Permalänk
Medlem

Vi har "tyvärr" telia VDSL, haft krångel med hastigheten, men förra hösten kopplade dom om oss till rätt station, från en som är 1km bort, till en som är 150m bort, nu funkar det utmärkt.
har 32,18Mbit/s ned och 11,95Mbit/s upp och 14ms i ping, på ett 12-30Mbit/ner 10 upp abbonnemang.

Det var tal om att dra ner fiber, med tyvärr kunde telia inte garantera att vi skulle få bättre hastigheter och svarstid

men för att vara lite on.t. jag skulle aldrig väja ADSL framför fiber, dels för priset som brukar vara billigare om man har det nedgrävt och hastigheten, Det hade varit fint att kunna dela filer lite snabbare ibland

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

Insåg nu att tråden hade nära 3½ år på nacken, men what a hell...fin bump
Upload påverkar inte din download och är ju ex skönt om man laddar upp en massa videor ex och har en egen youtubekanal, egen hemsida eller liknande.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Fiber hade varit drömmen att få där jag bor, jag kan inte ens få ADSL med högre hastighet än 0,5 megabit nedströms. Därför har jag valt ett äldre Telenor 3G abonnemang med fri surf för att kunna använda internet på ett normalt sätt. Jag har 24 mbit ner och 4 mbit upp enligt bredbandskollen.se

Visa signatur

AMD 3700x, 1700 GB SSD, 18 TB HDD, 32 GB RAM, MSI RTX3070, Dubbla Blueray brännare.