Permalänk
Medlem
Skrivet av Casgar:

Det skulle vara intressant att få veta vilken upplösning ni använder. Knappast 1080p i alla fall.

Samma här, upplösning vore intressant.

Sen blev jag lite konfunderad, men visst är Quadro ett GPGPU-kort, d.v.s drivrutiner m.m. är anpassade till CAD och liknande program och inte till spel? Är ganska säker att du hade kunnat få bättre spelprestanda från en billigare dator med ett Geforce- eller Radeon kort. Fast det kan ju hända att du använder dig av CAD eller dylikt i och för sig.

Jag spelar i 1080p.

Jag skulle inte säga att Quadro är en GPGPU-krets. nVidia Tesla däremot är det. Quadro är främst konstruerad för typ CAD men i grund och botten är det ju samma krets som GeForce men där GeForce siktar på hög Mhz medan Quadro på stort antal CUDA kärnor. Den största skillnaden är nog att nVidia specialskriver drivrutinerna till Quadro för att uppnå högsta möjliga stabilitet samtidigt som dessa är optimerade för CAD etc. I princip bör ett K4000M prestera ungefär som ett GeForce GTX 675MX då dessa kretsar har lika många kärnor och Mhz.

Datorn jag har är inte för spel utan för mitt jobb och jag har inte betalat den själv. Dock gillar jag att spela och gör det så ofta jag kan och hinner. Problemet är att det är så många som så gärna hoppas hitta en billig bärbar speldator, något sådant finns inte...om man inte har några krav alls bortsett från att spelet startar. En bra komplett stationär speldator som är tänkt att hålla mer än 1 år kostar 11-12000 om man bygger den själv. Att då köpa en bärabar för 8-9000 och hoppas att den ska räcka till är att lura sig själv. En bra TV kostar från 8000 och det enda den gör är ju att visa bild, något att tänka på när man ska köpa en bra dator.

Visa signatur

ASUS ROG Strix X570-F, AMD Ryzen 9 5900X, ASUS GTX 1080 Ti Strix Gaming OC, 32GB G.Skill Trident Z Neo CL16 3600MHz, Arctic Freezer II 240, Seasonic Prime Titanium 850W, Phanteks Enthoo Evolv X, 2x Samsung 970 EVO Plus 1TB, Seagate Firecuda 2TB, Seagate Ironwolf 4TB, ASUS PG278Q

ASUS ROG Crosshair VI Hero, AMD Ryzen 9 3900X, ASUS RTX 2060 Dual OC, 16GB G.Skill Flare X CL14 3200 MHz @3200 MHz, Arctic Freezer 240, Seasonic Prime Titanium 850W, Phanteks Eclipse P400S Glass, Samsung 960 Pro 512GB, Samsung 850 Pro 512GB, Seagate Ironwolf 4TB, ASUS PG278Q

ASUS Maximus V GENE, Intel i7 3770K @ 4,6 GHz (1.190 V), EVGA GTX 670 FTW SLi, 8GB G.Skill TridentX CL10 2400 MHz, Samsung 850 Pro 512GB, Samsung 840 Pro 256GB, Corsair Hydro H100i, Corsair AX860i, Fractal Design Define R4W, ASUS PG278Q

Permalänk
Skrivet av OllO:

Ursäkta, jag var otydlig - ville bara understryka vilket kap det var

Ja inte sant ;).... Skumt bara att det inte finns nån i närheten av det priset längre var som sagt en månad sen. Jag har för mig att den inte var jättemycke nedsatt mot deras ordinarie pris heller.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SleeZy:

Jo, jag gör det iaf.

Skrivet av KeyPakt:

Jag spelar i 1080p.

Jahapp, där ser man.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casgar:

en fult spelbar upplevelse.

jo, "fult" var rätt ord. han kommer få spela i så låga inställningar att det blir riktigt fult.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Skrivet av SwedZi:

Så man är retard för att man har fel en gång?

Om han bara har haft fel en gång i sitt liv, så är jag jäkligt aven sjuk på hans kompis. Snacka om att få livet att flyta utan att ha fel.

Tips till trådskaparen. Om du nu måste ha en laptop så får du nog höja budgeten lite. Asus har ju en jättefin laptop. http://www.asus.se/Notebooks/Gaming_Powerhouse/G75VW/

Tror du får ge 11-12k för den, men du får ju kraft som heter duga i alla fall.

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/157419-asus_g55vw-s10...

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/152970-asus_g55vw-s10...

Visa signatur

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av morxy49:

jo, "fult" var rätt ord. han kommer få spela i så låga inställningar att det blir riktigt fult.

Fyndigt.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

Om du inte verkligen behöver en laptop så skit i att köpa en. Ska du mest använda datorn hemma, och vill kunna spela bränner du ett antal tusenlappar på ingenting.

Visa signatur

Mjo

Permalänk
Medlem

Lyssna på de som själva sitter på en laptop i den klassen du efterfrågar, det finns alltid många som säger att det inte går fast de aldrig provat.

Men säger som ovan, behöver du ingen laptop så köp ingen. Det är allmänt jobbigt att ha laptop som speldator, finns inget ställe där man sitter så bra och har de förutsättningar som finns vid ens skrivbord

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk
Medlem

Ok, det verkar som jag får ge upp min förhoppning att hitta en speldator med min budget.

Min kraschade laptop var en hp pavilion dv7 ca 3 år gammal som jag köpte för 12 000 (denna har förövrigt varit helt ok att spela wow på fram tills den kraschade för 2 veckor sedan). Vad måste jag ge för en motsvarande dator i dagens läge dvs om jag skall ha ungefär samma prestanda?