, något som Google borde ta efter, Apple vet exakt vilken hårdvara de har att anpassa sin mjukvara till då de gör båda, MS vet hur de måste göra för att optimera sin mjukvara då de har krav på hårvarutillverkaren vad deras lurar ska klara av för att de ska få använda WP, där har Nokia fördel tack vara sitt samarbete med MS sedan många år tillbaka, Google däremot har inga krav om något med sin mjukvara som inte är anpassat till något system, de skickar ut lite kod till olika hårdvarutillverkare som alla gör sina egna saker till detta OS så det blir lätt lagg och andra små problem, men den hängivna Android skaran vägrar erkänna att det laggar TROTS att t.o.m Google säger att det är ett problem som de hoppas ska lösa i.o.m Android 4.1, men det är bara vad de hoppas, inte vad de garanterar då olika tillverkare fortfarande kör med sina egna gränssnitt

Håller med dig till viss del, ios är inte riktigt där. Har använt vänner iphone 3gs och tycker inte det flyter på riktigt bra.
Men åt andra sidan har wp inte så gamla enheter än så man vet ju inte hur det blir iframtid.
Kör själv med en htc One x som är en utav de kraftigaste android telefonerna på marknaden och jag älskar den verkligen, men och köra den med original rom, nej tack! Laggigt! Vilket är riktigt dåligt för en av som nyaste android telefonerna. Men jag gillar att pilla med custom roms så de gör mig inget.
Och nu när jag kör med custom rom flyter allt på så jäkla bra!

Har dock hört mycket positivt om kommande jelly bean, mycket av lagget försvinner förhoppningvis.
Så det ska blir mycket intressant och följa de olika systemen nu när det är så mycket på gång för alla parter, iaf jelly bean för android och Windows phone 8, vet inte vad ios har på G.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flux69:

Det märks att du inte har använt en "riktig" smartphone..
Använder en Galaxy Note privat och har precis fått en ny jobbmobil med WP 7.5 och att WP saknar flash är en stor nackdel.
Att ha minneskort är lika snabbt som internt och är en stor fördel då man ska byta ut musiken eller filmer, 20-30gb tar tid med kabel, ett minneskort stoppar man i usbläsaren och det tar minuter i stället för timmar.
Om man är van med android så kan det bli en teknisk antiklimax om man börjar anväda WP7.5, ett steg tillbaka i utvecklingen.
Jag håller med om att det där "flytet" finns men vadå? bläddra några fula fyrkanter eller gå in i menyn... suck
Synk mot jobbmail funkar bra men det kommer mail mitt i natten så då sänker jag väl bara volymen för notifikeringar men NEJ det gåt inte? finns bara en volym till alla signaler..
Skulle skicka över några bilder och andra filer via blåtand från noten, men det gick inte..
Lägger väl en mp3 låt som ringsignal.. det gick inte heller...
Koppla in med usb så man kan kopiera över filer med datorn via utforskaren.. det gick inte.. endast via krångligt zune..
Har försökt att via wifi komma åt datorns utdelade mappar och har inte lyckats.. ej heller dlna mot nya platt-tvn vill fungera..
Med mera med mera... WP7.5 för mig är ett steg bakåt 3år i tiden till före min gamla omnia HD med symbian.. men det "flyter" suck
Varför sukta efter operativ som kommer när android finns idag? har inte så stor erfarenhet av ios men jag tror det kan jämföras med WP...
Tillägger att apparna i play butiken håller samma kvalite då de som släpps i ios även släpps till android bara det att alla journalister och bloggare kör ios och de verkar ha skygglappar på när det gäller att skriva om kvalitets appar i android, tex. feber.se verkar ha som sport att visa de enklaste fulaste andoid apparna..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flux69:

Här har vi ett tydligt exempel på en Fanboy som gör allt för att försvara sin iPhone trots att deras iOS ligger LÅNGT efter Android.

"-Av vilken anledning skulle man behöva kolla filsystemet, det är en mobil och sakerna man använder ligger samlade." - Ursäkta men f*n va korkad

Går inte att diskutera med dig pojk.
Jag pallar inte förklara mer om allt jag menar är bättre för det enda du gör är att komma med svaga ursäkter till att iOS visst är på samma nivå som Android. Titta alla av de fem youtubeklippen så förstår du vad jag menar. Inte bara jag som påstått i den här tråden att det är bra klipp.

Visa signatur