Hårddisken hittas inte längre, SSD fungerar

Permalänk
Medlem

Om du har köpt en färdig dator, hör med återförsäljaren om förfarande, hör även efter om det är okej att byta kablage till hårddisken, det är mer än en gång som en satakabel ställt till med spratt genom att slumpmässigt tappa kontakten med ett lagringsmedium.

Visa signatur

XFX 500W, ASUS P5K-E/WIFI-AP, E6600@3,0GHz, Corsair PC6400 XMS2 XTREME 3GB, XFX HD7870
"Elementet är helt orelevant, ta i chassiet. Det är chassiet och delarna i som du vill ha samma laddning som, för jag antar att du inte ska bygga element? " - elklazor 2014

Permalänk
Medlem

Kontakta CDONs support och förklara problemet.
Formulera dig väl så slipper du skicka femtio-elva mail fram och tillbaka.
Inget. omg min hårddisk hittas inte. vad ska jag göra?!?!?1
Försök istället förklara allt som du provat, när problemet uppstod osv.

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Googlade moderkortet och får fram en bild http://article.techlabs.by/img/article/33332/MSI_H77MA_G43_ge...
Längst ner till höger finns 2 vita kontakter, skulle tro 6Gb/s på dom.
Själv skulle jag bara ha SSD disken på vita, hd och dvd på svarta som troligtvis är 3Gb/s enligt spec.
Vet inte om det spelar någon roll men kanske gör någon skillnad att ha dom på olika "kontroller"...
En annan sak. Är du inloggad som administratör eller har olika användare med olika rättigheter, om det nu gör att du inte får tillgång till hd?

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av str0mback:

Förlåt, missade när han sade det.
Kan inte heller hitta det nu på efterhand, när sades detta?

(OS installeras ofta på SSD's när det är möjligt att göra så)

Steam var installerat där och funkade plötsligt inte.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Aorus X570 Elite | AMD 5900x | MSI Radeon RX 6800

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av john1080:

Hej,

När jag startade min dator precis så kunde inte jag gå in på steam. Jag skulle gå in på min hårddisk och kolla men då så märkte jag att min dator inte kunde hitta hårddisken!!!!

Jag ber er! Snälla kan någon hjälpa mig?

Hälsningar John

"Jag ber er!!!! Snälla! Jag behöver hjälp!! " uppfyller absolut inte §3.1 i våra regler, om tydliga rubriker, eller hur?

Du har nyligen blivit tillsagd (via PM) om dåliga och otydliga rubriker, ändå skapar du en likadan igen. Inte bra. Detta är sista tillsägelsen innan hårdare tag.

*Trådrubrik redigerad*

PS. Använd redigera istället för att skriva flera inlägg efter varandra. Du kan också använda citera flera om du ska svara på flera frågor. Jag slog samman ett antal dubbelinlägg.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Vilken bra och informativ tråd! Både namnet och beskrivningen!
Ser dessutom att det enda du gör på forumet är att skriva frågor när du "fuckat up" nånting?
Tycker du borde lärt dej att ge vettig information åtminstone.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dark_Widget:

Vilken bra och informativ tråd! Både namnet och beskrivningen!
Ser dessutom att det enda du gör på forumet är att skriva frågor när du "fuckat up" nånting?
Tycker du borde lärt dej att ge vettig information åtminstone.

Som du ser i tråden så har många redan påpekat både rubrik och beskrivning av problemet, förstår inte poängen med att hacka på grabben ännu mer.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av KKay:

Som du ser i tråden så har många redan påpekat både rubrik och beskrivning av problemet, förstår inte poängen med att hacka på grabben ännu mer.

Såg ej det. Dock som jag påpekar så är det här 15de-20de tråden han lägger upp.
Tvivlar på att han inte blivit "hackad på" förut, med andra ord så går ju budskapet ej fram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

"Jag ber er!!!! Snälla! Jag behöver hjälp!! " uppfyller absolut inte §3.1 i våra regler, om tydliga rubriker, eller hur?

Du har nyligen blivit tillsagd (via PM) om dåliga och otydliga rubriker, ändå skapar du en likadan igen. Inte bra. Detta är sista tillsägelsen innan hårdare tag.

*Trådrubrik redigerad*

PS. Använd redigera istället för att skriva flera inlägg efter varandra. Du kan också använda citera flera om du ska svara på flera frågor. Jag slog samman ett antal dubbelinlägg.

Förlåt mig! Tack för att du fixade det!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mattoys:

Tja om hans disken finns med i bios, vilket OS han kör.

Okej, om vi säger såhär.
Vad hade du sagt om de va linux?
Vad hade du sagt om de va windows?

Permalänk
Medlem

Jag köpte också en liknande dator (Einride) från CDON och hade problem med att hårddisken inte syntes. Skrev en tråd om det här, kanske det kan hjälpa: http://www.sweclockers.com/forum/61-stationara-datorer-suppor...

Den har fungerat bra efter att jag gjorde felkontroll på den, så kanske det löste problemet.

Om du installerade Steam på SSDn så kanske det inte är så smart om du har asmånga spel, för SSDn har inte så mycket plats. Jag gjorde det misstaget först, men jag har den på andra disken nu.

Visa signatur

Chassi: en låda | CPU: i femma | Ram: 16 gib | Moderkort: jag vet inte | Hårddisk: några tusen gig och en SSD | Grafikkort: GTX 670 | Strömgrej: PSU