Projekt Ms Raven Hunt
Jaha, då var mitt lilla projekt klart. Det har tagit lång tid och skälen till det är många. Dock väljer jag att inte precisera dem här. Istället vill jag berätta lite om detta bygge och dess bakgrund.
För att berätta historien från början så hände det att jag fick taga hand om en något äldre dator, närmare bestämt en Compaq Presario ur 8000 serien. Denna dator fungerade inte men jag tänkte att det nog skulle gå bra att byta ut komponenterna. Stärkt av tanken skruvades allting isär och hårdvaran lades undan i en låda. Datorchassit slipades dock och ett fönster togs upp i den löstagbara sidopanelen. Här skedde också projektets riktigt stora tankevurpa eftersom fönstret gjordes alldeles för stort med följden att snabblåsningen till hårddisk och optiska enheter inte kunde användas. Ett misstag vilket jag dock inte lät mig påverkas av. Istället funderade jag över ett tema till projektet och eftersom jag funnit en trevlig figur på nätet så utgick jag därifrån. Detta förklarar också projektets namn. Den ursprungliga planen var att använda gamla delar jag hade liggande men jag lyckades, trots ovärderlig hjälp från olika håll, inte finna något passande moderkort. När jag dessutom misslyckades med installationen av ett normalstort nätaggregat var planen definitivt död och jag köpte på mig ytterliggare en Compaq Presario ur 8000 serien. Detta visade sig vara en vinst eftersom jag nu fick tillgång till något vassare hårdvara.
Hårddisk ingick inte i köpet av datorn så jag offrade en gammal med Windows ME. Det var ju inget jag ville spara på. Enheten fungerar ännu men den har nu varit med i cirka 10 å så jag håller ögonen på den. Jag kan lite fort nämna övrig hårdvara men lägger inte upp någon bild på den. CPU: Intel Pentium 4 2.80 GHz. RAM: 2x256 MB, 333 MHz. Grafik: Okänt ATI. Minnet är lite svagt men det fungerar tillfredsställande väl. Får se hur jag löser detta senare.
Ja, det var allt. Ber om ursäkt för all texten men jag älskar att skriva. Ni kan ju kommentera och betygsätta om ni vill. Jag menar, det vore trevligt om ni ville göra det alltså. Och har ni frågor så svarar jag gärna på dem. Nog textat, nu kommer bilder.
I'd tell you a chemistry joke... But all the good ones Argone