Jag ville gärna ha ett chassi där man kan kombinera vattenkylning med möjlighet att lätt byta komponenter som dessutom kan hålla till i en garderob. Då familj och arbete lämnar sparsamt med tid över gäller det att vara lite kreativ och att inte ställa alltför höga krav på byggkvalitet.
I källarförrådet fanns sedan länge ett par överflödig skohyllor i förzinkad plåt. Hyllorna var också perforerade med ett antal relativt stora hål. Möjligheten att dra slang och montera radiatorställ m.m. fritt var stora så jag skissade/testade lite och gick sedan loss med vinkelslip och borrmaskin.
Efter några arbetskvartar här och där bjuder jag nu på slutresultatet - ingen skönhet och kanske inte heller någon perfekt lösning, men för tillfället är jag nöjd - Komponenterna är ganska utdaterade och innan jag uppgraderar kommer jag inte förbättra "Skohyllan" utöver att ordna en fläkt som blåser på moderkortets flänsar/RAM.
Edit: GPU ligger stabilt på 33 grader utan volthöjning och det känns nästan som att det är lite för klent/strömsnålt för blocket. Kan säkert sticka iväg lite med furmark, men i den här setupen fungerar VGA-kylningen mycket bra.
Exakt kärntemperatur på Bulldozer verkar svår att få, men det är uppenbart nu att även CPU-blocket sitter bra - när belastningen går ned efter att Prime avslutas sjunker temperaturen omkring 20 grader på ett par sekunder (4,1Ghz 1,27V (Turbo och C&Q avstängda).
Det enda kvarstående problemet nu är moderkortets VRM-kylning (som blir brännhet ganska snabbt i prime) där jag antingen måste montera en fläkt som blåser rakt ned, alternativ konstruera någon form av kåpa som riktar luftströmmen.
Vattenkylt IKEA Skoställ - Ghettomod