Battlefield 3 crashar från start

Permalänk

Battlefield 3 crashar från start

Hej! Det är nämligen så här att När man startar spelet så krashar det precis innan det ska ens starta.
Jag vet också dessutom att det inte felet på filen jag har utan den fungerar hur bra som helst på andra datorer, men jag förstår inte vad det är man kan göra för att få det här att funka???

Så här ser det ut

Spec:
-Asus P5B Deluxe mobo
-Q6600 Core 2 quad @ 2.4ghz
-Ati HD4870
-4GB ram (3GB används)
-Corsair 620w
-1TB Hitachi hdd
-OS Windows 7 Ultimate 32bit

Permalänk

Det här verka vara fel ställe, kan någon mod flytta tråden till rätta stället?

Permalänk
Medlem

Har du prövat att gojsa lite med kompatibilitet?
Vilka ljuddrivrutiner har du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fahmi1991:

Hej! Det är nämligen så här att När man startar spelet så krashar det precis innan det ska ens starta.
Jag vet också dessutom att det inte felet på filen jag har utan den fungerar hur bra som helst på andra datorer, men jag förstår inte vad det är man kan göra för att få det här att funka???

Så här ser det ut
http://forumbilder.se/images/383201215003P6ffb.jpg

Spec:
-Asus P5B Deluxe mobo
-Q6600 Core 2 quad @ 2.4ghz
-Ati HD4870
-4GB ram (3GB används)
-Corsair 620w
-1TB Hitachi hdd
-OS Windows 7 Ultimate 32bit

Har du provat starta filen som admin?

Visa signatur

Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz | Asus P8Z77-V PRO |
Samsung SSD Basic 830-Series 256GB | Intel Core i7 3770K 3,5Ghz |
Asus Xonar Essence STX | Noctua NH-U9B SE2 | Antec Performance One P280 | Corsair HX 850W 80+ Gold Modulär | MSI GTX 770

Permalänk
Medlem

Google brukar ju vara en bra kompis i de här lägena. Bland annat kunde man hitta den här sidan, kanske kan vara nåt
http://www.youtube.com/watch?v=91-COH7N9zw

Visa signatur

Dator1: Core i7 9700k | RTX 2080 | Asus z390-f | 16gb DDR4 3200 | 2 x 500gb ssd | RM 750x
Dator2: Core i7 6700k | MSI GTX1080 8gb | 2x8gb DDR4 2100mhz | 850 EVO 500gb | Corsair CS550W | Fractal D R3 | 3tb samsung lagring
Dator3: Core i5 4690k | ASUS GTX1070 8gb | 2x8gb DDR3 2400mhz | 850 EVO 500gb | Corsair CS550W | mini itx node 304

Permalänk
Medlem

Mitt BF3 kraschade hela tiden tillsammans med mitt 4870x2 och 32 bit Win7. Jag kom in i spelet vid kanske var 20:e försök men blev utkastad inom ett par sekunder.

Jag fick det att fungera ok genom att göra följande:

http://www.evga.com/forums/tm.aspx?m=1337896&mpage=1

Med exakt samma hårdvara och Win7 64 bit fungerade det helt smärtfritt. Jag la ner otaliga timmar på att felsöka...

Efter byte till Win7 64 bit kan jag räkna BF3-krascher på min ena hand (oavsett om jag spelat med nuvarande GTX 660 eller med tidigare 4870x2, 560ti eller 6950.

Jag vet inte om detta är applicerbart på ditt problem.

/Erik

Permalänk
Skrivet av Funkish:

Har du prövat att gojsa lite med kompatibilitet?
Vilka ljuddrivrutiner har du?

Ja, jag har provat alla möjliga kompatibiliteterna och jag har uppdaterat alla drivrutinerna. Men inget av det hjälpte :/

Skrivet av NoPaiN^:

Har du provat starta filen som admin?

Yes, men det hjälpte förståss inte heller :/

Skrivet av meandra:

Google brukar ju vara en bra kompis i de här lägena. Bland annat kunde man hitta den här sidan, kanske kan vara nåt
http://www.youtube.com/watch?v=91-COH7N9zw

Det är väl klart att jag har kollat google, inte för att jag fick någon napp, men nej, det här är inte mitt problem. Det här är en sak man ska göra oavsett, alltså gör man inte det så startar inte spelet oavsett från vilken dator, jag kan inte heller se spelet i regedit, det är något annat och jag vill inte formatera om datorn till en annan OS, tror ni det finns något annat man kan göra som kan lösa det här?

Permalänk
Skrivet av Erik:

Mitt BF3 kraschade hela tiden tillsammans med mitt 4870x2 och 32 bit Win7. Jag kom in i spelet vid kanske var 20:e försök men blev utkastad inom ett par sekunder.

Jag fick det att fungera ok genom att göra följande:

http://www.evga.com/forums/tm.aspx?m=1337896&mpage=1

Med exakt samma hårdvara och Win7 64 bit fungerade det helt smärtfritt. Jag la ner otaliga timmar på att felsöka...

Efter byte till Win7 64 bit kan jag räkna BF3-krascher på min ena hand (oavsett om jag spelat med nuvarande GTX 660 eller med tidigare 4870x2, 560ti eller 6950.

Jag vet inte om detta är applicerbart på ditt problem.

/Erik

Det är inte samma problem som jag har, grejen är att i mitt fall så startar inte spelet ens även om jag försöker 10000000ggr, jag har dessutom provat det du nämnde utan resultat. Så är det någon här som vet vad man kan göra för att få det att funka? :/

Permalänk
Medlem

Det är den nya PB updateringen som ställer till det.
http://battlelog.battlefield.com/bf3/forum/threadview/2832654...

