Rainmeter, Simply Nova, Mail plug-in/väder plug-in

Permalänk
Medlem

Rainmeter, Simply Nova, Mail plug-in/väder plug-in

har haft Novasev's Simply Nova skin på Rainmeter ett tag nu men stör mig på att varken väder plug-in eller mail plug-in funkar korrekt. Plug-in för väder visar för vad vädret är någonstans i USA. Mail-grejen funkar bara inte då jag inte helt vet vad som ska skrivas i .txt filen.

Själva skinnet

Dock så har jag två Gmail adresser som jag använder. Om jag skriver in e-mail 1 i rainmeter och är inloggad på mail 2 på chrome. Kommer jag då in på mail 1?
Tack på förhand.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

du får hitta en kod för platsen du bor på. http://www.weather.com/ bara skriv in vart du bor i sökfältet och sen ska du se din kod i adressen.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilWord:

du får hitta en kod för platsen du bor på. http://www.weather.com/ bara skriv in vart du bor i sökfältet och sen ska du se din kod i adressen.

Har försökt, men det funkar bara inte. Resultated blir bara: N/A

Permalänk
Medlem

Fungerade för mig. Det du ska kopiera från weather.com är det sista biten i urlet, tex:
En sökning på Stockholm ger

kopiera

SWXX0031

klistra in under WeatherCodeLocation

WeatherCodeLocation=SWXX0031

ändra även WeatherUnit

WeatherUnit=m

så får du grader i Celsius

Gmail:
I text filen finns det två rader

Username=; Password=;

exempel

Username=;^fel@gmail.com Password=;^fel123

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem
Skrivet av zarnexx:

Fungerade för mig. Det du ska kopiera från weather.com är det sista biten i urlet, tex:
En sökning på Stockholm ger

kopiera

SWXX0031

klistra in under WeatherCodeLocation

WeatherCodeLocation=SWXX0031

ändra även WeatherUnit

WeatherUnit=m

så får du grader i Celsius

Gmail:
I text filen finns det två rader

Username=; Password=;

exempel

Username=;^fel@gmail.com Password=;^fel123

Tackar! Grejen är dock att när jag klickar så jag ska komma till Gmail. Så kommer jag in på det acc som jag senast var inloggad på, i detta fall ett annat e-mail. Skulle jag vara utloggad så kommer jag bara till inloggnings-skärmen :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av ^fel:

Tackar! Grejen är dock att när jag klickar så jag ska komma till Gmail. Så kommer jag in på det acc som jag senast var inloggad på, i detta fall ett annat e-mail. Skulle jag vara utloggad så kommer jag bara till inloggnings-skärmen :/

Det går nog tyvärr inte att göra något åt. Du kan ju alltid koppla dina två konton till varandra så att du snabbt kan växla mellan dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murer:

Det går nog tyvärr inte att göra något åt. Du kan ju alltid koppla dina två konton till varandra så att du snabbt kan växla mellan dem.

Hur går det till?

Permalänk
Medlem

När du är inloggad på ditt konto kan du klicka på ditt namn uppe i högra hörnet, sedan klickar du på "Lägg till konto".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murer:

När du är inloggad på ditt konto kan du klicka på ditt namn uppe i högra hörnet, sedan klickar du på "Lägg till konto".

Tackar tackar!