Permalänk

Datorbygge 2.0

Tyckte det var dags för en ny dator, tog nätagget, DVD-brännaren och hårddiskarna från min gamla.

Moderkort: Extreme4 Z77 ATX
Processor: Intel Core i5 3570K 3,4Ghz
Processorkylare: Antec Kühler H2O 620
Grafikkort: GeForce GTX 660 2048MB
RAM: Corsair 8GB Vengeance 1600Mhz
Chassi: Fractal Design Define R4
Nätagg: Corsair VX550W
SSD: Samsung 830 Basic 128GB
HDD1: Seagate Barracuda 500GB
HDD2: Seagate Barracuda 2TB
Samt en extra Fractal Design R2 fläkt.

Inom en snar framtid tänkte jag köpa ett Corsair AX750 nätagg och en sidopanel med fönster till chassit, samt kanske en ledslinga.

Datorbygge 2.0

Permalänk

SNYGGT skikligt med kabeldragningen

Permalänk

Det grymma är att det blir fortfarande snyggt även att det är ett icke-modulärt nätaggregat! Köpte också ett R4 nydligen. Väntar på pengar till CPU, moderkort och nätagg. Nästan lika bra att köpa ett nätagg som inte är modulärt då det inte gör mig något då man inte ser sladdarna i datorn ändå, förutom på baksidan! Snyggt bygge.

Permalänk
Medlem

Måste få höra din åsikt om 2 stycken SP120 Quite edition i PnP läge, ljud nivåer, temperaturer osv. -

Har nämligen ett likadant chassi, och ska köpa SP120 fläktar också antalgigen i pnp läge, men vet inte om jag ska satsa på quite eller performance.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Limpfittz:

Måste få höra din åsikt om 2 stycken SP120 Quite edition i PnP läge, ljud nivåer, temperaturer osv. -

Har nämligen ett likadant chassi, och ska köpa SP120 fläktar också antalgigen i pnp läge, men vet inte om jag ska satsa på quite eller performance.

Har du också en Khuler 620? Dom är EXTREMT tysta, har inte klockat min processor något, ligger på 27 grader i idle.

Edit: Kan återkomma efter att ha spelat BF3 på ultra ikväll med temperaturer efter jag spelat klart.

Permalänk
Medlem

Låter kanon! Jag kör en Corsair H60 (2023 edition) vilket också är en 120mm radiator till som på külher.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Limpfittz:

Låter kanon! Jag kör en Corsair H60 (2023 edition) vilket också är en 120mm radiator till som på külher.

Skickades från m.sweclockers.com

Ligger på runt 50-55 grader efter ett par timmars BF

Permalänk
Medlem
Skrivet av AntecNineHundred:

Ligger på runt 50-55 grader efter ett par timmars BF

Jag brukar hamna runt samma, lite över, kasnek runt 60 (då jag klockat datorn för inte så längesen)
Däremot köpte jag mig faktiskt 1st SP120 High Performance istället för Quite Edition, och måste säga att den låter väldigt mycket på 12V, men med fläktkontrollern på 7V är det i princip knäpptyst i hela burken (då alla fläktar går på samma)

Visa signatur