Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Fuskkoderna du aldrig kommer glömma

Permalänk

CARNIVAL - Till Revolt, man låser upp alla bilar. För mig det även var alla banor. Funkar inte till det nysläppta till iPad tyvärr

Permalänk
Medlem

eriamjh - flightmode på Star wars Jedi Knight 2

Suckmyrocket för GTA är också något som sitter kvar

Permalänk

Jag minns fusk kloder till Nes. Men inte till vilket spel dom är till

Visa signatur

Sveriges Största Discord för Nintendo switch spelare : https://discord.gg/tJyJDGR Välkommen in!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schnitz:

NewZealand Story: MOTHERFUCKENKIWIBASTARD

Haha, just det, den där har jag sett förut

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Kul Har faktiskt hänt att man dragit upp just detta samtalsämne Här är de jag kommer på just nu och som jag fortfarande kommer ihåg.

Dogs of War - Amiga / Commodore 64
Inte kunna ta skada.
När spelet var igång skrev man: timbo och tryckte på F5

Sonic - Sega 16-bit
Välja vilken bana man ville.
Vid titelskärmen tryckte man: Upp, Ner, Vänster, Höger (samma ljud som när man plockade upp en ring hördes) då höll man in ABC och tryckte Start.

Wolfenstein 3D - PC
Fullt HP, Alla vapen, fullt ammo och alla nycklar (oavsett om banan hade nycklar eller ej). Men en poäng nollades också
När spelet var igång tryckte man L-I-M samtidigt.

Allt efter 1995 är inte nostalgi

Visa signatur

|Antec P280|Asus P8Z77-V Deluxe|Corsair AX 850W|Intel Core i7-3770K|Corsair H100|Crucial BallistiX Tactical Kit 2x8GB CL8|ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC|BenQ XL2420T 24"|Sennheiser PC363D G4me|Ducky SHINE MX-Brown|Logitech® G502|SteelSeries 4HD|

Permalänk

R, Svart, L, A, Vänster, Ner, Höger, Upp, Vänster, Ner, Höger, Upp
Gissa vilket spel?

Visa signatur

citera mig, annars är risken överhängande stor att jag ej hittar tillbaka.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LeovinceZX:

R, Svart, L, A, Vänster, Ner, Höger, Upp, Vänster, Ner, Höger, Upp
Gissa vilket spel?

GTA San Andreas?

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem

Aladdin på Sega Mega Drive

ABBA ABBA - Byta bana

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 9800x3D | GPU: Asus Prime 5070 Ti OC | Mobo: Asus ROG Strix B650E-F | RAM: 32GB Kingston FURY Beast 6000MHz CL30 | M.2 2 x Kingston FURY Renegade 2TB | SSD: Samsung 860 EVO 1TB | PSU: Phanteks AMP GH 850W ATX 3.1 | Kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | Chassi: Lian Li LANCOOL 216 RGB | Monitor 1: Samsung Odyssey G8 G80SD | Monitor 2: Lenovo Legion Y27q-20 | Tangentbord: Mountain Everest Max MX Brown | Mus: Glorious PC Gaming Race Model I | Hörlurar: Sennheiser HD 560S

Permalänk
Medlem

Move objects_on eller nått sånt hette det. Så att man kunde stanna tiden och flytta på gubbar som gick på the Sims 3. Man tog brevbäraren och stängde in honom i huset och sedan orsakade en brand

Permalänk
Medlem

"Konami-koden" till NES

Permalänk
Medlem

BABA UPP NER BABA VÄNSTER HÖGER VÄNSTER HÖGER BA START. Turtles 2 till nes.

upp upp ner ner vänster höger vänter höger ba start. Life force till nes och även det där robot skjutspelet.

Sen är det ju lite till carmageddon typ som stopsnatch (stoppar tiden), zaz zaz (får blixtrar), pow pow (får studsare på bilar).

Howdoiturnthison

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 64 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: Corsair RM 1000e W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk
Medlem

The sims (1?) - klapaucius

Fattar inte varför...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Hedersmedlem

Donkey Kong Country hade några som representerade "ord" med SNES:ens knapptryckningar, som t ex "BARRAL" (nästan "barrel"="tunna") och "DYDDY" (där "D" är "down"="ner", nästan "Diddy" som i Diddy Kong...), "DARBYDAY" och "BADBUDDY".

Kid Icarus hade lösenordet "DUVANS MAMMOR KOMMER BORTOT" för sista banan med bra tillbehör. Det har säkert nämnts redan i tråden, men kan nämna att det även fanns andra varianter som "ICARUS FIGHTS MEDUSA ANGELS" och "888888 888888 888888 88888t" som gjorde saker. Att lösenorden kunde vara så märkliga var för att det var ett ganska slappt lösenordssystem, så om man bara listade ut systemet så kunde man skapa lite vad man ville. Det var vissa tecken som egentligen inte betydde något, och vissa tecken var bara en checksum, men jag är inte så insatt exakt i hur det fungerade. Minns däremot att lösenordssystemet i Mega Man 2, med ett rutsystem och bollar, var särdeles lätt att lista ut strukturen på.

Sedan minns jag att man kunde göra en rolig buffer underflow i Sim City på SNES för att få maxpengar. Jag skrev ner instruktionerna för min egen skull när jag spelade det igen för ett par år sedan, saxar in här:

1. Bygg något som kräver mer funds än du har pengar.

2. Sänk skatten och alla underhåll till 0.

3. Årsslut: håll L i budgetmenyn, släpp inte. "Go with figures".

