Nytt headset från NetOnNet? 500-700kr

Permalänk

Nytt headset från NetOnNet? 500-700kr

Tjena!
Nu har mitt headset börjat glappa och kommer få ett tillgodo kvitto från netonnet på 600kr. VAd för headset skulle ni köpt på netonnets hemsida för pengarna? Har kollat på det här (http://www.netonnet.se/art/dator/gaming/gamingheadset/creativ...) Vad tror ni om det? Vet att det finns många trådar runt samma fråga men netonnet har inte alla headset. Skulle också vilja att det är ett usb headset, men om det är 3,5mm spelar det ingen roll.

Mvh alex

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk

Skulle vilja ha svar så snabbt som möjligt för jag ska åka om 30 min och byta det. Vet att det är mot reglerna att bumpa och det beklagar jag för.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Medlem

Stort nej till sådär billigt USB headset. Du vill nog inte ha den kretsen att sköta någon konvertering.

Siberia V2 är okej för priset och går precis under 600. Länk. De har en massa olika färger också.

Permalänk
Skrivet av Wh1sp:

Stort nej till sådär billigt USB headset. Du vill nog inte ha den kretsen att sköta någon konvertering.

Siberia V2 är okej för priset och går precis under 600. Länk. De har en massa olika färger också.

Siberia vill jag inte ha, får jätte ont i öronen efter några timmars gaming

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det enda headset på netonnet som var intressant var Sennheiser pc350
Köp ett par vanliga stereolurar från tex AKG,Sennheiser med extern mic.

Permalänk
Skrivet av oyegie:

Det enda headset på netonnet som var intressant var Sennheiser pc350
Köp ett par vanliga stereolurar från tex AKG,Sennheiser med extern mic.

Skulle du kunna länka? Sitter på bussen. Vad tror du om det jag länkade?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Corsair Venegance 1500, skitnöjd

Visa signatur

2600k @ STOCK <|> GTX 970 Omega!<|> Nån samsung 500gb ssd <|> 16 GB Kingston Hyper X <|> BenQ XL2420t
"Det finns inget skrot, bara gamla delar som kan användas på nya sätt" - Mulle Meck

Permalänk
Skrivet av elklazor:

Corsair Venegance 1500, skitnöjd

Finns väll inte på netonnet? Och pc 350 är way utanför budget

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ta dessa: Sennheiser HD429 och se om du får en mic till.

De övriga headsetten där under 600 är inget jag vore köpa iallafall.

Permalänk
Skrivet av Wh1sp:

Ta dessa: Sennheiser HD429 och se om du får en mic till.

De övriga headsetten där under 600 är inget jag vore köpa iallafall.

Såg riktigt bra ut! Dock tror jag inte det är någon mic till det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sannapulsen:

Såg riktigt bra ut! Dock tror jag inte det är någon mic till det.

Nej det är det tyvärr inte, därför menade jag att du måste se om du får någon separat till Men jag kan lova att du får väldigt mycket bättre ljud för pengarna än om du köper någon av dedär headsetten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sannapulsen:

Skulle du kunna länka? Sitter på bussen. Vad tror du om det jag länkade?

Ingen aning,här är fler förslag,tror dessa skulle vara bättre.

http://www.netonnet.se/art/ljud-och-musik/horlurar/slutna/akg...
http://www.netonnet.se/art/ljud-och-musik/horlurar/slutna/sen...
http://www.netonnet.se/art/ljud-och-musik/horlurar/slutna/shu...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sannapulsen:

Finns väll inte på netonnet? Och pc 350 är way utanför budget

Rekommenderar detta starkt: http://www.netonnet.se/art/dator/gaming/gamingheadset/razer-c...

Brukar vara skeptisk till razers grejer då jag tycker dem är lite som apple (att man får betala för namnet), men det där headsetet var jag mycket nöjd med när jag hade det!

Fruktansvärt mycket skönare både ljud- och komfortmässigt än Siberia v2 som någon stolle rekommenderade.

Må väl.
- Mansion

Visa signatur

NCASE M1
CPU 5800X w/ NH-U9S MB ROG STRIX B550-I GAMING
GPU RTX 3070 VENTUS 3X OC M.2 2TB Samsung 970 EVO Plus
RAM Corsair 32GB 3200MHz PSU Corsair SF750 750W 80+ Platinum
LJUD ATH-AD1000X w/ Pro-Ject Head Box S BILD Acer XB271HU @ 165Hz

Permalänk

Blir nog mitten länken! Med en bordsmick, den här borde väll duga? http://www.netonnet.se/art/dator/ljud_och_kommunikation/mikro...

Edit: eller razer headsetet som länkades förra posten

Vill helst kunna snacka ganska tyst men att det endå hörs bra i Skype. Morsan störs lätt mitt i natten när jag pratar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sannapulsen:

Blir nog mitten länken! Med en bordsmick, den här borde väll duga? http://www.netonnet.se/art/dator/ljud_och_kommunikation/mikro...

Edit: eller razer headsetet som länkades förra posten

Vill helst kunna snacka ganska tyst men att det endå hörs bra i Skype. Morsan störs lätt mitt i natten när jag pratar.

Mycket bättre att ta ett par bra lurar och ens separat mic än headset.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Skrivet av flyawaynille:

Mycket bättre att ta ett par bra lurar och ens separat mic än headset.

precis det jag tänkte! Tyvärr blev det inget köp idag var tvungen att skicka in headsetet jag hade så dom kunde kolla om det verkligen var fel på det jag hade. Så nu är jag utan ljud...

Visa signatur