SweClockers drop!

Hur Begränsad kommer man bli av en AMD Trinity's Processorkraft i spel?

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo

Hur Begränsad kommer man bli av en AMD Trinity's Processorkraft i spel?

Tjo Kära SweC medlemmar!

Nu är det så att bruden har börjat lira en jäkla massa spel och man får aldrig ha datorn för sig själv.

Tanken har länge dragit åt att bygga sig en mITX burk för lite allt möjligt (förutom lagring ofc).

Jag vill supporta AMD och har länge varit sugen på att skaffa mig en Trinity/llano prolle för detta. (Finns inte några AM3+ moderkort till mITX och detta är självklart en bidragande faktor).

Tanken är att klämma in en av de lite bättre Trinity som kommer på socket FM2 och ett 560ti/660/660ti alt. 7850/7870 lite beroende på vad jag känner för.

Nvidia på grafikkortet för att PhyX på en trinity prolle tror jag kommer gå åt skogen.

Tanken är dock, hur limiterad kommer processorkraften i en trinity vara för att lira spel? Även BF3 men mest lite lättare spel som TF2 och andra lite lättare strategi spel så som FTL, de tidigare Totalwar spelen etc.

Kommer jag bli limiterad överhuvudtaget? Dagens processorer är ju 2-3år före grafikkorten.

Jag tänker mig en 4x trinity som består av två Piledriver kärnor som lite av en Dual-Core med en inverterad HT, 4Fysiska kärnor men bara 2trådar med full bandbredd.

Borde väl räcka för de flesta spelen förutom typ BF3 på 64 x spelare Armoured Kill?

Alla typer av Fanboys som skriker intel/AMD/Nvidia utan att kunna motivera undanbes.
Kolla min signatur till varför. (Vill prova andra laget)

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Tjo Kära SweC medlemmar!

Nu är det så att bruden har börjat lira en jäkla massa spel och man får aldrig ha datorn för sig själv.

Tanken har länge dragit åt att bygga sig en mITX burk för lite allt möjligt (förutom lagring ofc).

Jag vill supporta AMD och har länge varit sugen på att skaffa mig en Trinity/llano prolle för detta. (Finns inte några AM3+ moderkort till mITX och detta är självklart en bidragande faktor).

Tanken är att klämma in en av de lite bättre Trinity som kommer på socket FM2 och ett 560ti/660/660ti alt. 7850/7870 lite beroende på vad jag känner för.

Nvidia på grafikkortet för att PhyX på en trinity prolle tror jag kommer gå åt skogen.

Tanken är dock, hur limiterad kommer processorkraften i en trinity vara för att lira spel? Även BF3 men mest lite lättare spel som TF2 och andra lite lättare strategi spel så som FTL, de tidigare Totalwar spelen etc.

Kommer jag bli limiterad överhuvudtaget? Dagens processorer är ju 2-3år före grafikkorten.

Jag tänker mig en 4x trinity som består av två Piledriver kärnor som lite av en Dual-Core med en inverterad HT, 4Fysiska kärnor men bara 2trådar med full bandbredd.

Borde väl räcka för de flesta spelen förutom typ BF3 på 64 x spelare Armoured Kill?

Alla typer av Fanboys som skriker intel/AMD/Nvidia utan att kunna motivera undanbes.
Kolla min signatur till varför. (Vill prova andra laget)

Jag skulle säga att det räcker då det till större del beror på vilket grafikkort till spel i dagens läge.
sitter själv på en gammal Q6600 @ 3.4ghz och tycker inte ens det är nödvändigt att uppgradera då det inte ger mig såpass stor märkbar skillnad.

Så jag tror du kommer klara dig utmärkt på Trinity och dess processorkraft till alla spel med ett bra grafikkort.

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem

Dom kan fortfarande jämföras med i3 serien till Intel. Så ok, men ingen wow. Den är bara 5% snabbare än bulldozer.
Man köper trinity på grund av den, någorlunda ok GPU. Om du ska ha dedikerad GPU, så väljer du något annat tycker jag.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av zeleni:

Dom kan fortfarande jämföras med i3 serien till Intel. Så ok, men ingen wow. Den är bara 5% snabbare än bulldozer.
Man köper trinity på grund av den, någorlunda ok GPU. Om du ska ha dedikerad GPU, så väljer du något annat tycker jag.

Kunde man slänga in en FX processor i en mITX så fine ^^ Dock jäkligt varmt.
Annars är det väl i3 3220 och i5 3450/3470 som man har sneglat på lite för ett mITX.

Edit:
Kollade precis SweC utförliga recension.

Och man känner sig ju lite kluven just nu...

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin