Permalänk

Datorn min

Här har ni min dator! förbättringar kommer såklart då jag har pengarna men den klarar det jag vill hittils

Specs på datorn:

Chassi: Fractal Design R4.

Cpu: Intel I7 3820 3,6 GHz.

Gpu: Gefore Gtx 550 Ti från EVGA.

Moderkort: Gigabyte UD3 (Lga 2011 socket).

Cpu-Kylare: Cooler Master 412s.

Ram: Corsair Vengeance 4x4 GB, 1866 MHz.

Nätdel: Corsair Builder Pro 600W.

HDD: WD caviar blue 500GB.

SSD: Ocz vertex 4 120GB.

Dvd: Samsung SH-B123L Blue Ray/brännare.

Edit Bytt ut Grafikkortet, nätagget och tagit bort Dvd läsaren

Datorn min

Permalänk
Medlem

mmmm, älskar utseendet på z-5500 subwoofern när man tar bort gallret

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Avstängd

Vad anväder du datorn till?

Permalänk
Skrivet av morxy49:

mmmm, älskar utseendet på z-5500 subwoofern när man tar bort gallret

Hahah jo den är riktigt sexig och skön att ha fötterna på ^^

Permalänk
Skrivet av chainzaw:

Vad anväder du datorn till?

Jaadu det vanliga skulle jag tro Spel och internet, spelar mestadels League of legends vilket mitt 550TI klarar av utan problem men har ju såklart tänkt byta ut kortet då jag kan

Permalänk
Medlem

Ser nice ut! Men det är bättre att ha grafikkortet i den första pci-e bussen. Vet ej hur det är på ditt kort men den sista bussen brukar vara slöare än de andra.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av AMK905:

Ser nice ut! Men det är bättre att ha grafikkortet i den första pci-e bussen. Vet ej hur det är på ditt kort men den sista bussen brukar vara slöare än de andra.

Den min sitter på nu är 16x så bussen är ingen fara Satte den längre ner för tycket det ser lite mer rymligt ut personligen Påfrestar inte kortet så värst heller så jag är inte oroad över luftflödet fär den

Permalänk

Varför har du H100an på insuget? Du höjer ju tempsen i chassit. Varför inte i toppen?

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Varför har du H100an på insuget? Du höjer ju tempsen i chassit. Varför inte i toppen?

Det är en H110, alltså en 280's rad. Den passar inte i taket. Hålen i toppen sitter fel och mellanrummet till mitt moderkort är för litet, hade juss se pass gått med ett stycke fläktar i toppen.