4. Tryck X X . Månaden skiftar från Dec till Jan.

5. Gå in budgetmenyn manuellt.

6. Höj alla underhåll till 100%. Räknades det rätt i 1 så kommer detta göra att pengarna underflowar snart. "Go with figures".

7. Lämna menyerna till grundvyn. Släpp nu äntligen L. Dina tillgångar kommer underflowa och landa på $999999.

I Street Fighter 2 på SNES så kunde man spela 2-player med samma karaktär mot varandra med koden ner, R, upp, L, Y, B vid Capcom-skärmen vid spelstarten. Man fick dock vara rätt snabb för att det skulle funka.

I Street Fighter 2 Turbo kunde man spela samma karaktär som standard, men koden gav då möjlighet till att köra upp till 10 stjärnors "hastighet" istf 1-4 som standard. Man kunde även använda liknande koder för att inaktivera vissa specialattacker för olika karaktärer.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk

Gonzo1982 låste man upp alla andra fuskkoder i Commandos 2

Alla till AoE är ju klassika

Visa signatur

Simlärare

Permalänk

Den vackra klassiska, Konami code! Upp, Upp, Ner, Ner, Vänster, Höger, Vänster, Höger, B, A

Permalänk
Medlem

Age of Empires 2 - how do you turn this on

Är inte så mycket för att fuska med koder i spel, var väl mest gjort i AoE2 när man kände för att mosa allt motstånd hårdare än vanligt

Permalänk
Medlem

san andreas:

kjkszpj - vapen
monstermash - monstertruck
asnaeb - bli av med polisen
jetjump - Jetplan

kan fler men var dom jag fick upp i huvudet nu

Wolfenstein 3D

LIM - alla vapen (har jag för mig kanske bara var det bästa)

Visa signatur

Gigabyte H55N-USB3 mini-ITX | i5 760 3Ghz | 4GB Corsair | XFX 7970 3GB
Lian Li PC-Q08 | Be quiet! Pure Power L8 630W | 27" Samsung S27B750 | Samsung 840EVO 120GB + 750GB HDD

Permalänk
Medlem

Nwcagents ,10 st svarta riddare i heroes of might and magic III

Permalänk

Mitt bidrag blir i så fall.

Ikari Warriors = ABBA
Doom = IDspispopd
Quake = impulse 255

Permalänk
Skrivet av SiD:

upp upp ner ner vänster höger vänster höger B A Start

Gradius till NES

Gällde nästan alla gamla konami-spel till ivf nes och gb

Permalänk

Glitteringprizes till WC2

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem

B - A - B - A - Upp - Ner - B - A - Vänster - Höger - B - A - Start - Turtles NES
3 - 2 - 1 - 6 - 7 - Heroes 2 Svarta drakar
A - Start - Mario 1 NES
Pow - Age of Empires

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Medlem

För er äldre som spelade NES, vilket spel:
upp upp ner ner vänster höger vänster höger b a start

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Bygga en tunnel genom hela kartan på RailRoad Tycoon för att få massa pengar

Visa signatur

/Lunk

Mobo: MSI B650 Tomahawk CPU: Ryzen 9800x3D, RAM: 6000MHz 2x32GB GPU: Asrock 7900XT PSU: Seasonic Focus GX 750W Chassi: Torrent

Permalänk
Skrivet av widL:

*Tråd flyttad*

robin hood -> guld
lumberjack -> trä
cheese steak jimmy's -> mat
rock on -> sten

Age of Empires 2!

Hehe, gammal goding

Visa signatur

ASUS GeForce STRIX GTX 970|i7 4970k 4ghz |Asus Z97A| Corsair16gb CM8GX3M2A1600C9| Crucial_CT480M500SSD3 & OCZ Agility 3 120GB SSD |
Cooler Master G650M|

Macbook Pro Retina 13'' Late 2013.|Playstation 4.| Lenovo Tablet | Samsung s20 |

Permalänk
Medlem

A B B A A B B A. Skippa till nästa level i Aladdin till sega genesis. Måste vara det spel jag spenderat mest tid med under den tidiga barndomen.

Visa signatur

Poor people are crazy. Rich people are eccentric

Permalänk

AoE II

"HOW DO YOU TURN THIS ON" -> Cobra car!!

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

GTA san andreas

uzumynv - vapen kod 2
kjkszpj -vapenkod 2
jumpjet - harrier
monstermash - monstertruck

vet att det mesta jag använde va jetpack men kommer inte i håg kod j*****

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem

Grand theft Auto 2 till Playsatation 1
Livelong=odödlig
navarone=alla vapen
Itsallup = allabanor
Losefeds=inga poliser

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Medlem

Jag har väldigt dåligt minne när det kommer till fuskkoder. Dock några som fastnat är som många redan skrivit t.ex. poweroverwhelming och itsagooddaytodie med flera till starcraft/wc1/2.

Men eftersom jag är så dålig på att komma ihåg koder så hände något roligt i Goof Troop till snes. Efter varje avklarad level så fick man en kod så kunde man börja på den leveln. Och då försökte jag komma ihåg koden till level 2 som var:

Banana - Red Diamond - Cherry - Banana - Cherry

Men på något vänster lyckades skriva in koden till sista leveln som är:

Banana - Cherry - Blue Diamond - Red Diamond - Banana

Det var fina tider när man hyrde spel över en helg så var fodralet/instruktionsboken klottrad med fuskkoder

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2