windows 7 eller 8?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gardinen:

Jag kör Windows 8 på mitt Asus moderkort, och det funkar väldigt bra.

Klart det finns buggar i första utgåvan osv, men att jämföra det med Vista går inte tycker jag.

Och Startmenyn... varför saknar man den? Vad har man den till?

Va har man startmenyn till? ja.. allt?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av lolight:

Jag anser nog att MS rent affärsmässigt har gjort helt rätt. De har dock varit lite stressade och det märks på vissa ställen. MS har en tradition av att missa trender i branschen, att vara sent ute helt enkelt. Därför blir det alltid panik hos dem när de inser att de håller på att bli från åkta. De jobbar nu för fullt mot plattor och telefoner. Och att deras produkter ska vara helt integrerade med deras moln. Microsoft ska helt enkelt bli mer som både Apple och Google.

Som jag upplever W8, så är att det tekniskt bättre. Men att de gjort ganska stora förändringar på hur man jobbar rent praktiskt i operativsystemet. Många gillar det nya, så även jag förhållandevis mycket. De som dock kommer att klaga mest kommer att bli företagen, där nya arbetssätt inte uppskattas då det bara kostar den pengar. Så det är inte helt otroligt att vi kan få se startmenyer osv komma tillbaka i någon servicepack. Det blir då något som man kan aktivera "vid behov".

Men även ett så stelbent företag som SAP släpper saker till Windows 8:
http://www.computerworld.com/s/article/9233616/SAP_goes_big_o...

Flygbolag köper Windows 8 plattor också:
http://www.themoneytimes.com/featured/20121120/emirates-hand-...

Microsoft har nu ett helhetskoncept både för desktop, pekplattor (även för ARM) och smartphones. Vilket inte hade funkat om de bara fortsatte med Windows 7.

Permalänk
Medlem

Varför är bildkvaliten i WMP så dålig i windows 8, film ser blockigt ut. Extremt fult jämfört windows 7. Nån annan som sett det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av blackeagle:

Delvis, men även för att man kommer direkt in på de inställningar man vill åt i startmenyn. T.ex. "Settings->Control Panel->Keyboard".

Högerknappsmenyn verkar fungera som när man i den gamla startmenyn hade påslaget "Visa som länk" d.v.s. att ett nytt fönster med kontollpanelen öppnas, där man får upp kategorier. Det är lite omständligt om jag vet direkt vad jag ska ändra på.

Ja, det är sant att allt inte öppnas i Control Panel-fönstret så det kan i vissa fall vara onödigt att öppna det fönstret först.

Grejen med att veta vad man vill öppna får mig dock främst att tänka på mitt enda stora problem med Win 8, dvs hur sökresultaten presenteras. Det går snabbt att söka efter 'Keyboard' men då jag förmodligen oftast hamnar i programsökningen måste jag klicka två gånger för att öppna rätt sak.

Permalänk
Skrivet av Dahle86:

Har du frågat?

Nej