Permalänk
Medlem

Sugo 07 modd

Tjao

Tänkte bara visa min lilla modd på mitt chassi för att få lite bättre kylning på cpun som blev alldeles för varm innan med org kylaren. Måste bara byta till 2 st andra fläktar för att få ner tempen ytterligare. Inte världens snyggaste kapning men med en U-list på detta så blire king.

Spec:
Mobo: Gigabyte GA-Z77N WIFI
Cpu: i7 2600k @ 3,4ghz
Minne: corsair xms3 1600mhz cl9 vengeance
Gfx: Gigabyte HD 7970 OC 3GB
Idle package: 30-35
100% load @ 3.8ghz turbo: 50-55 grader

Update 20/2 -13
Jag har lekt lite med vilken typ av fläkt/setup osv numera är tempen på följande, 100% load @ 4ghz: 45-50 grader

Sugo 07 modd

Visa signatur

Chassi: Silverstone Sugo SG07 Moderkort: Gigabyte GA-Z77N WIFI CPU: i7-2600K@3.4Ghz Kylning: Antec kuhler 620 RAM: 8GB Corsair Vengeance HDD: Baracuda 500GB GFX: Gigabyte 7970 OC 3GB Monitor: 22" Samsung LCD

Permalänk
Medlem

Hehe, blev ju lite Ghetto men riktigt smart idé när kylaren inte får plats i chassit.
Spännande att se hur det blir när U-Listerna är på plats!

Permalänk
Medlem

Tackar.

Jo det blir ju som du säger lite Ghetto men hade ingen möjlighet att montera kylaren i chassit utan att ta bort 180mm fläkten i toppen vilket förstör den ända källan till luftflöde.

Testade klocka lite och fick 57 grader @ 4,2ghz 100% load med intelsburntest helt klart bättre än original kylaren där man var tvungen att avbryta testet med org klock.. haha

Visa signatur

Chassi: Silverstone Sugo SG07 Moderkort: Gigabyte GA-Z77N WIFI CPU: i7-2600K@3.4Ghz Kylning: Antec kuhler 620 RAM: 8GB Corsair Vengeance HDD: Baracuda 500GB GFX: Gigabyte 7970 OC 3GB Monitor: 22" Samsung LCD

Permalänk
Avstängd

jag är ledsen och en av dom som gav en 1a menar det detta va ju inte ens snyggt visa det färdiga resultatet när du köpt dom där listerna istället för nu ser det förj*** ut

jag har en sugo 02a (förstår inte hur dom tänkte då dom bygde den lådan nätagget ovanför processorn och inget utblås för fläkten till nätagget utan bara att den blåser luften från processorn i allfall jag bytte den o köpte en fracktal design node 304 istället lådan kostar 800:- och det är värt det den är snygg och du monterar en vattenkylare utan problem. silverstone är fina lådor men vissa är inte ens utänkta alternativ till hur man kylar en låda och processor osv.

sitter o tänker hur jag skall montera vatten kylning till min silversone http://www.inet.se/produkt/6901000/silverstone-grandia-gd04s-...

snyggare att ta snittet bakifrån men även där tycker jag att det blir för fult om jag monterar en stor fet klump på sidan om den så det projektet har blivit bortglömt.

Visa signatur

Intel core i7 3770k 4,6ghz - 16gb ddr3 - 4tb lagring ,256gb SSDhd - gtx 670
testat SLI och fick i 3dmark 15600 på performens

Permalänk
Medlem
Skrivet av Denkunnigee:

jag är ledsen och en av dom som gav en 1a menar det detta va ju inte ens snyggt visa det färdiga resultatet när du köpt dom där listerna istället för nu ser det förj*** ut

jag har en sugo 02a (förstår inte hur dom tänkte då dom bygde den lådan nätagget ovanför processorn och inget utblås för fläkten till nätagget utan bara att den blåser luften från processorn i allfall jag bytte den o köpte en fracktal design node 304 istället lådan kostar 800:- och det är värt det den är snygg och du monterar en vattenkylare utan problem. silverstone är fina lådor men vissa är inte ens utänkta alternativ till hur man kylar en låda och processor osv.

sitter o tänker hur jag skall montera vatten kylning till min silversone http://www.inet.se/produkt/6901000/silverstone-grandia-gd04s-...

snyggare att ta snittet bakifrån men även där tycker jag att det blir för fult om jag monterar en stor fet klump på sidan om den så det projektet har blivit bortglömt.

Tanken var ju knappast att det skulle vara snyggt utan mer funktionellt. Ett par U-lister gör det "snyggare" men inte mer funktionellt än vad det är nu. Vill inte byta chassi då jag är väldigt nöjd med min 07a men jag behövde mer kylning och löste problemet på det här viset

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Synd att förstöra ett sådan dyrt och snyggt chassi:( en bra idé annars tycker jag

Visa signatur

Never trust a computer you can't throw out a window