Far cry 3 - Map editor tråden

Permalänk
Medlem

Far cry 3 - Map editor tråden

Tänkte att vi kunde ha en tråd där vi visar upp våra banor vi har gjort och diskuterar allt som rör map editorn.

Första frågan är: Var hittar man editorn?

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Avstängd

Spelets mapp.

Den kraschar så gott som hela tiden för mig (Win 8).
Taskigt begränsad är man också.

Och då man inte har någon server browser eller så, hur ska man kunna lira på sina med andra.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Har kört ett tag nu och fungerar riktigt bra delvis utan krascher, Window 8...

Permalänk

Funkar bra för mig utan krascher, men mitt laggar något fruktansvärt fastän jag har över 100FPS. Den hoppar över 1/3 av bilderna så bilden blir helt otroligt störig, har försökt sätta på vsync men den verkar ej fungera då FPSen fortfarande hoppar över 100. Går knappt att bygga...

Visa signatur

Mobo: GA-Z97X-Gaming 3, CPU: Intel i7 4790k @ 4.4GHz, GPU: EVGA GTX 1080 FTW GAMING ACX 3.0 8GB, RAM: 16GB Kingston HyperX Fury Blu @ 1600MHz (4x4GB), SSDs: 2x Samsung Evo 840 250GB, HDD: Seagate Desktop HDD 3TB 7200RPM, Case: Fractal Design Define R4, Monitors: 2x AOC g2460Pqu 144Hz

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av lolflakes:

Tänkte att vi kunde ha en tråd där vi visar upp våra banor vi har gjort och diskuterar allt som rör map editorn.

Första frågan är: Var hittar man editorn?

Steam > Library > Tools > Far Cry 3 - Map Editor.

Nån som gett sig på att göra en karta än? Håller på och lär mig den fortfarande, tur att den fortfarande är lik den till FC2..

Permalänk
Medlem
Skrivet av EddieShoe:

Funkar bra för mig utan krascher, men mitt laggar något fruktansvärt fastän jag har över 100FPS. Den hoppar över 1/3 av bilderna så bilden blir helt otroligt störig, har försökt sätta på vsync men den verkar ej fungera då FPSen fortfarande hoppar över 100. Går knappt att bygga...

Samma här, otroligt störande.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Skrivet av Fyren:

Samma här, otroligt störande.

Kan även tillägga att jag kör den på ULTRA då, på LOW så blir hoppet ännu värre att det inte ens är värt att försöka.

Visa signatur

Mobo: GA-Z97X-Gaming 3, CPU: Intel i7 4790k @ 4.4GHz, GPU: EVGA GTX 1080 FTW GAMING ACX 3.0 8GB, RAM: 16GB Kingston HyperX Fury Blu @ 1600MHz (4x4GB), SSDs: 2x Samsung Evo 840 250GB, HDD: Seagate Desktop HDD 3TB 7200RPM, Case: Fractal Design Define R4, Monitors: 2x AOC g2460Pqu 144Hz

Permalänk

För mig fungerar det utmärkt.

Visa signatur

Ryzen m-atx:
|| Windows 10 || MSI B350M || Ryzen 1700X OC@ 3.8GHz || Nvidia 1060 6GB || 32GB RAM || EVGA P2 750W ||
HTPC:
|| Windows 10 || Asrock Z77m-itx || I7 3770k || 8GB RAM || Corsair 620W ||
________________________________________________________________________________________________

Permalänk
Medlem

Går det att göra mapen större? Får inte plats med särskillt mycket på denna lilla yta...

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
99:e percentilen

Jag som fortfarande undrar hur man skapar en bana till Far Cry.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av HurMycket:

Jag som fortfarande undrar hur man skapar en bana till Far Cry.

Starta edition och börja placera ut saker, du har en liten låda ur 3D-vy (typ) längst upp till höger där har du allt material..

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av tcntad:

Starta edition och börja placera ut saker, du har en liten låda ur 3D-vy (typ) längst upp till höger där har du allt material..

Det gick liksom aldrig att placera ut något, allt var bara himmelsblått.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HurMycket:

Genererat terräng då?

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av HurMycket:

Skrivet av Dwightschrute:

Genererat terräng då?

Precis..

New > New map eller auto generate terrain eller vad det nu kan tänkas stå.

Permalänk

Hej.
Här är min map ladda ner och testa, om ni vill spela så skicka ett mejl här till mig, sök i spelets filter med följande: Paradise War 1 .MF83

bild
http://www.ladda-upp.se/image.php?id=33481&size=full

Permalänk

En till bild...samma bana som ovan i första inlägget, fast en annan vinkel bara, ladda gärna ner och skriv här om ni ska spela era banor eller min nån dag.

bild 2
http://www.ladda-upp.se/image.php?id=33483&size=full

Permalänk

Verkar inte vara något större intresse av Fc3 online ? känns sådär att göra kartor då, man vill ju ha folk på dom med

Permalänk
Skrivet av EneRgiZE_MFZ83:

Verkar inte vara något större intresse av Fc3 online ? känns sådär att göra kartor då, man vill ju ha folk på dom med

Känns ju segt att spela matchmaking spel på PC över lag och maps gjorda i editorn?
Multiplayerkartor kan inte innehålla körbara fordon som det finns på din bana, eller har jag fel nu?

Passar på att fråga om det finns någon möjlighet att lägga in en trigger i multiplayer mapsen?

Permalänk

Någon som har lyckats fixa så att editorn inte kraschar efter typ 10min?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600X - Moderkort: MSI MAG 550M MORTAR WIFI - Minne: Crucial Ballistix 3200 mhz - Grafikkort: Gigabyte 3070 Aorus Master - Chassi: Fractal Design R4 - SSD: Samsung 970 1TB - Nätaggregat: Corsair RM650 - Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 Black Edition

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Benq123456789:

Någon som har lyckats fixa så att editorn inte kraschar efter typ 10min?

Frågan är har dom fixat den extremt dåliga multiplayern i spelet???

För mig funkar editorn felfritt

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem

Funkar stabilt för mig, Win 7

Permalänk
Medlem

Haft många roliga timmar ihop me FC3 editorn haha.. skitkul att bara göra en stor backe me djur/folk o köra ner me diverse fordon.. eller spawna massa explosive barrels nerför xD