Visa signatur

- Det var inte bättre förr, det var bara roligare.

Permalänk
Skrivet av 100mbit:

Det är den nya PB updateringen som ställer till det.
http://battlelog.battlefield.com/bf3/forum/threadview/2832654...

Jag har inte uppdaterat något, dessutom är det vanliga singelplayer jag försöker starta och inte någon server eller liknande. Så vad kan man göra förutom att jag vet att jag kommer det att funka om omformaterar datorn till en annan OS, för att spelet fungerar hur bra som helst på vilken annans dator som helst. Vad finns det liksom och göra för att lura datorn och tro sig vara något annat operativ förutom det jag redan har provat?

Permalänk
Medlem

Punkbuster påverkar även Campain läget hur konstigt det än kan låta så om det är nått med pb går det inte att köra singelplayer heller.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Funkar inte för mig heller..jäkla skit. Hoppas dom löser det snart, ja som precis köpt armored kill å idag va enda kvällen den här veckan som jag har tid att spela. Kul liv.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

September 26th:

For players who are getting the message that "BF3 stopped working", we are aware of the issue and are working on fixes. We will update our channels as soon as we have more information.

Så dom har problem med det just nu, jag själv har inte problemet dock.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

Ska va fixat nu: "For players who are getting the message that "BF3 stopped working" after having run PBsetup during the past few days: please run PBsetup again. PB server module v1.862 fixes the problem."

Bara att uppdatera punkbuster. Ska prova när jag kommer hem

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar

Permalänk

Har provat nu att uppdatera till det senaste PB, men det funkar fortfarande inte :/

Permalänk
Medlem

Ominstallation av BF3?

Permalänk
Medlem

Ni ska deleta pbsv.dll som finns i PB mappen i bf3 då funkar det

Visa signatur

Permalänk
Medlem

fick idag att dom känner till problemet och jobbar på att lösa det

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5950X MSI MPG X570 GAMING PRO CARBON WIFI ,ASUS DUAL RTX 2080 Ti OC
Allt i custom loop

Permalänk

Funkar fortfarande inte, oavsett vad man än har gjor t :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fahmi1991:

Funkar fortfarande inte, oavsett vad man än har gjor t :/

Har du kört pbsetup igen? Funkade för mig nu iaf Älskar Armored kill!

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Har du kört pbsetup igen? Funkade för mig nu iaf Älskar Armored kill!

Ja, jag har gjort i princip allt man kan tänkas göra tror jag? :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fahmi1991:

Ja, jag har gjort i princip allt man kan tänkas göra tror jag? :/

Provat att reparera bf3 installationen i Origin?

Visa signatur

Permalänk

Har fortfarande problem fast jag uppdaterat till senaste punkbuster. Inte första gången BF3 har problem med PB....

Visa signatur

"Pain is temporary, Glory is forever"

"Om man klonar en sjörövare, får man då en piratkopia?"

Permalänk
Skrivet av Da´Russian Stallion:

Provat att reparera bf3 installationen i Origin?

Jag har ominstallerat spelet kanske 5-6 gånger i olika platser osv, så om det skulle vara något fel så borde det ha "reparerats" ändå, så jag förstår inte vad man kan göra mer än så här, förmodligen är det ju något i mitt OS som säger ifrån till just det här spelet just för att spelet fungerar i andra datorer eller tänker jag fel?

Permalänk

Jag mena vad kan felet vara om spelet fungerar på andra datorer men inte på min, utan på min så får jag det här felmeddelandet? Jag har provat ALLT ja precis ALLT förutom att omformatera datorn till ett annat OS, vilket jag inte vill.....

Permalänk

Har samma fel som TS.

Spelat bf3 utan problem sen launch.

I fredags så bara sådär utan att jag gjort någonting så startar spelet inte, tryck på join server, tänker....., spelet kommer upp instantly kommer windows poppup och säger att battlefield 3 har slutat fungerat.

Har googlat och provat lite olika saker funkar inte, har även installerat om bf3 hjälper inte häller.

Nästa tror jag blir att ominstallera windows för har gjort allt annat uppdaterat drivrutiner o.s.v. men hjälper inte.

Visa signatur

Ryzen 7800x3D | Corsair H100i V2 | 48 GB DDR5 Corsair VENGEANCE | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | Predator 34" 180hz IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround Racing rig

Permalänk

Nu har jag ny installerat windows på datorn och formaterat om alla mina hårdiskar så finns inget kvar av gamla filer alls!.

Och det funkar fortfarande inte.......

http://imageshack.us/a/img99/1663/asdasdasdaasd.png
Måste vara en bugg i origin eller bf3 för jag har gjort allt man kan göra, patchat spelet, reparerat spelet, patchat pb, alla drivrutiner är nyaste.

Visa signatur

Ryzen 7800x3D | Corsair H100i V2 | 48 GB DDR5 Corsair VENGEANCE | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | Predator 34" 180hz IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround Racing rig

Permalänk

Hittade felet YEY
1: Check your Documents>Battlefield 3>settings folder for a file named PROF_SAVE_body

2: If it is 0KB, your copy is corrupted and must be replaced. Cloud copy is most likely corrupted as well.

3: Download a good copy of the file either from a friend or online (be careful where you download)

4: Replace the old file

5: When prompted by Origin, use your local data rather than cloud data

Gjorde det dära så funkar det, verkar som att molndatan som är sparad i origin för dina battlefield 3 inställningar är corupt så när du startar spelet så crashar det, om du tar dina sparade filer från deras server när du har deletat din då får du samma fel igen och om man väljer att den ska ta dina lokala, efter som du deletade dom, så gör han nya och spelet startar..

Visa signatur